becca8807

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Rebecca - 23 januari 2011 15:44

Idag blev det pastasås med bacon & broccoli till middag!

Min favorit pasta sås! Sjukligt god o det bästa av allt är att det går skit fort o göra =) lite för lata dagar när man inte orkar laga mat igenligen :P

 

Pastasås:

2 pkt bacon

ca 300-400g broccoli

4 dl creme fraishe (2 förpackningar)

Salt o peppar

Ev lite ost ca 0,5 dl Om man vill

 

Skär ner bacon och bryn lite (i en större panna som allt får plats i)

Tillsätt creme fraishe och broccoli och koka upp,

smaka av med salt och peppar och låt små puttra på svag värme några min =)

 

Är gott att ha till all sorts pasta =)

 

Ja vet att det kan vara lite tråkigt med massa recept i bloggen men kan ju vara kul o kunna dela med sig av nånting nångång? :P

Skulle vara glad om ja oxå kunde få lite middags tips ibland. Känns som om man fastnar i vissa banor o bara lagar samma mat om o om igen, någon som känner igen sig kanske? =)

 

Nej nu blir det lite kaffe här! Sen kommer min babe över o ska pröva klänning till fredag då vi ska på mingel party i nykvarn, gratis mat o dricka + hämlig gäst låter väl inte helt fel? =)

 

Tjingeling!

 

 

 

 

Av Rebecca - 23 januari 2011 15:30

Super gott och busenkelt att göra, blir denna paj till middag här hemma idag, fast med lite broccoli i oxå =)

 

Ost & Skinkpaj  För 4 personer


Pajdeg:

3 dl Vetemjöl

100g Margarin

2-3 Msk Vatten

 

Fyllning:

100g rökt eller kokt skinka

3 dl riven ost med smak

3 ägg

3 dl mjölk

1/2 tsk salt

1 krm peppar

1/2 tsk paprika pulver

 

1. Fin födela matfettet i mjölet till en grynig massa. Tillsätt vattnet och arbeta snabbt ihopp till en deg.

2. Tryck eller kavla ut degen i en pajform ca: 25cm i diameter.

Nagga pajskalet och låt det stå i kylskåp ca: 30min

3. Sätt ugnen på 225 grader.

4. skär skinkan i strimlor.

Vispa ihop ägg, mjölk och kryddor.

5. Förgrädda pajskalet mitt i ugnen ca: 10min.

6. Sänk värmen till 200 grader.

7. Lägg i skinka & ost i pajformen, och häll över äggstanningen.

8. Grädda pajen mitt i ugnen ca: 30min eller tills äggstanningen "stannat"

 

Servera pajen med en god sallad =)

 

Nu ska jag gå o grädda mitt pajskal som står i kylen o väntar

Tjingeling! =)

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards