becca8807

Alla inlägg under oktober 2014

Av Rebecca - 30 oktober 2014 20:09

Jag är lika värdelös på att uppdatera som vanligt ?

Sen sist har jag i alla fall haft farmor på besök och så har vi haft dop för Joeline!

Orkar inte skriva så jätte mycket just nu så bjuder på lite bilder från dopet.
Hon är nu döpt till
Joeline Ebba Valdine

Jag och min fina lilla Wayne! :)

Tillsammans med gudmor Sanna och gudfar Mattias

Alla dessa bilder kommer från Lotta :)
Kan även säga att jag och farmor åt nog tårta i typ 4dagar efter dopet tills vi kastade allt som va kvar!
Nästa gång beställer jag INTE lika mycket tårta!

Av Rebecca - 8 oktober 2014 19:11

Känner mig trött som vanligt!
Vet inte vad de är med mig just nu, yrsel till och från, trött som bar den mest hela tiden känns det som!
Kanske ska börja äta lite vitamintillskott och se om man blir piggare.
Joeline sover ju ganska bra om nätterna ändå så kan ju inte skylla tröttheten på henne.

Idag har vi varit på Bvc och Joeline har fått sin 3mån vaccin.
Hon blev riktigt ledsen men de gick över fort ändå :)
Hon är nu 60cm lång och 6060gr tung, kort och tjock liten tjej jag har. Inte undra på att stl 56 börjar bli alldeles för litet!
Är vissa plagg hon fortfarande kan ha i 56 :)
Tror Wayne vuxit lite han med, har fått plocka bort lite ut hans garderob som blivit lite för litet, hoppas bara han kan ha sin vinteroverall jag köpt hela vintern.

I förmiddags kom Alexandra över med sin lilla Emelina och tog en kaffe, var riktigt trevligt och vi har pratat om de länge så äntligen blev det av!
Var så trevligt att jag nästan glömde bort tiden och fick skynda till Bvc, helt i onödan då Bvc sköterskan var typ 25min sen! Så fick glatt sitta där men en trött och grinig liten tjej.

Nästa vecka kommer min lilla farmor ner från skogarna i Sollefteå!
Hon ska sova här hos oss så kommer få en riktig farmor boost! :)

Av Rebecca - 7 oktober 2014 20:18

Idag var det verkligen ett riktigt höst rusk vi vaknade till!
Edwin undra vad jag tänkte när jag klädde Wayne till dagis imorse, fattar inte vad han tycker va konstigt?
Fleecejacka och sen skalbyxor och skaljacka och självklart tunn halsduk och mössa!
Normala kläder för en två åring till dagis :)

Funderar på att testa sittdelen till Joeline snart, hon är verkligen inte alls nöjd i vagnen när hon är vaken vilket betyder att man ganska ofta får gå med henne på armen vilket blir väldigt jobbigt i längden!
Tror hon skulle ha älskat en emmaljunga!
Där kan man ju höja en liten platta i liggdelen så hon skulle kommit upp lite!

Lite nytta har vi fått gjort idag i alla fall. Jag och Joeline har varit ner på stan och handlat band som vi lämnade in till blomsterkringlan och samtidigt beställde rosen till dopklänningen.
Hade verkligen HELT glömt detta med band, kom på de i helgen att de måste fixas band o blomma.. Känner mig helt senil och behöver verkligen skriva mig en checklista med saker jag kommer på vart efter!

Nu blir det lite gluttande på svenska Hollywood fruar.. Herre Gud säger jag bara!

Av Rebecca - 6 oktober 2014 12:07

Idag känner jag mig riktigt "måndagstrött" man har inte riktigt tagit de lugnt något de senaste dagarna!
I lördags åkte jag och ankan till underBARA barn mässan och kollade runt, var ganska många "konstiga" montrar och inga gratis/varuprover alls vilket var lite tråkigt, brukar ju alltid finnas på mässor.
Var lite halv B shopping med.. Men lite kom jag hem med i alla fall!
Hittade en lurvfleece från Nova star till Wayne som kommer bli skitsnygg till hans svarta väst, och sen ett par rosa "indian" skor från kids concept till Joeline som är perfekt nu! :)

Efter mässan så var det raka vägen hem för o byta av barnvakten för att sen åka hem till pappa dör jag och barnen tillbringade kvällen medan deras far svira omkring på öl & whisky mässan med "gudfadern" backis :)
Pappa lagade plankstek med lax som blev så fin att jag var tvungen att ta ett foto!
Jag äter dock inte lax men den var fint gjord, fick tips att plankor för plankstek finns att köpa på Ica maxi i Botkyrka!
Så sånna önskar vi oss, Julklapps tips till oss kanske?
(Som aldrig kan komma på vad vi önskar oss).

Igår var det handling på schemat, Edwin var trött/bakis så att handla och vara chaufför åt "svärfar" som är på stockholmsbesök blev min lott!
Har även skrivit en matlista och planerat middagarna framöver till Edwin åker till Tyskland :)

Wayne blev lika glad som alltid att ha farfar på besök!
Han fick lite egentid i lekparken med farfar och slocknade sen gott i famnen lagom tills att vi skulle äta middag haha

Nu är det utfodra bebisdags säger Joelin som börjar tröttna på solen i babygymet ;)
Ha en bra måndag!

Av Rebecca - 5 oktober 2014 21:04

Ja förra helgen var de ju! Hux flux flög veckan förbi.
Förra helgen var vi hur som uppe i Stockholm och hade det super mys! Barnfritt också vilket verkligen var behövligt kändes de som, att bara få sova ostört var guld värt!
Hur som ..
Vi startade dagen med att lämna de små trollen hemma hos pappa & Lotta och tog en snabb kaffe innan de var dags och rulla upp till storstaden!

Sparadiset på Östermalm började vi med, vi kom dock 10min för sent och missade då självklart 10 min på vår massage som var bokad suck säger man då och fick nöja sig med 10min massage istället för 20, lite trist men vårt eget fel!
Efter massagen hade vi den privata bubbelralaxen och bubblade i mysig Hawaii stämning med en flaska moet!
Lyx kallas de!
Kan verkligen rekommendera sparadiset det är otroligt prisvärt och hur mysigt som helst!

Www.sparadiset.se

Nybubblade och klara var det bara att knata vidare till Elite Stockholm plaza där vi bodde över natten i en kanonfin junior svit med bubbel och gott på rummet!
Vi hann dock aldrig dricka bubblet då vi fick lite bråttom och göra oss klara!

Mitt i allt var vi tvungna och springa ut på stan och leta efter skor till Edwin också då de han hade på sig gick söner, ganska typiskt när man har tider o passa!
Iordning kom vi i alla fall och så mötte vi upp Elenor och åt middag på en restaurang jag inte ens kommer ihåg vad den hette, var så konstigt namn men spansk tapas modell var det på maten och det var riktigt gott!

Sen var de ju höjdpunkten på kvällen FLASHDANCE musikalen!
Fy fan vad bra den var rent ut sagt, jag älska den och den ligger numera som nummer ett av alla musikaler jag sett!
Den borde ni verkligen gå och se, på chinateatern spelas den!

Efter avslutade vi med lite dricka på en uteservering med Elenor innan hon skulle möta upp sina vänner för utgång.
Vi trötta småbarnsföräldrar gick till hotellet och koppla av med lite frukt och choklad innan vi hoppa ner i den mjuka sköna sängen med vetskap om att man får sova till man vaknar själv, hur underbart var inte det liksom?

Hade ställt klockan så vi inte missa frukosten, men självklart vaknar man typ 45min innan klockan ringde!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards