becca8807

Alla inlägg under mars 2010

Av Rebecca - 31 mars 2010 21:30

Jadu Linkan!

Du har lämnat oss allt för tidigt! Hoppas att du har de bra där du är nu! Du är verkligen saknad som fan! är folk vid din minnesplats helatiden, ljusen är hela tiden tända. Jag hoppas att du vakar över oss alla här nere! <3

 Vila i frid Markus "Linkan" Lindgren 871202-100328


      

Av Rebecca - 30 mars 2010 18:47

  

Idag är de 2 dagar sen du försvann från oss alla!

Kan fortfarande inte förstå att du inte finns bland oss längre, känns som om ja träffade dig igår! Önskar att ja hade gett dig en ordentlig kram i tosdags!


Av Rebecca - 29 mars 2010 05:48

Alla tankar bara snurrar just nu, tårarna rinner obegränsat, går inte o stoppa!

Varför Linkan? hur kunde du göra såhär? Saknar dig otroligt mkt!

Hoppas du har de bra där du är nu, kommer alltid att minnas dig!

R.I.P Markus Lindgren 2/12 1987 - 28/3 2010

Av Rebecca - 28 mars 2010 14:48

Nu är de sommartid! hur många har glömt o ställa om klockan? :P


Städa!? har söndagarna blivit mina nya städ dagar?

Idag e de dax o ta itu me allt man inte hunnit/orkat me i veckan ..

Igår jobbade ja på berget igen oxå =) Känns som om man börjar komma in lite i A la carten! :) Igår gick de verkligen super, känner mig riktigt nöjd me min prestation! =) o dessuton va allt i perfekt tempo så man verkligen hann o ta in o lära sig lite haha! :P är inte riktigt van vid o jobba me egen kassa heller.

En del kvar o lära men de går frammåt :)


Igår va de live band oxå o nästa helg är det Hoffmaestro på scen .. Biljetter köps på Ticknet :)


   

  

Av Rebecca - 26 mars 2010 22:12

Idag blev de jobba igen, verkar bara slut med 4dagars veckor för mig! Har fixat inventeringen halva dan idag! Räknat o räknat o räknat i typ 3 timmar i sträck, man e ju sådär lagom trött i huvudet efter de!


Efter jobbet bar de av direkt hem till mormor hälsa på o färga håret, nu ser man nästan normal ut i huvudet igen (blev blont igen efter min förra misslyckade färgning lagom till nyår):P Fick älgstek O potatisgratäng till middag oxå, va verkligen riktigt gott! Me like!


Jupp o så kom skatte beskedet igår oxå säger bara bye bye till mitt planerade tandläkarbesök i höst, har så god jävla lust o avboka min biljett till egypten oxå!

Fick rest skatt iår igen :( den här gången 3200Kr! mer än dubbelt så mkt än förra året! Fattar verkligen ingenting, har ändå höjt upp min skatt just för att ja inte skulle få rest skatt iår, men de räckte tydligen inte ..


Av Rebecca - 25 mars 2010 20:04

Här kommer receptet på kyckling bolognaisen på lottas begäran :)


4 kyckling filéer

1 Gul paprika

1 grön paprika

2 vitlöksklyftor

1 burk krossade tomater

olivolja

basilika (torkad)

salt & peppar


Mixa kycklingfiléerna och paprikorna i en matberedare eller med en stavmixer.

Fin hacka vitlöken (eller pressa den, efter eger tycke).

Hetta upp en stekpanna med olivolja och fräs kycklingmixen några minuter, lägg i vitlök och stek ytterligare någon minut.

Tillsätt krossade tomater, basilika, salt & peppar och låt koka upp.

Koka på svag värme ca: 10 min


Servera med fullkornspasta, basilika och parmesan


Hoppas de smakar Lotta! =)

Av Rebecca - 22 mars 2010 19:35

Jahapp! då e man fast i cafét på jobbet igen då men bara imorgon kvar :D (förhoppningsvis) Idag blev de kycklingbolognaise till middag .. va tvungen o testa o laga de o de va faktiskt riktigt gott =) en rolig o enkel variant av köttfärssås =)

Av Rebecca - 19 mars 2010 22:23

Fy fan va segt de varit på jobbet idag, fattar inte att dom ens har kiosken öppen på fredagar löver huvudtaget! kan inte vara speciellt lönande!

Idag flyttade ankisen ihop me tobbe oxå, va där ett tag o hjälpte till lite granna, underhöll izabelle en stund typ, jätte fin lägenhet va de iaf =)


Varför får alla de jag önskar för?

Känns riktigt jobbigt o se alla runt omkring mig få de jag önskar att ja fick .. känns lite som om man bara står o stampar på samma ställe just nu, vill gå frammåt nångång!



Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards