becca8807

Alla inlägg under maj 2012

Av Rebecca - 31 maj 2012 14:09

Då var det dags o planera dopet då .. kyrkan är bokad nu återstår det bara att hitta en lokal som rymmer alla om nu alla skulle komma, det vet man ju aldrig men man måste ju nästan räkna med det när man bokar.

Kan bli lite jobbigt annars om man inte får plats :P

 

Ute i järna och vårdinge där vi ville ha det från början var det knök fullt.. bara datum som inte funkade för oss.

Men men .. ska nu kolla runt o försöka hitta nån lokal man kan ha fikat i .. Wish me luck!

 

 

Av Rebecca - 29 maj 2012 19:16

Veckan som varit har varit en riktigt händelserik vecka både bra och dåligt!

Lilleman har varit sjuk så har varit ett himla fläng hit o dit i början av veckan, barnläkarmottagningen två gånger o tillslut så blev vi skickade till huddinge o blev inlagda där i två nätter.

Wayne åkte på en riktig förkylning som satte sig på lungorna så han hade jobbigt med andningen men efter lite syrgas o inhalationer så blev han bättre ganska omgående =) så i torsdags kom vi hem.

   

Så här söt är man om man heter Wayne =)

 

O så i helgen så var det möhippa för Ankan som gifter sig nu den 16/6!

En låååång o riktigt rolig dag.

Vi kidnappade henne vid kvart över 8 på morgonen o startade med champagne frukost och klädde på henne den "finaste" utstyrseln ever haha .. Söt blev hon iaf :)

Sen bar det upp till stora staden stockholm för massa påhitt och roliga uppdrag.

Hon skötte sig hur bra som helst med uppdragen och klarade alla våra påhitt, o lapdance var riktigt kul ;)

 

  Så här fin är man när man blivit sminkad av killar ;)

   Klippa tvättlappar på kallingar, gick ju huuuuur bra som helst! ;)

   Få killar att äta upp godisarmbanden hom fick på sig!

    Döv o blind!  Resulterade i en styling som strippa ;)

        

Sen efter alla bravader på dagen bar det upp till berget för dans natten lång!

Så tack alla tjejer för en helt super duper rolig dag/kväll.. Vem gifter sig näst?

Längtar ju till nästa möhippa nu :D


Puss hej!

Av Rebecca - 16 maj 2012 19:02

Idag har jag haft finbesök i form av Josse =) Trevligt o träffa bruttan man inte ser varje dag!

Bara haft de mys o smidit lite planer mouahaha kommer att bli såååå bra om det blir som vi pratat om, men de återstår o se =)

 

Nu på eftermidagen var det personalmöte på jobbet som jag var med på eftersom jag kommer att få en ny arbetsgivare..

Eurest ska ta över restauranger mm på scania, så tyckte att de kändes som att jag oxå behövde gå på de mötet så man vet vad som händer o sker framöver.

Skönt o veta att man har jobbet kvar iaf, inte så roligt o bli arbetslös i dessa tider.

 

Nu börjar min lilla prins vakna här brevid så han ska få sig ett litet bad den lilla skit grisen =)

Puss o hej

Av Rebecca - 13 maj 2012 11:49

Sen igår eftermiddag har jag o Edwin varit barnlediga .. lilla Wayne har sovit hos sin morfar och Lotta inatt =)

Jag o Edwin var i globen och kollade på hockey igår kväll, sverige-italien.

Helt okej match, sverige vann ju iaf .. bättre än en förlust :P

Måste säga att de känns konstigt att lämna bort honom, min lilla bebis.. Saknar honom.

Wayne har fått sin första sverige tröja iallafall, som han kanske kan ha i höst eller nått haha, den minsta tröjan var ganska stor :P

 

Men nu medans jag e barn ledig ett tag till så ska jag göra mig iordning o åka till skopunkten o sen åka till Maxi o hansla lite.. känns som om de börjar bli lite små tomt här hemma.

Och att gå helt själv o handla kan vara riktigt skönt, bara få gå där o lulla runt i sin egen värld :P

 

Nu dusch dags!

På återseende =)

BVC

Av Rebecca - 11 maj 2012 10:05

Igår kom Bvc hit på hembesök, vi satt mestadels o bara pratade om lite allt möjligt vad gäller Wayne o bvc =)

Vägde lillen oxå, 3080g vägde han när vi åkte hem från BB o nu väger han 3610g så han har verkligen gått upp i vikt den lilla krabaten =)

Så god aptit som han har så vore det konstigt om han inte gått upp i vikt :P

När det är dags för mat ska det gå FORT, man hinner inte riktigt med o göra flaskan åt honom innan han blir riktigt arg :P men så fort han får in den i munnen blir det tyst, då gluffsar han så han nästan sätter i halsen istället :P

 

  

Frukost med pappa =)

Av Rebecca - 10 maj 2012 11:12

Vad ska man igentligen med en rubrik till?

 

Vad är det med små bebisar o va vakna på nätterna?

De är ju som små ugglor, sover om dagarna o är vakna på nätterna .. iaf min lilla uggla.

hittills har han sovit nästan en hel natt i sträck, då vaknade han vid 12 o ville ha mat o sen sov han till kl 6 på morgonen. Blev ju helt chockad när jag kolla på klockan.

 

Sigge har iallafall ingenting emot Wayne, han är väldigt nyfiken men lite avaktande =)

Det märks att vår lilla hårboll saknat oss när han varit bortlämnad, men nu är han sig själv igen.

Gosig och jävlig imellanåt :)

 

Senare idag kommer bvc på hembesök också, vad dem ska göra vet ja inte men de visar sig =)

 

  

Lyckades fånga denna klockrena bild på mormor och Wayne när vi va där och hälsade på här om dagen :)

 

Nu tycker Wayne att det är dags för mat, på återseende!

Av Rebecca - 4 maj 2012 20:46

En liten kink pelle är precis vad jag har haft här hemma.

Igår var hans farfar, Lasse, Jocke&Linda o deras lilla Vanessa här o hälsade på då var han hur gullig o snäll som helst.

Så fort de hade gått kom den lilla djävulen fram, ingenting dög åt lillen. Till slut fick Edwin ta o natta honom med flaskan så ja kunde gå o lägga mig. Är ju jag som fått natt jouren eftersom ja e mammaledig :P

Samma sak imorse, kinkig som få! var knapt att man hann duscha :P


Tur är att vagnen är poppis, var ner på stan en sväng till banken och handlade o han sussa så sött.

Sen åkte vi hem till hans mormor o hälsade på en sväng, dock va han inte så social idag då vagnen tydligen var skönast =) Netto butiken är invigd oxå .. Var med Abbe dit en sväng för att se va dom hade o så.

Det var ju klart över förväntan iaf, mkt bättre än Lidel =)


Nu är de dax o gosa ner mig med min lilla sovande bebis!

God natt! =)



Av Rebecca - 1 maj 2012 21:10

Idag är den lille sparven en vecka och en dag gammal.

O han är nog det sötaste som finns =)

Allt känns ganska ovant fortfarande, det är vakna nätter och tidiga mornar. Känns som om det kommer ta ett bra tag innan man vänjer sig vid det.

Nu den här veckan som har gått vet ja inte hur ja skulle klarat mig utan Edwin! Han har verkligen varit min klippa, känns som om ja genomgått en känslomässig berg och dal bana. Men allt blir väl bättre med tiden hoppas jag =)

  

Här e vår lilla sötnos! Wayne edwin eriksson kommer han iaf att heta.

Nu funderar vi lite på ett till mellan namn =)

 

Wayne tackar oxå för alla fina presenter han fått på BB och hemma!

               

 

Här är en del av allt fint han har fått!

Tack så jätte mycket =)

 

Nu blir det lite bebis gos o sova så man orkar med en lång natt om det blir en sådan.

God natt!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards