becca8807

Alla inlägg den 17 augusti 2018

Av Rebecca - 17 augusti 2018 18:57

Nu har äntligen provsminkningen blivit avklarad!
Har bokat en tjej som heter Johanna Salomonsson som va super duktig verkligen. Det känns som att vi förstod varandra, eller rättare sagt hon förstod mig!
Tusen frågor om allt möjligt och jag i form av ett frågetecken med svaren -jag vet inte på typ allt känns det som.
Men vi kom fram till en sminkning som jag blev nöjd med.

Nästa projekt är håret.
Ska till frisören på tis för färgning, klippning och provuppsättning!
Det är samma där, vet faktiskt inte hur jag vill ha håret, det är så sjukt svårt.
Jag har dessutom så tunt hår. Har visserligen köpt löshår men mitt egna är ju inte tjockare för det.

Hopas hon har något förslag, Jossan är jätte duktig och jag vet att jag kommer få valuta för pengarna.
De kommer ut till rockelstad båda två från saxim och ska fixa håret på mig och tjejerna. Tre av tjejerna har redan haft konsultation, och har väl frisyrerna bestämda. Bara två kvar och sen mig själv.

Edwin kom hem lite tidigare från jobbet idag så innan det var dags att hämta Wayne från skolan hann vi ut till dollarstore en sväng och handlade till bröllopet, hittade rosa flamingo ljusslingor till festlokalen och framför allt några glasburkar till candybaren!
Var ner till second hand butiken idag för o kolla vad de hade men 100kr för en begagnad burk kändes sådär.. speciellt när vi köpte nya på dollarstore för 40-60kr/st vi köpte några olika.

Nu blir det lite fredags mys med min nyduschade lilla tjej medan grabbarna ligger på golvet inne i Waynes rum och bygger ihop viking line båten i lego som Wayne köpte (fick) från båten.

Av Rebecca - 17 augusti 2018 09:23

Japp nedräkning är det nu!
7 dagar kvar till bröllopet!
Jag känner mig ganska lugn, inte nervös alls (än) dock känner jag mig snarare stressad över att få allt som ska fixas klart.
Det är sjukt hur mycket beslut som ska tas om precis allt!

Igår prövades klänningen igen, sanna kom och hjälpte mig att snöra på den och den passar tack och lov!
Har varit lite orolig, men nu kan jag andas ut!
Kommer dock inte kunna andas i klänningen känns det som.

När sanna gick kom alexsandra och hjälpte mig och skriva.
Vi har skrivit alla placeringskort, bordsplacerings skylt och sen skrivit rumsplaceringen.
Det kommer ju vara ett bröllop med övernattning, vi blir ca 42st som sover fredag-söndag och resterande sover lördag-söndag.
Har funderar och funderat på hur jag ska fixa rumsplacering så alla vet vart de ska sova.
Hittade en ram som var tänkt att vara som en ?allternativ gästbok? som får agera rumsplacering. Tycker det blev jätte bra!

Men får hitta sitt namn och på baksidan står det vilken byggnad man sover i samt vilket rum i den byggnaden.
Är jätte nöjd med min lösning.
Har köpt en dekorationsslinga också med vita rosor som ramen ska dekoreras med.

Vi kommer verkligen att ha mycket att göra nästa fredag i alla fall den saken är klar!

Nu är det dags att fixa lite tvätt och sen ner på stan (igen), ska till second hand butiken och kolla efter burkar/skålar till vår candybar vi ska fixa på bröllopsdagen.

Phu!! Det är mycket nu.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards