becca8807

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Rebecca - 11 november 2013 19:36

Ja det var de!

Jag är för första gången i mitt liv arbetslös!

Personlig assistans jobbet funkade inte alls, jag hade svårt att förstå vad han sa och han hade tydligen svårt att förstå mig med?

En SFI kurs eller en spanjor som anställd kanske skulle funka bättre!?


Hur som helst så suger det!

Min första arbetslösa dag har jag tillbringat på arbetsförmedlingen och skrivit in mig så jag kan få arbetslösersättning för de dagar jag nu inte jobbar.

Har ju lite jobb på julborden men sen är det gansla dött med jobb för min del.

Hade en jätte trevlig handläggare som hjälpte mig och ska dit på fredag igen på ett informationsmöte för nyinskrivna som förhoppningsvis kan ge svar på lite frågor som ploppar upp. När jag klev in på arbetsförmedlingen så kände jag mig verkligen helt vilse, har aldrig någonsin satt min fot där innan idag!


Extra skönt är det också att jag inte behöver springa där hela tiden, efter nu på fredag behöver jag inte gå dit mer utan jag ska ha telefonkontakt en gång i månaden med kundservice (tror jag det var) för uppföljning, för de bedömde mig som självgående, att jag klarar mig själv och inte behöver den "stöttningen" de kan erbjuda att sitta vid en data där och söka jobb.


Och så måste jag tillägga EN sak..

HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT IGENTLIGEN!? Helt otroligt!


Men nu får det vara fördigskrivet här för idag, måste ta och sätta igång och skicka in någon jobbansökan så man kommer igång nångång! =)


Ha en trevlig kväll alla godingar!



Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards