becca8807

Direktlänk till inlägg 16 september 2015

Varning för oseriös arbetsgivare P-service

Av Rebecca - 16 september 2015 20:01

Fy fan säger jag bara!
Att det fanns oseriösa arbetsgivare som inte betalar för sig är ju sånt man bara läser om och tänker -det där kommer ju aldrig hända mig!
Ja så har jag också tänkt, tills nu!
Fy fan för det så kallade p-service!

Var på intervju hos dom och "chefen" eller vad man nu ska kalla honom säger att hos oss får alla en chans!
Vilket betyder provjobb GRATIS!

Jag åkte med en P vakt och skrev böteslappar åt både höger och vänster, 06-18 tre dagar i rad = 36timmar.. Minus 1tim lunch om dagen så säg 33timmar effektiv tid!
Och hör och häpna.. De BETALAR INTE för de timmarna!

Så det betyder nu för min del att jag sagt nej till andra jobb för att jobba gratis!
Blir så jävla arg över hela situationen.

Det är ju inte ens lagligt att utnyttja på detta vis.
Jag kontaktade transport facket idag och den så kallade "chefen" kommer med högsta sannolikhet få ett samtal därifrån.

P-service har inget kollektivavtal och facket har varit på dom om att teckna ett sådant. Nu förstår jag ju varför dom inte vill det, då kan de inte utnyttja arbetslösa till detta slaveri arbete de bedriver med gratis "provjobb".

Ringde dessutom till p-service idag för att fråga varför jag inte gick vidare och hur det blir med betalning för mina timmar.
Ifrågasatte dessutom detta med gratis provjobb, men jag hade inte provjobbat enligt honom utan det var introduktion
(vilket man måste vara anställd för att gå)

Jag tycker p vakten jag åkte med verkade nöjd och rådde mig till att inte boka upp mig allt för mycket denna vecka.
Men nejdå!

Imorgon ska jag ringa arbetsförmedlingen och anmäla detta så de Förhoppningsvis inte får söka efter personal där.
Tycker inte att fler arbetslösa som desperat vill ha jobb ska gå med på detta att "provjobba", introduktion lr vad man nu vill kalla det.

Kan kort sagt säga att p-service är ett OSERIÖST företag och dessutom utan kollektivavtal så du har inga rättigheter alls i en eventuell konflikt!!

Nu ska jag snart ner i tvättstugan så jag blir klar där nån gång!
Ha en bra kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards