becca8807

Alla inlägg den 15 april 2018

Av Rebecca - 15 april 2018 18:20

Skrev ju tidigare att vi höll på och flytta. Nu är flytten klar sen ca 2v tillbaka. Vi har verkligen kommit iordning bra, det mesta är på plats och vi har köpt en hel del, känner hur pengarna bara flugit iväg denna månad.
Det viktigaste är inköpt nu är det bara småsaker kvar som får vänta lite, man kan ju inte köpa allt på en gång tyvärr.
Sen måste man ju få bo in sig lite och känna efter hur man vill ha det.
Nästa som står på inköpslistan är nog i alla fall mattor!
Gardiner är på ingång från Jotex. Bilder kommet när de är på plats.

Vi bor mitt i centrum men har en fantastisk utegård där vi kan gå ut och vara ute.
Tyvärr ingen gräsmatta men det verkar inte gå någon nöd på barnen ändå, de gillar att va ute på gården.
Blåsa såpbubblor är Joelines favorit sysselsättning, det enda hon tjatar om emellanåt.

Jag klagar inte, tar gärna med mig kaffekoppen och sitter ute i solen medan barnen roar sig med såpbubblor och annat plock och fix.

Imorse åkte jag på bamsegymnastik med Joeline, sen var det hem och börja fixa.
Vi har alla hjälpts åt idag och städad och fixat. Älskling satte upp hyllorna i Joelines klädkammare så nu är den iordning också, nu har hon som en egen liten ?walk in closet? för alla kläder, skor och väskor.
Hon blev helnöjd och stod där och beundrade sina klänningar med orden ?åh de är så fina!?, ?åh va tjusiga klänningar jag har?
Det är ju skönt att hon är nöjd i alla fall. Passade på att gå igenom hennes sommarplagg också och har konstaterat att hon inte behöver nått på den fronten.
Kommer ju säkerligen slinka in lite plagg ändå men då är det för att jag VILL handla inte för att hon behöver.

Men nu är det dags att slänga in skitgrisarna i duschen, och imorgon är det återigen dags för jobb och dagis!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards