becca8807

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Rebecca - 8 juni 2014 22:27

Idag har jag och min älskade varit tillsammans i hela 7 år!
Tiden går riktigt fort, vi har skapat en underbar liten Wayne och snart kommer nästa lilla mirakel!

Älskar er alla tre min fina familj!

En tripp till big baby blev det idag för att inhandla den nya kärran!
Vilket betyder att jag nu även har en fin bugaboo donkey i mina ägor!
Jag hoppa av glädje och Edwin "grät" när kontot blev tömt!
De hade höjt priset på denna vagn märkte jag också, och al black var tydligen dyrare? Varför vet jag inte..
Om jag skulle få vagnen idag så blev det al black för det andra chassit hade de inte på lager.
De hade inte alla delar jag skulle ha heller så det var tur att vi inte vänta längre på hjälpen utan åkte upp idag!
Förhoppningsvis kommer våra delar någon gång i början på juli och bebis beräknad 16 juli så får hoppas de klaffar :P

Har redan provkört vagnen och Wayne gav den godkänt!
Nu har jag tre valmöjligheter beroende på vad vi ska göra :)
Scootern får nog rulla till dagis ett tag till, tänker inte ställa min nya pärla där!

Bugaboo, emmaljunga och teutonia har jag nu i mina ägor!
Någon som vill köpa en teutonia fun kanske? :)

Plantagen har vi varit på idag också så nu ser de faktiskt ganska trevligt ut! Trälådan fyndade jag på loppisen igår och tycker det blev riktigt snyggt med lite blommor i!

Nu återstår det att få det helt färdigställt i badrummet som är nästa projekt.. Nästan klart men inte riktigt! :) nu ska jag krypa ner med min älskade man!
Ha en trevlig söndag! :)

Av Rebecca - 8 juni 2014 10:36

I fredags var det ju som bekant Sveriges nationaldag!
Och iår kände vi att vi ville hitta på något med Wayne dagen till ära. Vi kan säga att vi har olika syn på vad "hitta på något med Wayne" innebär! Vi började med att åka upp till söder för att se hur backis (gudfar) och Ida fått till det sen dom flyttade! :) riktigt fin lägenhet var det!
Där blev vi sittandes tills härsskapet blev hungriga så då åkte vi vidare till "smaka på Stockholm" som höll till i Kungsträdgården och blev sen sittandes där fram till det var dags att åka hem.
Tror inte Wayne var speciellt road av och sitta där hela kvällen men till slut somnade han i vagnen och sussade gott!
90 spänn fick jag betala för en slafsig fish & chips där, GALET dyrt enligt mig..
Kan ju säga att jag hade sjukt ont i ryggen mot slutet då vi suttit på en träbänk i timmar!
Eller suttit och suttit jag hoppade runt i olika ställningar för de gjorde så ont mot slutet :/
Men kort sagt så kan man väl säga att dagen i Stockholm inte riktigt blev som jag trodde!

Gårdagen startade med väckarklockan ringandes 5.30 *gäsp* då var det bara upp och hoppa och börja göra sig redo att ge sig ut till mörkö loppisen!
Börja med att packa bilen sen lämna Wayne till "morfar" och sen till Järna och hämta upp lite mera saker!

Sen var det bara att göra sig redo och kränga saker!
Och när vi räkna "kassan" efter så har vi uppenbarligen gjort de också :)
Efter denna loppis tog vi nu massor av saker och la i en kasta kartong som vi nog skänker till nå second hand butik nånstans, nån som vet var man kan lämna?
Och det betyder att vi nästan är nollade med saker till nästa år om vi står något då :)
Man samlar ju på sig massa små skit hela tiden av någon konstig anledning?

Idag åker vi till kungens kurva och ska köpa nya vagnen, Äntligen!
Känner inte riktigt att jag kan vänta längre..! Är ju ändå bara 38 dagar kvar till bf och snart semestertider vilket kan förlänga leveranstider om man har otur att något inte finns hemma i butik!

Har en liten skitunge här hemma som använder mitt vardagsrums bord som scen att dansa på, vad var de för fel på golvet liksom? Haha
Nej nu blir det in i duschen så vi kommer iväg! :)

Ha en trevlig söndag i solen!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards