becca8807

Alla inlägg under maj 2020

Av Rebecca - 9 maj 2020 22:05

Då var ju säsongen igång kan man säga!
Jag brukar väl vid denna tid bli en så kallad ?golfänka? när mannen är i väg och spelar.

Det gör mig i och för sig ingenting. Såklart han ska få hålla igång med sina intressen.
Idag var vi faktiskt hela familjen ut till Kallfors golfklubb så Wayne fick inviga sitt golfset han fick i födelsedagspresent av mormor sin.
Han tyckte det var helt okej, vi stod endast och slog bollar idag då han behöver lära sig hur man hanterar klubborna.
Men det tog sig hela tiden, vissa slag fick han till riktigt bra.

Även Joeline fick testa att slå lite och ja, hon lyckades få iväg någon boll ut på gräset hon med.

Till och med jag har testat att slå idag.
Så för första gången någonsin har jag idag slagit ut en boll med golfklubban.
Någon gång ska väl vara den första.

Det var bara kul att göra någonting tillsammans hela familjen.

Just nu sitter jag på jobbet och har lite rast.
Halvnatt blev det på schemat denna helg, måste säga att jag inte är van vid att jobba dessa tider längre.
Det är sällan problem att göra det när man väl är på plats.
Men då jag har jobbat så mycket tidigt så känns det helt konstigt att helt plötsligt jobba halva natten.

Men det går an, imorgon ska jag ner till gymet och dansa med tjejerna i alla fall och det ser jag fram emot.
Först lite zumba och sen dans direkt efter.
Hinner stanna en stund i alla fall, den står det jobb på schemat igen.
Fast imorgon är det endast kväll och inte halvnatt.

Av Rebecca - 3 maj 2020 15:18

Det är riktigt underbart med en ledig helg.
Då jag jobbar varannan helg så känns det som att man uppskattar de lediga helgerna mera.

Känns dock som att de bara flyger förbi, helt plötsligt är det måndag igen!?

I fredags var det ridning i vanlig ordning.
Man ser verkligen hur Joeline utvecklas i ridningen, hon blir mer och mer självständig för varje gång.
Hon har börjat förstå sig på hur man rider lätt i trav, det är lite knackigt än men det går framåt. Nu har hon i alla fall förstått vad det är och hur man gör.
Så nu gäller det bara att få till det så det blir riktigt bra, men det kommer med tiden.

Jag tycker det är riktigt mysigt att vara med i stallet. Det är jag som får fixa iordning hästen när hon ska rida, så jag får mysa lite med hästen och se till att den blir klar i tid.
Brukar även hjälpa de andra ovana lite när jag har tid över. Ibland är vi klara ganska tidigt så då kan jag hjälpa någon om det behövs.

Jag måste erkänna att jag blir riktigt sugen på att få komma upp i sadeln själv, har pratat med syrran om att boka en privatlektion och få testa på o rida igen.
Det var billigare att boka privatlektion för 2p om jag fattade prislistan rätt.
Undrar bara om de har en häst för en tjockis som mig?

Igår hade vi kalas för Wayne!
Eller kalas o kalas.. va bara pappa och Alexsandra som kom.
Vi bjöd endast in närmaste familjen då det är Corona tid nu.
Och av ALLA i min stora familj så kom endast två! Och ingen från Edwins sida alls.
Jag förstår att man inte kan komma om man jobbar eller är sjuk, men måste säga att jag är lite besviken på familjen.
Att ingen kunde offra en timma o bara komma förbi o säga grattis.
Så jobbigt kan det inte vara?
Wayne hade verkligen längtat efter sitt kalas då han inte haft något för kompisarna i år, han fråga mig vilka som skulle komma och jag svarade honom att endast morfar och moster kommer.
Jag verkligen hör besvikelsen i hans röst när han frågar, bara dom?

Vi ringde FaceTime till mamma så han fick öppna sin present från dom, så han fick känna lite kalasig stämning i alla fall.
Som tur var blev han jätte nöjd med presenten och vill ut helst igår och inviga klubborna.

Min älskade kille!
Jag hoppas på ett bättre kalas nästa år.

Idag är det söndag och det betyder fotboll.
Joeline testade också på fotboll idag.
Hon tyckte det var roligt så verkar som att hon också vill börja, hon får testa på i alla fall en gång till innan hon bestämmer sig om hon vill fortsätta.

Fortsätter hon blir det 2 timmar vid fotbollsplanen på söndagarna.
I ur och skur!

Nästan så jag håller tummarna för att hon inte vill fortsätta, det är ju så fruktansvärt tråkigt med fotboll!
Men hon måste ju få testa på lite olika saker och se vad hon tycker är roligt.


Nej nu är det dags att ta itu med baksidan av ungarnas fotboll, alla svarta små gummikulor i hallen som följer med från konstgräsplanen och hamnar i precis hela hallen.
Ni fotbollsföräldrar förstår precis vad jag pratar om!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards