becca8807

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Min lilla huligan

Av Rebecca - 28 december 2012 10:06

Nu är de hetsiga juldagarna över för iår!

Har varit en hel del de senaste dagarna känns det som, har inte ens hunnit städa av här hemma sen jul förän igår då jag drog fram dammsugaren och moppen så nu är det fint här hemma igen, ett tag iallafall till Wayne ska äta macka igen och det ligger smulor över hela golvet typ .. skulle behöva införskaffa en soppkvast till köket tror jag, man orkar inte riktigt dra fram den stora klumpiga dammsugaren varje gång Wayne ska äta något.


Hur som helst.. juldagen firade vi hos Pappa & Lotta med lite jul middag/lunch blev något mitt emellan eftersom Edwin började jobba kl fem.

Alltid lika trevligt och vara där och äta och umgås med familjen =)

Wayne var dock trött och grinig så blev inte så sent .. lite eftersläng sen julafton tror jag? För inte sover han längre på morgonen bara för att det blir senare i säng inte..


Annandagen kom Mamma & Abbe & Co hit och fikade lite och så öppnade vi lite julklappar eftersom vi inte sågs på julafton. Vi fick en mixerstav till (vi hade redan fått en på julafton) så dem skulle byta den till något annat istället, så får se vad tomten kommer med igen?

Angelica fick en tassimo av oss, var riktigt kul och se hennes reaktion när hon öppnade paketet, först var det


- Har ni köpt en Tassimo?

jag - Ja det har vi ..

Sen öppnade hon kartongen .


- ÅÅÅH! det ÄR en Tassimo ..

Hon trodde vi hade slagit in nånting annat i en tassimo kartong.

Är alltid kul att det man köper är uppskattat tycker jag.


Annandag kvällen tillbringade vi hemma hos Edwins mamma som bjöd på middag.

Ingen julmat denna gång vilket inte gjorde så mycket då halva kylen är full!

Blev inte jätte sent där heller då Wayne började tröttna fram mot slutet, så då var det dags och gå hem och sussa för Waynes del =)


Nu börjar det nog bli dags och väcka den där lufsen som ligger och sover fortfarande (han skulle nog kunna sova bort en hel dag) jag är hungrig och vill ha frukost! :P Wayne har ju redan fått sin.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards