becca8807

Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Rebecca - 26 mars 2015 19:53

Nu är det dags att lägga ner amningen helt! Började trappa ner lite innan vi åkte till gran canaria men kände då att det är ganska praktiskt att ha maten med där och så är det ju garanterat bakteriefritt haha
Tanken var att vi skulle sluta när vi kom hem men så blev vi ju sjuka mitt i allt och ammade nästan bara kändes det som.

Men nu är vi friska och jag känner att det är dags nu.
Jag vill också få ett liv och kunna få gå hemifrån en kväll!
Nu har det gått tre dagar hittills och det har faktiskt gått ganska bra ändå, har ammat en gång per dag.
Nästan mest för min egen skull då det gör fruktansvärt ont i brösten då de verkligen blir sprängfyllda!
Kan ju säga att det är ganska gapigt och skrikigt här hemma nu när hon inte får som hon vill, Joeline skulle utan tvekan vilja amma längre.
Men hon har faktiskt blivit nattad tre kvällar utan bröstet nu och idag säger jag bara WOW Edwin har nattat henne för första gången sen hon föddes!
Kände ett riktigt glädjeskutt inombords! Nu kan jag snart få jobba lite kvällar igen och bara slippa se hem och ungar några timmar!
Det är ju SEMESTER att gå och jobba!

Men man ska väl inte ropa hej ännu, måste nog låta det gå någon vecka eller så innan jag tar på mig nå kvällsjobb!
Känns som att Joeline behöver mer tid att få en bra anknytning och känna mer trygghet hos Edwin för hon är en riktig liten mammagris som gärna är i min famn för det mesta.

Men men nu ska jag njuta av lugnet innan det är dags att krypa ner i sängen även om det känns som att jag skulle kunna göra det redan nu!
Ha en bra kväll!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards