becca8807

Alla inlägg den 4 juli 2019

Av Rebecca - 4 juli 2019 21:51

Efter Vimmerby som jag skrev om i förra inlägget åkte vi vidare ner mot barnens farfar i Skåne! Alltid lika fantastiskt att åka ner dit, jag älskar Skåne på sommaren.
Då jag hade sen semester förra året kom jag aldrig ner dit så var nästan 2år sen jag var nere sist.
Men nu jäklar, och vi har haft otrolig tur med vädret. Det hade varit lite halvkasst väder men sen kom vi ner med solen och bara kunde njuta av tillvaron.
Men som vanligt har vi schemat fullt när vi är nere där.
Vi spenderade sex dagar där så nästan en vecka som gick så otroligt fort!
När det var dags att åka mot Göteborg kände jag bara att NEJ jag vill stanna några dagar till!

Men vad har vi gjort då!?
Jo vi har åkt en sväng till kiviks musteri och köpte lite godsaker ur deras shop, lättdrycker, äppelmust, lemonad mm.
Det är lite kul att hitta dessa smaker man inte ser ute i butikerna.
Efter musteriet åkte vi in till hamnen och åt lunch, åt glass, lekte lite och kollade in båtar i hamnen. Jag insåg när vi var där att jag aldrig varit i just hamnen.
Hade blandat ihop kiviks hamn med hamnen i Simrishamn.

Och såklart har vi varit uppe vid alestenar och Kåseberga hamnen.
Men denna gång gick vi upp den vanliga vägen och ner längs branten och tog Strandvägen tillbaka till hamnen.
Nu har barnen blivit såpass stora att de klarar av att gå ner där.
Så har du lite större barn kan jag rekommendera att gå den vägen, det blir lite som ett äventyr i sig att ta sig ner där.

Väl tillbaka i hamnen så har vi en liten ?photo spot? där vi tagit bilder varje gång vi varit nere. Bilder på mig och barnen, är lite kul att vidbehålla samma ställe och fota år efter år och se hur barnen växer och hur man själv förändras genom åren.
Nu var det några turister som envisades med att ?vara i vägen? så blev inte på exakt samma ställe, men nästan.

Och självklart måste vi följa traditionen minigolf och förloraren bjuder på glass! Så efter middagen samma dag åkte vi mot minigolfbanan för spel!
I vanlig ordning slåss Edwin och hans pappa om första platsen och jag och Anette om sista.

Detta får bli del ett! Mer om Skåne kommer i nästa inlägg.
Hoppas du får lite inspiration till att besöka underbara Skåne.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards