becca8807

Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Rebecca - 7 januari 2015 19:09

Idag var Waynes första dag på nya avdelningen!
Kände rent spontant imorse när jag skulle lämna att vilket meck de blir!
Dagis är uppbyggt i tre våningar, jag kommer in på mellanplan och ska då först en trappa ner till kapprummet och klä av honom.
Sen ska vi upp två våningar till hans avdelning!
Kan säga att jag inte riktigt förstår logiken.. Varför inte ha ett kapprum per plan och avdelning?

Hur som helst så hade det gått jätte bra för Wayne idag!
Jag lämna på hans förra avdelning så skötte fröknarna överlämningen imorse.
Imorgon ska jag testa och lämna upp honom direkt.
Får se hur det går! Sist vi skulle lämna upp när de renovera på hans avdelning var han inte alls glad, var jätte ledsen och ville inte alls va på dagis och det är inte likt Wayne.
Han tycker verkligen om dagis och är jätte glad att få komma dit varje dag.

Imorse var det nog Joeline som var mest missnöjd över att behöva gå upp!
Henne fick man väcka medan Wayne kom upptassande när han hörde att jag var vaken.
Sen somnade hon om och sov till typ halv 11 min lilla sömntuta!
Vilket gjorde att jag hann med lite som Plocka disken, vika och hänga tvätt, bädda sängarna och plocka lite här hemma!
Skulle sen börja rensa ur lite i Waynes rum men det höll hon inte med om så var bara att lägga ner!

Sen tog hon en liten powernap i min famn innan vi skulle hämta Wayne och sen dess har hon faktiskt inte sovit mer på hela dagen så hon däckade i min famn och sover nu sött i sängen, frågan är bara om det är en powernap eller om hon sover för natten?
Man vet ju aldrig med henne känns det som.
Det känns inte riktigt som att man har några rutiner på henne för femöre!
Hoppas de kommer snart så hon blir aningen mer förutsägbar när man ska planera saker!

Men vad gör det igentligen? Älskar denna lilla prick nå oändligt ändå!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards