becca8807

Alla inlägg under maj 2015

Av Rebecca - 16 maj 2015 20:18

Allt går upp och ner!

Just nu känns det som om jag varit arg mest hela tiden den senaste tiden. Wayne håller på och bråkar konstant och det känns som om man inte gör annat än skäller och gapar här hemma.

Man blir ju tokig på denna trots!

Och så har Joeline dessutom varit lite febrig i veckan, hon har tänder på väg och har varit världens grinigaste och argaste unge! Men idag har det vänt!

Hon började med att ge "mamma" sovmorgon till kl 9!

Sen gick jag ut på en PW med henne i vagnen och hon somnade i vagnen och tog en lååång vila på en si sådär 3tim.

Efter det har hon varit hur glad som helst typ hela dagen!


Så kort sagt har vi haft en ganska tråkig men bra dag!

Ankan med familj var uppbokade hela dagen, mamma svarade aldrig när jag försökte ringa, efter ett antak försök gav jag upp och vi stannade hemma istället.

Sorterade lite saker på Waynes rum och fått iordning lite.

Det återstår en ordentlig städning där inne, behöver damma av lite och få ordning på lite småsaker =)

Av Rebecca - 7 maj 2015 21:19

Tänk vad låst man känner sig utan mobilen!

Min telefon håller nog sakta på att typ DÖ .. fick hem den i julas, den har legat orörd fram tills i januari då jag började använda den, fick en sprica efter drygt en månad och NU muppar den sig så jag inte hör vad folk säger till mig när man försöker prata i den.

Man blir lagom glad när man köper en helt ny telefon.. Känns lite surt att jag ens bytte från Iphone till skiten Xperia, trasig efter ca 4månaders användning.

Nu får jag också veta att garantin kanske inte gäller för att jag fått en spricka, hur less blir man inte då?

 

Hur som har Wayne varit på dagis idag för första gången på en vecka!

Han var ledig på valborg och sen blev han sjuk och har varit hemma fram till idag, kändes otroligt skönt att lämna honom på dagis idag.

Däremot var det inte så kul att komma till hans hylla .. hans skal/överdragsbyxor hängde inte där! Under denna tid han varit borta så har altså någon JÄVEL varit där och tagit hans byxor.

Blir så JÄVLA LESS!!

Hur svårt ska det vara att se skillnad på MITT och ditt!? FY FAN FÖR DEN IDIOTEN SOM VARIT I FARTEN!!!

Är verkligen så jävla arg, detta är inte första gången Waynes saker försvinner på dagis.

Jag bara hoppas att jag ser dem på en unge där, då jävlar ska föräldern få sig en utskällning!

Just dessa byxor finns inte att köpa hos villervalla nu och var matchande till hans skaljacka så vad ska man nu hitta till?

 

Kort sagt har denna dag varit SÅDÄR ..

 

Hur botar man den ilskan?

Jo man nätshoppar på hm till barnen!

Från absolut ingenstans så kom jag på igår att jag behöver införskaffa chinos till Waynes vår/sommargarderob, gick in på hm:s hemmsida imorse och kollade om de fanns några fina.

Fina fanns det och dessutom på REA som endast gällde på nätet på utvalda plagg och sista dagen var idag.

Hur glad blir man inte då?

Och självklart klikade jag hem de från nätet för 99kr/st istället för att köpa för 149kr/st på stan.

Men så var det ju det där jag ska BARA ha .. blev några par byxor till till min kille!

 

   

Chinos i gult, blått och rött blev det samt ljusblå joggers + lite annat!

Och Joeline fick en "jumpsuite" och en bolero.

Tänkte att hon kanske skulle ha det när Julle tar studenten om vädret tillåter såklart.

 

   

 

Hur gulligt är det inte liksom!? jag blev lite kär.

Hoppas bara de är lika fina i verkligheten som på bild! ;)

 

 

 

 

Av Rebecca - 2 maj 2015 13:39

Som många vet så har vi varit i Sköldinge och tittat på hus samt lokal.

Huset var snarare ett rivningsobjekt än beboligt.

Lokalen var toppen och är nu köpt av Edwins far.

 

Sköldinge ligger en bra bit bort härifrån och tack vare alla små kringelkrok vägar så tar det ca 1,5 timme med bilen. Jag har varit väldigt öppen för flytt, men känns nästan som att jag börjar få kalla fötter!

Vill jag verkligen flytta till katrineholms hållet?

Kommer jag orka sitta åka till Södertälje hela tiden?

Kommer jag orka pendla en evighet?

 

Det är mycket funderingar över det hela just nu!

EN bra sak är ju faktiskt att jag är arbetslös och kan söka jobb lite varstans, är inte fast i en stad pga jobb.

Men vi måste ju fundera på riktigt VART vi ska bo så jag kan söka jobb åt rätt håll. Som det ser ut just nu så kommer jag kanske få ett jobb i Stockholm vilket ger mig en väldigt lång resväg + att det är snordyrt med Sj:s pendlar biljett!

Alla som gnäller på månadskortet i stockholmsområdet.. kolla in priserna på SJ.

 

Nä nu är det nog dags att fixa lite mellis till Wayne och passa på att njuta av lugnet medans Joeline sover sött i vagnen.

 

Av Rebecca - 2 maj 2015 13:07




 

Fungolf.. precis vad det låter som.

Behöver du nya bollar eller tillbehör? Klicka då in på www.fungolf.se och beställ dina bollar.

Det finns ett bra utbud och jag har dessutom en kod som ger dig 10% rabatt på din beställning.

Kommentera detta in lägg med din mail så får du rabattkod via mailen.



Av Rebecca - 1 maj 2015 19:55

Igår fick Wayne fira sin första riktiga valborg. Mathias skulle vara eldvakt i hölö så vi åkte dit och kolla på brasan, var inte så mycket att hurra för där ute på vischan men de räckte gott och väl för Wayne.
Han åt korv, fikade, spelade på choklad hjul och busade för fullt.
Då Edwin jobbade igår åkte vi ut med mamma och abbe, ungarna var riktigt griniga hemma innan vi skulle åka så var nästan på vippen att stanna hemma, men de var snälla när vi väl var där så är glad att vi åkte ändå.
Ska nog skriva en påminnelse till mig själv till nästa år... Vinterjacka på!
Stod verkligen och frös som sjutton, tack och lov hade iallafall Edwin ett par vantar som låg i bilen.

Ungarna kom i säng lite senare igår och sov faktiskt aningen längre än vanligt.. Fick sovmorgon ända till klockan åtta ungefär.
De vaknade till och med på rätt sida båda två och var riktigt glada imorse.
Jag fick till och med duscha i lugn och ro medan de lekte så fint på Waynes rum.

Sen gjorde vi oss klara och åkte till mamma. Mamma ska hjälpa mig att göra hand och fotavtryck så idag gjorde hon trolldeg som vi gjorde avtrycken i. Att göra handavtryck på Joeline var ju absolut inte det lättaste, så fort hon fick ner handen i leran skulle hon greppa den vilket inte blev så bra.
Tillslut lyckades vi få ett okej handavtryck efter många försök!
Nu ska mamma gjuta avtrycken så hoppas det blir bra.

Försökte göra avtryck på båda barnen i deras böcker också vilket blev sådär på Joeline som inte är speciellt samarbetsvillig. Waynes avtryck blev bra men skulle enligt boken blivit gjorda när han var ett år haha
Men vad säger man, bättre sent än aldrig haha

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards