becca8807

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2013

Några dagar

Av Rebecca - 24 oktober 2013 22:10

Ja nu var det några dagar sedan ett livstecken från denna blogg visades!
Men vi kan väl hoppa bak till i lördags tycker jag!
I lördags jobbade jag och Edwin hela dagen lång ca 14-03.30 vi var nog inte hemma förrän vid halv 5 på morgonen och det var längesen jag var så trött. Jag tvättade inte ens bort sminket utan la mig i sängen direkt jag kom innanför dörren.
Vi jobbade på en välgörenhetsgala som "herrklubben" round table sweden anordnat :)
Var faktiskt väldigt kul att vara där och jobba, tur är var vi ju lediga dagen efter.. Som vi inte gjorde mycket utav, ingen av oss gick utanför dörren ens. Stackarn Edwin fick ta Wayne på morgonen efter att ha fått sova ca 3timmar, fattar inte ens att han kom upp!
Men vi sov lite om vartannat i söndags känns det som.

I måndags var jag med Edwin på jobbet och gick igenom lite av våra saker som stod på deras lager! Och så hux flux blev det sen stress iväg till Bvc med Wayne, var tvungen att omboka tisdagens tid och fick en direkt istället!
Min lilla kille fick sin vaccinations spruta och så var det 18mån kontrollen. Allt var fin fint med honom han växer och följer sina kurvor bra :) fick även beröm för att han är så duktig på att leka och aktivera sig själv vilket är både skönt och kul att höra :) det är inte ofta man behöver sitta med på golvet med Wayne för att han ska kunna leka.
Han brukar till och med vars inne på sitt rum och leka själv med sina leksaker :)

I tisdags kom svärfar över och hälsade på och åt middag med oss! Linas matkasse har ju kommit med ny matinspiration denna vecka och han lyckades pricka in fiskdagen denna gång med, västkust biffar med räkröra blev det denna gång, kanon gott var det! :)
(Kommer recept när vårat jävla internet hoppat igång)...

Igår var jag på introduktion på nya jobbet!
Är sååå mycket att ta in om både de ena och de andra, känns lite konstigt att vara en person som man inte känner så nära som man är.. Att gå omkring i någon annans hem helatiden!
Får se vad det är jag gett min in på och se om allt går in haha
Imorgon är första arbetsdagen och börjar känna mig lite smått nervös!
Samtidigt har man ju lite ångest att behöva ställa klockan på 4.45
Det än ju fan natt, man ska sova vid den tiden!
Så snart blir det sova för min del så jag orkar upp imorgo och slipper ha tandpetare för att hålla ögonen öppna! :P

Två matbilder från linas matkasse!
Mac 'n cheese med Parma chips!
Och färskost fylld fläskfilé med gurksås.

Jag har för övrigt smakat sojabönor för första gången!
Och det var faktiskt helt okej! Det var absolut inte äckligt :)

Ett kokboksställ står för övrigt högt upp på min önskelista iår! Är så trött på att mins recept blir kladdiga och fettiga när man ska laga mat eller baka!

Nej nu är det dags att gå och sova!
God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards