becca8807

Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Året som gått

Av Rebecca - 1 januari 2015 20:36

Året som gått har väl varit både upp och ner som alla andra år känns det som!
Största höjdpunkten var ju självklart att vår fina lilla tjej Joeline föddes och Wayne blev en stolt storebror!
Värsta tiden på året som varit har nog varit min arbetslöshet kombinerat med graviditeten, var lite tufft att få allt och gå runt, och försöka hitta ett jobb som höggravid är inte det lättaste heller MEN vi tog oss igenom det och kan ju tala om att det ländes riktigt bra att gå över till föräldrapenning.
Vi hade halloweenfest igen!
Har även varit förlovad ett år med min fina sambo!

Julafton spenderades hemma hos svärmor!
Lasse börjar bli så himla gammal så han kan likväl ha firat sin sista jul tyvärr, hoppas självklart att han är med många år till men kan ju gå så fort med de gamla!
Men en tomte kom det iallafall, och det första Wayne kläcker ur sig är "pappa".. Tomten höll på att tappa masken av garv då, men han verka släppt det när paketen kom ur säcken!
Herre jösses vad prylar han fick! Jag hade nog säkerligen köpt 10julklappar bara jag och så kom det ju mer från alla möjliga håll!
På ett sätt får han väl njuta iår då Joeline är så liten och inte fattar så mycket, nästa år blir summan och antalet lite mer jämt fördelat däremot.
Nu har han så mycket saker i rummet att jag inte vet var jag ska göra av allt! När han börjar dagis igen ska jag ta en utrensning där så får han lite pengar i sin sparbössa istället!
Som numera är LÅST och nyckeln gömd då jag misstänker att den blivit plundrad i somras!

Juldagen spenderades hemma hos pappa med lite julaftonsrester och trevligt sällskap, Edwin skulle ju jobba så blev inte speciellt långvarigt tyvärr.. Så tråkigt att det alltid ska jobbas då, men så är det ju i restaurangbranschen! Hade jag inte haft en tuttig Joeline hade jag nog säkerligen också jobbat!
Hade jag vetat att det skulle bli så här att amma hade jag slutat för lääääängesen!
Blev ju till och med tvungen att ta bort julbordspass på Glashyttan pga att det verkligen inte funkar kvällstid när jag inte är hemma, bara mamma som duger och hon är helt otröstlig om jag inte är hemma!

På annandagen drog Edwin upp till Funäsdalen för jobb! Och jag och barnen åkte till morfar på kalkonmiddag!
Man träffar ju inte dom så ofta så var jätte trevlig att träffa alla igen!

Dagen efter annandagen åkte vi över till mamma och åt julgrötslunch med fruktsoppa! Åh va gott det var, hemmagjord gröt kan ju inte jämföras med grötkorvarna på Ica!
Barnen fick sina julklappar och vi hade det bara mys!
Tänkte åka till ica maxi oxå också men tiden flög iväg så det blev till och åka hem istället!
Sen var det färdigflängt i mellandagarna för detta år!

Och nu är det även färdigskrivet för denna gång!
Nu ska jag krypa ner under täcket med min lilla prinsessa och kolla på pretty little liars!
Kan meddela att den serien är beroendeframkallande.. Man kan verkligen inte sluta kolla för den är så jävla bra! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards