becca8807

Direktlänk till inlägg 24 september 2020

Det löste sig

Av Rebecca - 24 september 2020 17:15

Känner mig väldigt lättad just nu!

Mannen har utbildning nu kommande helg och jag jobbhelg vilket blev lite komplicerat.
Mejlade planeringen redan förra veckan i hopp om att det skulle lösa sig, att jag kunde få tider som funkar så att det klaffa.

Fick samtal igår om att det såg mörkt ut och har haft lite smått panik över vad jag ska göra med barnen.

Idag erbjöd sig en kollega att byta helg med mig och planeringen godkände det. Där kände man hur det lättade direkt. Allt bara löste sig!
Jag kan va med barnen medan han har utbildning.

Igår åt jag min alldeles första egenlagade vegetariska måltid till middag!
Har blivit lite inspirerad av vegetarisk mat den senaste tiden.
Hade en zucchini liggandes i kylen och undra vad jag skulle hitta på med den.
Hittade ett recept och gjorde dessa biffar med zucchini och morötter.
Serverat med matvete och citronyoghurt.
Hade inte så stora förhoppningar men det var riktigt gott.
Blev positivt överraskad.

Igår var det ju onsdag och det är = dans!
Vi påbörjade en jätte rolig koreografi igår som läraren filmade för att minnas.
Bara väntar med spänning att få se den filmsnutten.
Är ganska kul o se, man ser sig själv på ett helt annat sätt och ser vad man behöver tänka på o träna lite extra på. Så väntar med spänning.

Idag har jag haft utvecklingssamtal med Wayne också. Skulle haft kl 13 vilket jag kom på kl 13.15 när jag hämtade Joeline.
Fick ringa Waynes lärare och skämmas lite, men fick en ny tid lite senare så har ändå haft det idag.
Wayne sköter sig i skolan och är väldigt duktig i de flesta ämnena.
Det är väldigt kul att höra att de går bra för honom, får bara hoppas att det fortsätter så.

Edwin är på fotbollen med Wayne, jag hade tänkt att åka o passa på o ta en runda i spåren som ligger precis intill men nä, inte idag!
Är så jäkla trött idag så känner verkligen att jag inte orkar. Har redan tränat tre dagar i rad och två gånger igår dessutom så tycker jag är värd en vilodag.
Knappt så jag vill laga mat ens. Men barnen har fått välja så det blir nuggets till middag idag.
Så skönt med barn, de är så okomplicerade.

Så nu ska jag fixa barnens val av middag!
Ha en bra kväll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards