becca8807

Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av Rebecca - 22 augusti 2012 22:11

Cowboygryta allt-i-ett från vildaste västern

4 portioner

Snabblagad


1 röd + 1 gul paprika

1 gul lök

olja

2 vitlöksklyftor

500g nötfärs

1dl pizza sås

2 msk paprika pulver

1 msk torkad oregano

1 tsk spiskummin

8dl vatten

2 tärningar köttbuljong

1 1/2 dl risoni

1 påse majskolvar

krutonger (om man vill, ej nödvändigt)


GÖR SÅ HÄR:


Tärna paprika.

Finhacka eller grov riv löken

Hetta upp olja i en gryta och fräs löken tillsammans med vitlöken (pressade). För löken åt sidan och bryn nötfärsen.

Tillsätt paprikan, pizzasåsen.

Krydda med paprika pulver, oregano och spiskummin.

Häll i vatten och buljong tärningarna.

Låt koka upp och tillsätt risoni och låt koka ca 11min

Koka majsen enligt anvisning på förpackningen.


Servera cowboygrytan och toppa med krutonger och majskolvarna brevid.

Vi hade även lite bröd till då denna rätt mer va som en sopp/gryta.

Men den var helt OK så den kommer garanterat att lagas igen =)


Smaklig spis!

Av Rebecca - 22 augusti 2012 22:02

Nu har vi kört linas matkasse en vecka igen.

Lika skönt som alltid.

Man slipper stå där i köket, klia sig i huvudet o grubbla över vad man ska äta till middag .. färdiga recept och tillaga med alla saker hemma till .. det kallar jag vardags LYX =)

Lägger ut några recept sen på de godaste.


Anyway .. på lördag är det dop för lillen som växer så det knakar (får hoppas han får plats i dopklänningen) och handla o fixa till dopet är ett kapitel i sig.. blir man 90 pers så är det aningen mycket o göra, men som alltid löser sig det mesta alltid.

På själva dop dagen är ju alla där så det finns nog folk som kan rycka in o hjälpa lite.

Som Ankan, Sanna, Angelica och Julle som hjälper till och åker ut till tveta på morgonen och dukar upp lokalen =)


Idag har jag varit med familjen Hedström hela dagen, var på stan en sväng med Lotta o Julia så passade på och smita iväg o klippa mig när ja hade barnvakt ;P

Så fick dem mat hela bunten oxå, deras golv i köket blev målat? så de fick inte vara där så det blev ingen matlagning gjord där inte :P


 

Min lilla prins som bara växer, växer och VÄXER

Imorgon 4 månader gammal min fina lilla älskling!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards