becca8807

Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Rebecca - 12 februari 2015 19:56

Det är ett tag kvar tills vi åker men känns ändå som att tiden kommer gå fort!
Har börjat skriva ner en liten packlista med allt som ska med till barnen så jag inte glömmer något viktigt!
Tycker det är ett projekt att packa till mig själv när vi ska iväg och nu ska jag snart packa för TRE!
Vet knappt vad som behövs ta med till dom än.. Har skrivit upp det viktigaste som blöjor, barnmat osv :)

Hur som helst, så kan man bokstavligen säga att vår bil dog i fredags förra veckan, helt hux flux så blev Edwin stående på oxbacksleden då bilen inte svarade på gas!
Han blev bogserad till verkstaden och jag kände direkt att nä nu får vi väl en rolig räkning på typ 5000kr lagom till resan!
Men sånt stort fel var det tack och lov inte och det slutade på ENDAST 1800!
Man ska väl vara glad för det lilla antar jag, det kunde ju vara betydligt värre!
Skitbil rent ut sagt, alltid är det något!

Wayne sov hos mamma i helgen också, och kan säga att det kändes riktigt underbart att få en lugn och skön morgon hemma utan tjafs, gap och skrik!
Den lilla pausen behövdes :)
Annars har det väl inte hänt så mycket i veckan mer än det vanliga.

Har lånat Edwins fitbit armband igen för att försöka komma igång och röra lite på fläsket och kanske gå ner något kilo iaf.
Själva fitbit appen är ganska värdelös när man ska tracka mat!
Det finns inga svenska märken alls vilket gör det svårt att hitta rätt!
Så jag använder en annan app och lägger in till fitbit som quick calories :)
Idag har jag kommit över 15000 steg vilket jag känner mig lite stolt över iallafall!
Kan nog bero på morgonpromenaden jag "tvingade" med angelica på!
Så trött som jag kände mig imorse så hade jag bara lämnat Wayne på dagis och gått hem igen om det inte varit så att jag hade bestämt tid med angelica!
Perfekt att hon flyttat och bor nära mig så man har promenad sällskap!
Edwin får man ju aldrig med på promenad!

Nä nu får det bli ett litet kvällsmål så jag hamnar "in zone", har ätit bra mycket mindre än vad jag gjort av med enligt min fitbit, men det lär väl visa sig på vågen i längden hur bra den stämmer!

Kan Faktiskt tala om att INNAN jag blev gravid med Joeline vägde jag hela 86kg!
Och innan jag blev gravid med Wayne vägde jag 76kg! Så att komma ner till 75kg är mitt första delmål, och det ska jag nog fixa inte långt kvar dit :)

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards