becca8807

Direktlänk till inlägg 25 mars 2022

Onödig semester

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56

Denna vecka har det varit ledig på schemat!
Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det.

Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är helt jäkla omöjliga på jobbet så det blev en veckas ledigt ändå.

Tråkigt att inte kunna göra någonting, Wayne har nationella i skolan nu så ingen ledighet beviljas för honom så man kan inte ta barnen och åka iväg någonstans heller.

Känns som att jag bara varit ute och gått med Puff, det var min semester ungefär.
Vi var visserligen ute och lade spår i onsdags, denna gång fick han ett spår på 200m med några vinklar för att öka svårighetsgraden.
Också det klarade han galant.

Ska ta och köpa blod så jag kan ut och lägga egna spår med honom.
Det är väldigt kul att se honom spåra faktiskt.
Behöver också köpa klädnypor så jag kan fixa markeringar för min egen skull.
Kan va bra att jag vet vart spåret börjar nu när han håller på att lära sig.
Än så länge har han fått upp vittring själv så har inte ens behövt ge ett kommando, han har själv fattat vad det handlar om.

Fick veta att man kan tävla i spårning också, det hade jag ingen aning om.
När han blivit duktig på spårning så är nästa att lära honom spåra kantareller.
Blir en riktig win win, han får jobba med nosen som han behöver få göra och vi får lite kantareller på köpet (förhoppningsvis).

Tidigare i veckan var jag på shoppingtur med mamma! Hon visade mig en djurbutik i kungens kurva. Jag hade ingen aning om att den fanns, men de hade sjukt bra utbud.
Massor av olika tuggben, godis, leksaker och allt man behöver.
Jag plockade ihop saker jag behövde och ville ha och mamma var snäll och betalade hela kalaset.
Plockade ihop massor av olika ben och grejer till Puff. Några aktiverings leksaker blev det också.
Massa kul hittade jag, och kommer definitivt svänga förbi där igen.
Ska köpa märgben igen.
Mamma sa att ett sånt håller i en evighet. Det tog puff drygt två timmar att tömma det.
Han gillade det i alla fall så man kanske ska köpa några att lägga i frysen. Denna gång köpte jag bara ett för att testa, se om han gillade det.

Idag är det ju fredag och våffeldagen!
Blir det våfflor hos dig idag?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Av Rebecca - 24 november 2021 21:04


Det var en himla snabb släng av magsjuk ungarna åkte på. Totalt däckade i måndags och igår var de som vanligt igen. Nu har det gått 48h sen senaste symptom så imorgon blir det tillbaka till skolan igen. Tänk om flera faktiskt kunde hålla tiden och ...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards