becca8807

Alla inlägg under januari 2013

Av Rebecca - 12 januari 2013 23:15

Idag har det varit kalas på schemat!

Var över hos mamma och firade Mathias och Angelica som fyllt år.

När vi skulle åka iväg så hann vi ända till övergångstället innan jag kom på .. FAN presenterna.

De hade jag både glömt och slå in ich ta med så fick springa in och slå in paket lite snabbt och springa ut till bilen.

Senil? ja något, är mycket och tänka på när man ska iväg på kalas.


Väl där så var det jätte trevligt, kul och träffa alla igen. Roligast var ju självklart att moster och Pär var där, dom träffar man inte så ofta!

Ikväll har vi haft vin och kex mys här hemma, Olle, Cicci och Daniel kom och sen nu för en stind sen så droppade Jonny in oxå. Tessan och Jimmy skulle kommit över igentligen men dom var tvungna och åka in till huddinge med sin lilla groda som hade blivit väldigt dålig ganska snabbt, RSvirus kunde det vara.

Hoppas för deras skull att det verkligen inte är det!


Snart blir det nog sova för min del, börjar känna mig ganska trött =)


Ha en fortsatt trevlig kväll ni som är vakna!

Av Rebecca - 11 januari 2013 08:40

Är telefonlös idag =(

Igår så skulle jag lägga över bilder från telefonen till datorn med sladd, brukar i vanliga fall maila över succesivt men det har inte blivit av på sistone så hade massor av bilder.

Men jag fick det aldrig och fungera kom bara upp

"enheten hittas ej", "fel usb" mm så jag blev skit arg.. Edwin skulle då vara snäll och hjälpa mig och satte sig vid min dator och började hålla på.

Jag har inte varit så duktig på det här med updateringar på datorn, han satt i 3 timmar ungefär och bara höll på med updateringar mm

Och självklart så började min telefon och dumma sig, när han äntligen kom igång med Itunes

(jag har inte användt Itunes sen jag köpte telefonen)

Nu har telefon jäveln låst sig så har ingen telefon för tillfället =(


Man känner sig verkligenHANDIKAPPAD utan telefon! =(


Av Rebecca - 9 januari 2013 20:03

Sitter här och smuttar på en latte och njuter av lite ensam tid!

Edwin är hos Eva & Hans och får hjälp med att skriva ihop ett brev/mail till EU konsumentverket ang vår resa till Turkiet med wow travel..

En SKIT resebyrå som jag inte rekomenderar NÅGON!


Strax innan jul fick Wayne svinkoppor och fick äta penicilin, han slutade med den 20e december!

Det är ca 20 dagar sedan, nu har han fått två nya prickar som ser exakt lika dana ut fast lite mindre, och det ser ut som det börjar sprida sig.. så är ganska säker på att han fått skiten igen!

Har avvaktat några dagar nu och tvättat med klorhexidin samt bytt alla kläder och så som läkaren sa förut att jag skulle göra, men det verkar inte bli bättre av det, snarare sämre?
Ska ringa vårdcentralen imorgon så dem får kolla på honom igen. Fattar verkligen inte vart de kommer ifrån!?

Är ju inte direkt så att jag och Edwin har svinkoppor! :P


Skulle gått till barnens hus med Tessan imorgon men det blir de inget av med!

Kanske nästa vecka om turen är på min sida!


Hittade en länk på fejjan som jag tycker är ganska tänkvärd och med mycket sanning i om hur det faktiskt är i dag!


På riktigt!
Imorse på bussen satt några barn i 7-10 års åldern och snackade om vad dom fick i julklapp.
Den ena tjejen säger att hon fick biobiljetter, nån parfym, barbiekläder och en mobil.
En pojke i ungefär samma ålder utbriser: VA? Fick du BARA det?
Flickan svarar: ja... Med en undrande ton i... rösten.
En annan flicka säger att hon fick playstation, skal till sin iPhone 5, biljetter till Disney On Ice och pengar.
Pojken säger: jag fick en Iphone. 5 en ipod och pengar.
Barnen frågar pojken som sitter lutat mot bussfönstret och halvsover vad han fick i julklapp.
Jag ser i hans ögon, på hela hans kroppsspråk att han verkligen anstränger sig för att komma på några tuffa, coola presenter som kan mäta sig men flickans playstation och pojkens iPhone 5 som dom fick i julklapp.
Barnen tittar undrande på pojken som säger att han också fick en Iphone 5...
Den andra pojken säger då med hård röst: ah, men vart är den då?
Du har ju ingen mobil? Varför ljuger du?
Jag blir seriöst ledsen på riktigt. När jag hörde detta samtal. Visst tekniken går framåt och det kan inte är så konstigt längre att småbarn får iPhones, iPads,  dyra elektronikprylar av sina föräldrar i julklapp och födelsedagspresent...
vad vet jag?
Men jag tycker ändå allt detta jämnförande av klappar har gått för långt!!!
Det känns som om man inte fick julklappar som kostat mer än 5000 är man inte värd något?!?
Herre gud hur ska det gå för 00-talets kids? Jag är allvarligt talat oroad.


Nu ska jag fortsätta kolla på Coyote ugly..

Ha en bra kväll <3

Av Rebecca - 8 januari 2013 08:55

Just nu känns det som om Wayne och jag inte riktigt är överens!

Han vill inte riktigt som jag vill, igår ville han inte alls sova (han brukar somna vid 8) han sov inte förän vid 11 igår kväll och vaknade vid 8 som vanligt imorse så får se hur "glad" bebis jag kommer att ha idag.

Även om han inte vill så behöver han ju sina timmar sömn.


Igår var vi på stan, hämtade ut mitt paket från Gobaby som innehöll, kontakt skydd, skåp/låd spärrar, hörnskydd och tipp skydd till tvn så nu ska det barnsäkras här hemma.

Igår kväll flyttades dvd spelare och boxen till tvn upp på hyllan så nu har han ingenting där nere och trycka på =)


Idag blir det en sväng till stan (igen) måste handla.. glömmer ju alltid nånting känns det som.

Men det blir bara det som behövs till middagen nu.

skulle behöva ta en sväng bort till maxi eller coop ikväll och handla lite barnmat till min lilla kille.

Han har fått börja äta mer mat som vi äter men alla dagar kan han inte äta det som vi äter så går en hel del barnmatsburkar ändå. De är inte billiga, men fortfarande billigare och handla dessa på maxi o coop än här nere på stan. Eller inte bara det igentligen..

De har så jävla dåligt utbud här på stan, finns bara några få sorter av 8mån burkarna.


Nu blir det en varm och go dusch innan vi ska ut i snön..

Ha en bra dag!

Av Rebecca - 7 januari 2013 10:30

Ja sist jag försökte skriva kom ju Wayne och ville hjälpa till!

Men vi har haft det jätte bra i Åre och det var jätte kul att få åka skidor igen =)


Igår var det den där roliga dagen i bilen hem.

Tog ca 11 timmar hem igen med några stop på vägen. Wayne var jätte duktig hem med.

Inga som helst problem med min lilla kille, han verkar tycka om att åka bil.

dock började han tröttna fram mot slutet men det är ju inte så konstigt det gjorde ju vi med..

Men nu är vi hemma i alla fall.. Borta bra men hemma är ju såklart bäst! =)


Känns så otroligt segt att komma igång idag.. Har inte ens kommit in i duschen än så det är dags att sätta lite fart. Jag och Wayne har lite ärenden att göra idag.


Så på återseende!


 

Av Rebecca - 5 januari 2013 17:15

Nu är det färdig åkt för denna gång!Igår var första gången jag stod på skidor sen 2007 när vi firade jul här uppe i Åre.Min första tanke när jag stod där och skulle åka första åket var; Vad fan har jag gett mig in på!Ner kom jag, gick inte speciellt fort och jag låg och krälade lite i backen fast jag kom ju ner med livet i behåll i alla fall vilket är huvudsaken :P Var totalt SLUT efter första åket, mjölksyra i benen och började fundera på hur jag skulle orka med resten av dagen!Väl uppe igen gjorde jag värsta vurpan när jag skulle av liften, Edwin höll på o krocka med pappa vilket gjorde så han prejade mig åt sidan, som i min tur prejade Billy som då gjorde att vi trillade.Jag hamnade jätte konstigt med mina skidor och vred knät och Billy låg på mina skidor så jag kunde inte röra mig och det gjorde sjukt ont! Jag låg och nästan skrek för det gjorde så ont, som tur var Edwin precis i närheten och kunde knäppa av min skida.. När man ligger på backen och nästan börja gråta av smärta så gör det ont.. Trodde nästan det var slut på skidåkning för min del.JA det såg säkert jätte kul ut när vi låg där och sprattlade!Hus som helst var det jätte kul att få stå på skidor igen.. Måste fan börja komma upp en gång om året tror jag så man kommer in i det igen, ska jag åka en gång vart femte år kommer jag aldrig att ens bli någorlunda duktig.Och Lotta har varit guld värd för oss denna resa så både jag och Edwin har fått åka skidor!Hade varit ganska tråkigt och få stå på sidan o titta på.Nu fick jag en klåfingrig bebis här som gärna vill hjälpa till och skriva så får skriva mer sen..

Av Rebecca - 3 januari 2013 22:15

Åre here we are!Nu är vi äntligen framme efter ett antal timmar i bilen si så där 11 timmar ungefär.. Wayne var hur duktig som helst nästan hela vägen upp, han blev lite små kinkig fram mot slutet men det förstår man ju, vi alla tycker ju att det är jobbigt och sitta en hel dag i bil. Är ju i alla fall lättare att underhålla honom i bilen nu än när han var tre månader då vi åkte till skåne. Nu funkar det med majskrokar så är han nöjd (för det mesta) när han var mindre och tröttnade på bilstolen så var det bara famnen som dög :)Men nu är vi i alla fall här och snart blir det sova.Wayne sussar redan sött sen en stund tillbaka så han är pigg och glad imorgon när hans ska leka och fika med snälla Lotta som ska vara med honom så både jag och Edwin får åka skidor imorgon.Ska bli så jävla kul, har inte stått på ett par skidor på flera flera år, sist vi var uppe var jag ju på tjocken med Wayne så blev inga skidor för min del.Nu ska jag tydligen spela kort med Marcuz här så på återseende .. God natt!

Av Rebecca - 2 januari 2013 09:00

Nu jäklar går det undan!

Inte kan man somna på soffan när Wayne är vaken nu inte ..

Han sitter inte riktigt där man sätter honom längre, han skiter i leksakerna han har och vill hålla på med allt han inte ska hålla på med.

Nu måste man verkligen vara med i svängarna när den lilla marodören röjer fram, han ålar/kryper fram fort som bara den nu från ingenstans.

Dags att barnsäkra hemmet, igår klickade jag hem lite "säkra hemmet" prylar från Gobaby, som typ kontakt skydd mm, kan ju behövas så det som inte får hända händer =)


Har fått sätta upp en krok på dörren i badrummet så han inte kommer in till kattlådan, kattmaten står numera på bänken eftersom den tydligen var rolig, sigges råttor bortplockade ..

Ja man kan fortsätta och göra listan lång..

Än så länge klättrar han inte så han når vardagsrums bordet ialla fall.. men det är väl bara en tidsfråga innan man måste plocka bort allt i hans höjd känns det som.

Tror tyvärr att han kommer och bli en klåfingrig bebis som är på allt.

Kan ju ha fel också, men känns som det just nu iaf!


Nej nu måste jag jaga bebis .. Ha en bra dag!


Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards