becca8807

Alla inlägg den 18 oktober 2017

Av Rebecca - 18 oktober 2017 21:08

idag har jag haft en sån där härlig dag på jobbet! Börjar väldigt tidigt upp vid 03.15 och Startar dagen med en sväng till Uppsala med ett KORT tåg, vet inte riktigt hur man tänker när det är kort vid den tiden på morgonen. Vid avgång från Uppsala kommer väl lite mer än hälften ombord på tåget packade som sillar, blir tvungna att åka ifrån folk på de nästkommande stationerna med för folk får verkligen inte plats!
Det är jag som sköter dörrarna och det är mig alla ser så ni kan väl gissa vem som får ta skiten för det..
det är tur att man har bakgrund i restaurangbranschen så man vet hur man ska ta folket.
Som om det inte var nog med det så var det signalfel också som grädde på moset när alla ombord redan va sådär skapligt glada.
Det var också mitt fel idag tydligen, eller är det verkligen det? Nää inte direkt.
Skulle lämna över mitt tåg sen och ha rast som också sprack pga at vi va så sena. Efter samtal med poc så slutar det med att jag får ta mitt tåg som planerat och sluta lite tidigare så min arbetstid inte överskred 5tim som är Max utan att ha rast imellan.
Medan jag fick vänta in mitt tåg så gick jag till vetekatten, köpte en latte och tröstade mig själv med en stund.

Detta jobb får mig att dricka alldeles för mycket kaffe känns det som!

Börjar 04.55 och slutar kl 10 ja det kan jag faktiskt leva med idag!
Väl hemma var det bara marsch i sängen o sova ikapp lite efter att ha gått upp mitt i natten typ.
Kan ju säga att de inte är de lättaste att sova när man har två barn hemma, Edwin har vabbat med Joeline dessa två dagar men imorgon är det dagis igen.

Joeline vill ofta inte sova middag när hon är hemma från dagis men som hon skulle behöva göra ändå, slutar ofta med att hon somnar på soffan innan middagen. Idag var det inget undantag heller.
Ganska mysigt ändå o ligga där och gosa med henne när hon snusar så sött mitt lilla hjärta.

Men nu sover bägge och det är nog dags för mig med att krypa ner, blir en tidig morgon imorgon igen, barnen måste va på dagis redan vid 06.30, tack o lov behöver de inte börja så tidigt speciellt ofta!

Sweet Dreams!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards