becca8807

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Rebecca - 14 januari 2013 20:29

Majskrokar måste vara den bästa uppfinningen man har kommit på till småbarn!

Wayne fullkomligt älskar dem och de är perfekt om han är like kinkig när man ska göra sig iordning, laga mat eller så! =)


Idag har vi varit på återbesök till vårdcentralen med Wayne o hans svinkoppor, de har börjat läka jätte fint så behövs inge mer behandling eller medicinering, så himla skönt nu hoppas jag att de FAN INTE kommer tillbaka!

Passade på och få lite cociliana (eller hur de nu stavas) till mig själv så man kan få sova om nätterna, har haft en jävla hosta nu ett tag och det är allra värst om nätterna, hostar som en IDIOT så pass att jag varit tvungen och gå upp varje natt för jag inte kan sluta hosta.

det är verkligen ett mirakel att Wayne inte vaknat av mina host attacker.

Tur det ska man kanske säga.

Läkaren skrev ut hostmedicin iaf men eftersom det var Waynes läkartid och medicinen var till mig så var jag tvungen att gå till kassan och registrera mig på vägen ut, samt betala 200spänn!

De måste ha en jävla bra tim penning de där läkarna om det kostar 200kr bara för att få ett recept som tar honom typ 1-2 min o skriva!


Väl klar på Vc så mötte jag upp Ankipanki som jag varit med hela dagen idag, hem till mig för en kopp kaffe och lite babbel eftersom stan inte hade öppnat än.. så efter en stund och Waynis fått lite lunch var det bara och rulla ner till apoteket och hämta meducinen.

Tog en nummer lapp och vänta på min tur, då ringer telefonen och en räst på andra sidan säger Hejsan är det Rebecca? Du hade sökt jobb hos oss på stockholmståg..


Så fick redan svar på min ansökan dit som jag skicka i lördags kväll och jag kom vidare från första gallringen som var en telefonintervju!

Jag var absolut helt oförbered på att dom skulle ringa, inte riktigt vad jag hade förväntat mig och jag blev faktiskt riktigt nervös när hon började fråga en massa.

Men uppenbarligen så gick det ju ganska bra!

29e så ska jag upp till Stockholm och genomgå tre delmoment till så nu hoppas jag verkligen att det när hela vägen fram!


Om det inte skulle göra det så får man vara nöjd över att man kommit så långt ialla fall och sen fortsätta och söka andra jobb.

Men skulle verkligen bli så jävla glad om jag fick det, tror ju faktiskt att det jobbet skulle passa mig perfekt! =)


Herre gud vad långt detta inlägg blev!

Ska sluta nu innan jag somnar här, helt slut i kroppen efter en mysigt bad med mitt lilla vild djur Wayne som förövrigt älskar att bada! =)


Ha nu en trevlig kväll alla för det ska jag ha! =)

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards