becca8807

Alla inlägg den 5 maj 2018

Av Rebecca - 5 maj 2018 15:56

Jag jobbar ju som tågvärd.
Det finns en sak som det sällan skrivs om i tidningar när det inträffar, det är just påkörningar. Folk som står på spåren, slänger sig framför tåget osv.
Jag får hela tiden veta om såna saker då jag jobbar inom branschen.

Igår hade jag nästan avklarat hela mitt arbetspass, satt på tåget i hytten med en kollega för att åka ner till min slutstation och sluta för dagen. Och just då händer det jag bara hört om.
Föraren tvärbromsar och vi tänker först att det bara är huvudledningen av bromstrycket som strular men sen kommer kommentaren ?jag tror vi kört på någon?

Där sitter vi chockade över vad som inträffat.
Vi sitter i en vad som känns som en evig väntan på räddningstjänsten, som konstaterar att så va fallet.
Polisen kommer och pratar med resenärer och även med oss, kollar hur vi mår.
Bra svarar jag, när kollegorna frågar blir svaret bra.

Vi blir tagna ur tjänst och åker in till våra rastlokaler med taxi för ?kris samtal? får frågan igen hur mår du och ger samma svar, bra!
Men sen åker vi hem och väl hemma kunde jag inte hålla tillbaka tårarna länge!
Har precis varit med om att en person blivit överkörd med vårt tåg! Har sett hela pådraget från första parkett!
Det blev bara för mycket, jag kanske är känslig jag vet inte men det blev verkligen en jobbig kväll.
Känns fortfarande som att man har gråten i halsen till och från.

Nu är det bara att invänta kallelse till företagsläkaren som måste ge godkänt till att jag får börja jobba igen.
Kommer nog ta ett tag att smälta denna upplevelse.

Som sagt, detta är baksidan med att jobba på järnvägen.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards