becca8807

Alla inlägg den 17 maj 2019

Av Rebecca - 17 maj 2019 20:57

Kan inte låta bli att känna mig sådär löjligt stolt! Såg en annons på Facebook att de sökte barn för modelluppdrag för ett svenskt klädmärkesföretag och skickade in bilder på Joeline. Fick svar idag att hon gått vidare i casting processen.
Av alla tusentals barn som sökt så är min dotter bland de utvalda!
Hon är ju förvisso inte i mål än, men känns bara så kul att hon ens gått vidare.

Så idag har vi filmat nästa steg där hon ska presentera sig och skickat in.
Nu håller vi tummarna.
Bjuder på en av mina favoritbilder på henne.
Här tillsammans med sin ?fröken? på dagis.

Igår var det återigen hockeycamp! Jag åkte själv med barnen denna gång och det gick ju hur bra som helst.
Va lite körigt att komma hemifrån i tid men vi hade ca 15 min tillgodo väl framme i Bromma så vi hann.

Är så kul att se hur Wayne verkligen utvecklas. La märke till skridskotekniken igår att han tagit ett steg framåt där! Att vända från framlänges till att åka bakåt och fortsätta åka! Det har han haft det lite kämpigt med men igår såg jag hur duktig han har blivit på det.

Känns dock lite udda att behöva släpa med vinterjackan i maj! Solen skiner och ca 17grader varmt. Man går ju liksom ut ur ishallen och värmer sig.

Var en sån där halvjobbig dag på jobbet idag, säkerligen jobbigare för mina resenärer på mitt tåg.
Var på väg från city till upplands Väsby och kom till strax efter Odenplan där det tog stopp! Fick rulla lite närmare Solna och sen tog det tvärstopp.
Polisen begärde stopp i trafiken och vi blev stående ett bra tag!
Paniken som infinner sig när man känner hur man bara blir mer och mer kissnödig men är fast på tåget. Ca 56min sena får vi besked att åka tillbaka till Odenplan, lagom tills att föraren bytt sida på tåget kommer nya bud. Stoppet hävt och vi ska åka till ulriksdal så han fick knata tillbaka till andra änden igen. Då känner man YES! Äntligen på väg, inte långt till en toa nu.
Väl framme i Ulriksdal så har jag nog aldrig gått så fort i hela mitt liv! Raka vägen till toaletten, tack och lov att det inte var upptaget!.

Visade sig sen att det var en beväpnad kille på spåret, därav stoppet!
Min första tanke var en självmordsbenägen person men så var inte fallet denna gång.

Sen efter det stoppen rullade det på ganska bra ändå så blev ingen övertid Tack och lov!

Nu är det dags att tvätta bort sminket och förbereda allt till morgondagens jobb!
Fixa frukost osv!
Klockan ringer vid 04.00 så är skönt att ha så lite som möjligt att fixa på morgonen.

Ha en trevlig kväll på er!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards