becca8807

Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

Tre små steg!

Av Rebecca - 26 mars 2013 20:44

Jag känner redan nu hur långt detta inlägg kommer att bli!

Det har hänt så mycket de senaste dagarna..

Som många vet har vi ju varit i Åbo i helgen.

Ett glatt gäng bestående av mig, Edwin, Christian (backis) & Ida, Pappa & Lotta och lilla farmor.

Vi åkte i fredags, båten gick på kvällen och vi åkte anslutningsbuss redan vid kvart i tre!?

Det är ju karlar som bokar, rädd för att missa båten?

Uppe i hamnen i tid var vi ialla fall, så vi gick in till gamla stan och tog oss några glas innan det var dags att bestiga båten ut på gungiga havet!


 

Nu har vi invigt uteserveringen för detta år.

Va jätte skönt och sitta och mysa med kaffe bailys med grädde på toppen!


På båten kom vi och började med middags buffé, massor med mat och det bästa öl & vin buffé. Var ganska lugnt där för min del, med killarna drack nog tillräckligt för att få valuta för pengarna!

Vi åkte med Amorella, en riktig pensionärs båt, inte direkt någon partybåt där inte.

Efter att ha kollat på en halv kass show och spelat lite vid spelbordet så gick vi upp till diskot där det satt en ensam människa.. party stämmning?

Nej inte riktigt!? Men det hindrade inte våra killar från att parta natten lång.

När båten kom ut på öppet hav och började gunga gick jag och la mig (blir lätt sjösjuk) och tröck på knappen för väckning 1,5h innan ankomst eftersom vi beställt frukost.

Jag vaknar och ser bara Ida, börjar då givetvis undra var killarna är!??

Hoppade i kläderna och började gå runt och kolla lite på båten.. men inga killar?

Så gick ner till hytten igen och en liten stund senare kommer de två fyllehundarna instormandes..

Well frukost blev det (för mig&edwin iaf).

Och sen kliva av båten i det kalla Åbo.


Vi bodde på hotel Sokos hamburger börs.

Det var ett jätte fint hotell och riktigt stora rum och sängar.

Då vi var riktigt tidiga (incheckning var kl 15) fick vi bara ett rum så länge.

Så vi gick upp till spa avdelningen och tog det lugnt ett tag.

Fanns en barnpol som man fick fylla på själv med vatten, där la sig Edwin och Backis och somnade båda två.. de verkligen snarkade högt, undra vad folk tänkte igentligen!?

Jag tröttnade på att sitta där och kolla på två fyllehundar som snarka och gick ner till rumet, tog en dusch och bara tog det lugnt.


En powernap och sen ut på stan i Åbo.

Var bara jag som var shoping sugen och ville kolla runt medan de andra tre bara var allmänt slöa och ville gå tillbaka till hotellet.

Jag ville ju bara hitta någonting fint till kvällen, hitade en top till slut.

Och en Guess väska som jag förälskade mig i och ville ha, men Edwin tyckte den var för dyr och ville inte köpa den till lilla mig. Han gick med en stor förlust ;)


 

Sitter med kaffekoppen och väntar på att backis & Ida skulle bli klara så vi kunde bege oss.


Vi såg musikalen Hair där Elenor medverkade, den var faktiskt bra fastän jag aldrig tagit mig igenom den tråkiga filmen. Har bara sett halva gång på gång.


     


Efter musikalen gick vi och åt middag allesammans, och efter det gick jag, Edwin och backis på avslutningsfesten med Elenor och hennes vänner,

då alla hade peruker under showen kände man inte riktigt igen alla!

Vi blev inte där så länge eftersom vi skulle upp tidigt på morgonen efter för att bege sig till båten och hem igen.


Men uppe i tid var vi och på båten kom vi!

Denna gång startade vi med lunch buffé sen tax free =)


Lite shopping blev det allt..


     

Lite lundmyr leksaker och en ny napphållare hittade jag till min lilla prins


 

Till mig fick mitt hjärta köpa denna fina väska från Guess.

Den jag hittade i Åbo var 500kr billigare så han gjorde en riktig förlust affär

för att han var bakis och dumsnål :P


Och vet ni vad!

Igår kväll tog min lilla prins tre små steg!!

Jag hann precis komma in i vardagsrummet och se honom ta de första stegen.

Då känner man sig riktigt stolt som förälder, mitt lilla hjärta börjar bli stor!


 

Helt otroligt att mitt lilla charmtroll har varit så här liten!


Imorse har vi varit ute på en power walk runt scania sjön och tillbaka.

Wayne somnade så sött i vagnen så jag hann få dricka en kopp kaffe och duscha i lugn o ro.

Sen ville Edwin ha lunch sällskap så vi har varit en tur till Järna och ätit lunch också! =)


Men nu får det vara färdigskrivet för idag!

Nån som lyckades läsa ända hit? :P


Ha en bra kväll allesammans nu ska jag mysa med mitt stora hjärta!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards