becca8807

Alla inlägg den 3 februari 2014

Av Rebecca - 3 februari 2014 14:56

Ja då var helgen förbi och vardagen tillbaka med Wayne på dagis, Edwin till jobbet och jag med min dator för det mesta.

Det känns inte riktigt som om det händer så mycket i min tillvaro för tillfället.

Intervjun jag var på i förra veckan vet jag inte hur det gick, men de har inte hört av sig som de sa att de skulle göra, så jag antar att jag inte fick jobbet denna gång.


Helgen svischade förbi som vanligt, den har väl inte heller varit speciellt innehållsrik.

Elenor var här och sov över lör till sön och passade Wayne på morgonen då jag och Edwin jobbade. Det var en ganska lugn kväll, vilket gjorde att de gick väldigt fort att tömma stället och lämna ut alla jackor. Inte som förra helgen då det känns som om det tog evigheter!


Jag känner mig verkligen helt slut dagen efter när man jobbat halva natten, även om man får lite sovmorgon. Jag var så fruktansvärt trött igår och de känns lite som om jag sov till och från hela dagen.

Så någon matlagning blev det inte av här hemma, utan de blev pizza som jag faktiskt kännde mig riktigt sugen på.

Gott var de och Wayne måste också ha varit sugen på det för så mycket pizza han åt igår har han nog inte gjort någon gång vi ätit pizza förr.


Igår vände jag spjälsängen så att Wayne kan komma ur själv.

Det gick ganska bra och lägga honom, var tvungen att sitta där till han somnat, men han somnade inom rimlig tid utan massa trams och sov hela natten.

Vid 06 imorse kom han intassande till oss och vilade lite tills det var dags att gå upp.


Förra gången vi vände spjälsängen var det en riktig katastrof!

Det tog ca 1-2 timmar och lägga honom och det var massa trams fast man satt brevid och så kom han upp på natten hela tiden och vägra somna om.


Så detta var ett stort framsteg för min lilla kille.

Man bli så stolt när de gör framsteg. Jag ser detta som ett stort framsteg och hoppas att det håller i sig.

Tanken är nu att han ska få vänja sig med "öppen" säng så är nästa steg en junior eller växa säng när allting funkar bra.


Kommer ju behöva spjälsängen i sommar igen.

Fast vill byta spjälsäng till nästa, ångrar lite att jag gjorde detta "byte" till mammut spjälsängen.. Det var ett dåligt byte så här i efterhand.

Så en vanlig spjälsäng står på önskelistan till nästa bebis.


Nu ska jag gå och fixa klart min ost o skinkpaj så den får stå en stund innan maten. Tycker paj blir bäst när de får sätta sig lite innan servering =)


 

Tänk att min lilla plutt har varit så här liten .. vart tar tiden vägen?

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards