becca8807

Alla inlägg den 29 augusti 2018

Av Rebecca - 29 augusti 2018 17:19

Igår blev det en hel dag i bilen!
Jag och Joeline har tagit en liten minisemester upp till Sollefteå med farmor och hennes gubbe Timo!
Det var ganska passande då de var nere i Stockholm för bröllopet och jag hade tänkte åka upp denna vecka.
Vi var på BVC igår för 4-års kontroll som Joeline klarade galant. Sen satte vi oss i bilen och tutade uppåt i landet.

Idag var vi haft första dagen här och har åkt runt lite och traskat i skog och mark.
Vi stannade först till vid någonting som hette jättegrytor som var en älv med massor av stenar som det blivit som små grytor i av vatten som forsat ner där varav namnet jättegrytor.

Joeline tyckte det var spännande att klättra runt där och kolla!
Hon var ganska livrädd emellanåt också! Vissa stenar var riktigt stora.
Efter det stoppet åkte vi till en gammal kvarn där man sommartid (juli) kan köpa nymalet kornmjöl. Tyvärr var det stängt nu så vi kunde inte kolla invändigt.

Efter vi var klara vid kvarnen också så åkte vi hem för att fika med äppelpaj som farmor min bakat. Supergod som vanligt.
Sen hakades båten på och vi åkte ut och fiskade!
Joeline har tjatat som bara den att vi ska åka båt och fiska så hon va jätte spänd! Var första gången för henne.

Vi stannade till vid en liten strand och plockade och åt Lingon, blåbär och någonting som kallades ?kråkbär? aldrig hört talas om det förut. Men va skönt med en liten bensträckare, Joeline tyckte det var skönt, hon höll nästan på att somna på båten av gungandet. En liten regnskur och lite halvstorm fick vi utstå också men var kul ändå.

Men en aborre fick vi upp idag som farmor rensade när vi kom hem!
Joeline tyckte det var jätte spännande. Hon har ju bara sett fiskarna i delikatessdisken och frysdisken på Ica typ, så var nyttigt att hon får se ?verkligheten? också.

Just nu är vi sådär lagom sega allihopa, tror vi har fått lite för mycket friskluft idag. Eller mer än vad vi är vana vid i alla fall.
Det är otroligt fin natur här uppe!
Känns som att det bara är skog överallt när man åker här uppe.
Mycket bra marker för bärplockare och svampletare.

Av Rebecca - 29 augusti 2018 13:10

25e augusti -2018 var den stora dagen!

Vi var som jag skrev tidigare ute på rockelstad slott!
Ett helt fantastiskt ställe med underbara möjligheter.

Vi tjejer startade dagen kl 9.00 inne i slottet med hår och smink, medan grabbarna tog det chill och gjorde.. jaa jag har ingen aning vad de gjorde. Jag och Edwin såg inte varandra förrän i kyrkan.

Jag hade bokat frisörerna från Saxim samt makeup artist Johanna Salomonsson som alla kom ut till rockelstad för att göra iordning alla oss tjejer. De är verkligen duktiga allihopa och värda priset de tar.

Vi hade champagne och smuttade på under tiden vi gjorde oss klara för att lugna nerverna, sen kom serverings tjejerna in med brunch till oss så vi fick lite mat också. Det va tur att vi hade en bakdörr ut på slottet där vi sprang ut och rökte osedda för alla andra, vi ville hålla oss ?gömda? för gästerna och Edwin innan kyrkan.
Vi hade fotografen Arne Gårdman med oss från kl 12 som fotade inne hos oss och hos Edwin och killarna som höll till i ett annat hus. Väntar med spänning på dom bilderna, har fått några bilder som ett litet smakprov.

Jag verkligen älskar klänningen jag hade! Va lite jobbigt med släpet fram mot kvällen bara men vad säger man, vill man va fin så får man lida pin i detta fall bära släp typ!
Vid kl 13.30 kom Limousinen och hämtade upp oss tjejer och tog oss till Hyltinge Kyrka där vigseln ägde rum.
Självklart fick vi mera champagne i bilen för att lugna nerverna som började smyga sig på ordentligt.

Edwin och killarna stod redan inne i kyrkan när vi anlände och Edwin var skapligt nervös och spänd när han stod där framme och bara väntade.
Först in var barnen som gick så fint och sen mina tärnor på led, sist in var pappa och jag.

Efter vigseln var det tillbaka till Rockelstad och jag och Edwin började med fotografering bakom slottet nere vid vattnet.
Vi fotades tillsammans med vårat brudfölje också. Vi skulle fotas själva men dessvärre kom de ner en aning tidigt så Edwin började tramsa och flamsa istället för att fokusera på det vi skulle göra. Vi skulle komma upp från fotograferingen för brudskål och sedan gå iväg med tärnor och bestman för fotografering. Men men det blev ju bra ändå hoppas jag.

Sen var det middag i gula paviljongen.
Var en jätte lyckad middag!
Vi anlitade trubaduren Daniel Fridström som också kallar sig KVBK = kanske världens bästa kille.
Han är verkligen grym! Och honom kan jag verkligen rekommendera till vad som helst igentligen. Inte bara bröllop.
Efter middagen så fortsatte alla ner mot brygghuset där vi hade första dansen och sen blev det fest!

Hela dagen var verkligen helt magisk!
Allt blev helt perfekt och vi är så himla nöjda över allt. Allt gick som planerat och det var inga större missöden.
Kanske kommer en bildbomb från bröllopet i något inlägg längre fram!

Av Rebecca - 29 augusti 2018 13:09

25e augusti -2018 var den stora dagen!

Vi var som jag skrev tidigare ute på rockelstad slott!
Ett helt fantastiskt ställe med underbara möjligheter.

Vi tjejer startade dagen kl 9.00 inne i slottet med hår och smink, medan grabbarna tog det chill och gjorde.. jaa jag har ingen aning vad de gjorde. Jag och Edwin såg inte varandra förrän i kyrkan.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Jag hade bokat frisörerna från Saxim samt makeup artist Johanna Salomonsson som alla kom ut till rockelstad för att göra iordning alla oss tjejer. De är verkligen duktiga allihopa och värda priset de tar.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Vi hade champagne och smuttade på under tiden vi gjorde oss klara för att lugna nerverna, sen kom serverings tjejerna in med brunch till oss så vi fick lite mat också. Det va tur att vi hade en bakdörr ut på slottet där vi sprang ut och rökte osedda för alla andra, vi ville hålla oss ?gömda? för gästerna och Edwin innan kyrkan.
Vi hade fotografen Arne Gårdman med oss från kl 12 som fotade inne hos oss och hos Edwin och killarna som höll till i ett annat hus. Väntar med spänning på dom bilderna, har fått några bilder som ett litet smakprov.

[Bild]

[Bild]

Jag verkligen älskar klänningen jag hade! Va lite jobbigt med släpet fram mot kvällen bara men vad säger man, vill man va fin så får man lida pin i detta fall bära släp typ!
Vid kl 13.30 kom Limousinen och hämtade upp oss tjejer och tog oss till Hyltinge Kyrka där vigseln ägde rum.
Självklart fick vi mera champagne i bilen för att lugna nerverna som började smyga sig på ordentligt.

[Bild]

Edwin och killarna stod redan inne i kyrkan när vi anlände och Edwin var skapligt nervös och spänd när han stod där framme och bara väntade.
Först in var barnen som gick så fint och sen mina tärnor på led, sist in var pappa och jag.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Efter vigseln var det tillbaka till Rockelstad och jag och Edwin började med fotografering bakom slottet nere vid vattnet.
Vi fotades tillsammans med vårat brudfölje också. Vi skulle fotas själva men dessvärre kom de ner en aning tidigt så Edwin började tramsa och flamsa istället för att fokusera på det vi skulle göra. Vi skulle komma upp från fotograferingen för brudskål och sedan gå iväg med tärnor och bestman för fotografering. Men men det blev ju bra ändå hoppas jag.

[Bild]

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Sen var det middag i gula paviljongen.
Var en jätte lyckad middag!
Vi anlitade trubaduren Daniel Fridström som också kallar sig KVBK = kanske världens bästa kille.
Han är verkligen grym! Och honom kan jag verkligen rekommendera till vad som helst igentligen. Inte bara bröllop.
Efter middagen så fortsatte alla ner mot brygghuset där vi hade första dansen och sen blev det fest!

[Bild]

[Bild]

Hela dagen var verkligen helt magisk!
Allt blev helt perfekt och vi är så himla nöjda över allt. Allt gick som planerat och det var inga större missöden.
Kanske kommer en bildbomb från bröllopet i något inlägg längre fram!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards