becca8807

Alla inlägg under november 2012

Av Rebecca - 30 november 2012 13:50

Ja ser det snöar! ja ser de snöar! det var ju roligt hurra!

Det är underbart att se det snöar ute, det inger förhoppningarna om en vit jul!

skulle vara roligt om Waynes första jul fick bli en vit sådan! =)


Min lilla smurf ligger här brevid mig och sussar lite.

Men snart är det dags och väcka honom, han har blivit helt HOPPLÖS att lägga om kvällarna.

Förut var han jätte lätt och lägga på kvällen, han fick natt välling vid 8 och sov vid halv 9 (ungefär) varje dag.. men nu får man honom inte i säng förän 10 typ, vilket medger att man får en trött och grinig unge dagen efter istället.

Känns som en kamp att få tillbaka de vanliga kvällsrutinerna igen!

Men skam den som her sig.


Ikväll ska jag jobba, första julbordet för detta år.

Känns ju extra mysigt när det är vitt ute också, då känns det mer som jul.

Här hemma julpyntade jag lite igår, ska bara upp lite stärnor o små fix och så ska jag sy klart mina julgardiner. Hittade jultyg på jotex för en peng  så det betyder att det blir julgardiner ändå.

Var över till Lotta och snodde hennes symaskin och började igår kväll, första gången ever jag ger mig på och sy egna gardiner hoppas bara att de blir bra också :P


Behövde inte väcka min smurf nu vaknade han så nu blir det bebis gos!


Ha en fin dag!

Av Rebecca - 27 november 2012 21:32

Borta bra (oftast) men hemma är ju självklart bäst!

Har hunnit vara hemma två dagar nu, i söndags kväll kom vi hem igen till kalla sverige. Tyckte det var lite små kyligt i turkiet om kvällarna men det var ju ingenting mot kylan här om kvällarna.


Turkiet ha väl varit OK de få dagarna vi fick ha semester.

När vi bokade resan via groupon som definitivt var första och sista gången var det finstilta att vi skulle åka iväg på en utflykt till Pumakkale och sova på ett hotell där en natt för att sedan återvända till Alanya dagen efter.

så fan heller att de höll vad som var utlovat!

Vi blev runtsläpade på en jävla buss till alla möjliga stop, läderaffär, juvelerar butik, mattfabrik och sen en "guidad" tur till Antalya, för att sedan sova där en natt också!?

Så tack var det så förlorade vi tre dagar av vår semester .. om man nu kan kalla det semester?

Totalt så har vi checkat ut och in på 4 olika hotell på en vecka, det tycker jag känns ganska orimligt för att vara semester?

Hela vår buss som vi åkte med var väldigt missnöjda med denna resa.

Det värsta är ju att man känner sig enormt lurad av dem, då detta inte var det som stod.

Tack och lov tog vi inte al inclusive, de som gjorde det förlorade ju en dag som de betalade för.


Men nu har jag varit i Turkiet och jag kommer nog inte att åka dit igen i första taget.

Åker hellre till Egypten.

Egyptier är ett sååå mycket trevligare folk som har kanon service där vi varit och inte som de sega/lata turkarna i Turkiet som ropar ( I want youre money) efter en när man är ute på shopping tur.

Som om man handlar där då?

nej absulut INTE, va tror dem igentligen?


Fast en rolig grej som jag garvat åt där nere när vi varit på shopping stråket är att ca 80% gissade på att Edwin var turk HAHAHA han blev skit sur och jag garvade som bara den.

Om mig trodde de jag var Norsk, bättre de än turk haha


                       


Idag har Edwin satt in Waynes nya bilbarnstol i bilen, såg verkligen jätte krågligt ut.

jag kollade lite i instruktionsboken men fattade typ noll?

Är ju inte direkt bara och sätta ett bälte runt stolen och tro att det är klart så..

Nej det ska krånglas med bältet här och där, och så sitter den ju bakåtvänd och det var mörkt ute så det underlättade ju inte direkt monteringen.. Men till slut så en halvtimme senare så sitter den som en smäck!

Ingen stol man tar bort bara sådär?

Så Wayne har premiär åkt stolen till Ica Maxi och han satt hur bra som helst i den.

Inte alls lika ihop tryckt som han blev i baby skyddet som nu ska få åka tillbaka till sin rätta ägare =)


Nu blev det ett långt inlägg här! :P

Ha en bra kväll, snart dags att sova.

Av Rebecca - 15 november 2012 20:16

Jösses vad konstigt det känns och försöka skriva på en sån här så kallad iPad!Tror detta blir mitt försöka och sista inlägg från denna sak!Idag är det torsdag och nu är det bara tre dagar kvar innan vi åker.Börjar känna mig smått stressad..Det ska städas, packas, hälsa på mamma, äta middag hos pappa, jobba och så vips var det söndag och vi åker.Vart tar tiden vägen liksom?Anyway så har jag och Waynis tillbringat dagen hos mormor :)Skulle hjälpt henne och spika upp resterande tavlor son vi inte hann med igår, men Wayne tyckte att vi var klara där innan vi hunnit börja så det blev inte så mycket tavlor upphängda.Får åka över när vi kommit hem och hjälpa gamla mormor med lite saker hon vill ha hjälp med så som en sväng till tippen!Har haft fina syster Angelica på besök här ikväll också, hon bjöd in sig på middag igår och självklart får hon ju äta här, brukar inte neka någon och äta middag med oss :)Färsfyllda paprikor med ris och tomatsås blev det idag, måste ju typ vara en av de lättaste rätterna och göra.. Fort går det också.Nej nu börjar det bli jobbigt och försöka skriva på den här saken så nu lägger jag ner här för idag!Ha en mysig kväll!God natt :)

Av Rebecca - 14 november 2012 08:52

Nu är det verkligen nedräkning..

Om 4 dagar åker vi till antalya! :D


 


Nu börjar man verkligen längta efter denna efterlängtade semester! =)

Det ända är ju att jag kommer och sakna min bebis som ska bo hos pappa & lotta medans vi har semester.

det kommer nog absolut och gå bra men man kommer ju längta ihjäl sig!


Här hemma är det tvättning på schemat.. håller på och tvättar upp all tvätt så man slipper komma hem till en full tvättkorg, har nog tvättat ca 8 maskiner de senaste två dagarna.

Ska ner och klippa mig senare också, skulle lunchat med Ankan och Josse också men de planerna gick inte som planerat.

Josse blev tvungen och jobba och Hugo har blivit sjuk, så honom vill jag inte träffa nu när vi snart ska åka och Wayne ska iväg.

Så farmor ska möta upp mig på stan och promenera runt lite med Wayne medans jag klipper mig =)

Farmor har blivit min räddare i nöden, idag blir det tredje gången på mindre än en vecka som farmor passat Wayne en stund.

Fast hon tycker ju bara att det är kul så är väl bra att man kan göra någon glad =)


Nu blir det till och vika lite tvätt och ta en dusch!

På återseende!

Av Rebecca - 11 november 2012 20:49

Just nu känner jag mig väldigt seg!

Har varit en helg med fullspäckat schema känns det som!

Jobba hela fredag kväll, lördag på dagen så målade jag klart mitt kök som numera har en grön fondvägg (skit snyggt blev det) sen ner till stan för lite ärenden (bl a köpa mig en skjorta), köra edwin till berget, åka hämta farmor som passade Wayne igår/inatt medans vi jobbade .. och ja sen var det dagen oxå.. en hel del och göra idag med.


Idag har vi varit på barnkalas för Ella som blev ett här om dagen =)

Riktig liten sötnos den tjejen..

Och så har vi kommit en bit till på väg i Waynes rum, nu sitter det hyllor på väggen oxå så snart är det HELT klart.


orkar inte blogga mer fryser som satan!

Så nu blir det lite ost och kex med min fina man!

Det är ju trots allt farsdag (hans första)


Och såklart

Grattis på farsdag till min fina far.

Världens bästa pappa och morfar!

Love you <3


 

Jag och Wayne kommer över med din lilla present från oss nu i veckan! ;)


Ha en trevlig kväll! =)

Av Rebecca - 9 november 2012 09:56

Justin Biebers film Never say never såg jag igår i totalt tre omgångar under dagen! :P

lite svårt o kolla på film med en liten skrutt så man får passa på och kolla när han sover om man vill kolla på något =) Men Justin Bieber är ju faktiskt riktigt duktig och hans låtar är ju inte sämst heller!

I april 2013 kommer han till sverige, skulle vilja se den konserten, men det är slutslåt sedan länge och dessa biljetter kostar MASSOR och köpa i andra hand, prisklass som melodifestivalen typ men nästan snäppet högre ändå. Billigaste jag hittade igår låg påp typ 2000kr/biljett!

Aldrig att jag skulle betala så mycket för att gå på den konserten..


Har fått hem Waynes fina vinteroverall nu, den kom här om dagen och han verkligen drunknar i den!

Men då han bara ska sitta i vagnen i vinter så gör det nog inte så mycket, och han växer ju så den kommer han ialla fall kunna ha hela vintern =)


 

Här är den! Min prins lilla overall från fina Lundmyr of sweden =)


Just nu ligger min lilla skrutt och sover middag innan det är dags för lunch,

och efter lunchen ska Wayne ut på en liten promenix!

Farmor kommer hit och hämtar honom så ska jag börja måla väggen i köket .. grönt blir det

Ska bil spännande och se hur det blir!?

I värsta fall får vi införskaffa ny färg och måla om.


Skulle vilja få det fördigt till julen som vi ska fira här hemma iår, just för att alla som vill ska få möjligheten och fira första julen med Wayne =)

Hittills är det edwins mamma med sambo, hans pappa med sambo, edwins gamling Lasse och hans syster som kommer hit. Ska bli spännande och se vilka som kommer från min sida också. 

Längtar faktiskt lite till första advent så man kan börja julpynta och till julafton såklart.

Julen är en riktig mysig högtid då man verkligen tillbringar tiden med sina nära och kära!


Ne om man skulle ta och passa på och tejpa och fixa lite i köket medans Wayne sover! =)


På återseende!

Av Rebecca - 5 november 2012 22:06

Idag har jag o Waynis Joinat Louise och Clarissa på baby café =)

Barnens hus blev det (som vanligt) :P

Wayne satt och gäspade i vagnen på vägen dit så fasade lite över att han bara skulle vara kinkig o grinig, men inte då! Han var jätte glad och hade det roligt med leksakerna där.

Fanns ju massa andra barn och kolla på oxå som Wayne tycker är intressant.

Idag var det till och med en mormor där med sitt barnbarn .. haha det var ju ganska gulligt och se

Så mamma och lotta går ni och roar Wayne på barnens hus nu så får jag ett vaaaarmt och lååångt bad med ansiktsmask i min ensamhet? :P


Efter barnens hus så gick vi och köpte födelsedagspresent till Ella som precis blivit ett.

Så på söndag ska Wayne på ett års kalas hos världens sötaste lilla tjej =)


Och för den som undrar så har jag hittills TRE julklappar klar =)

Så nu är det bara resten kvar (massor känns det som)

Har haft fin besök här på kvällskvisten också av min morbror Robert som tydligen hade det tråkigt hemma haha


Nu är det nog dags och dra bort masken ur facet ..

På återseende! =) 

Av Rebecca - 2 november 2012 20:23

Igår efter maten tog jag och min babe en promenix runt staden och kolla lite.

Minndes då att jag sett en lapp om 15% rabatt på bilbarnstolar som vi behöver införskaffa till Wayne så vi gick till babyslottet o kollade.

Hittade en där som det nog kan bli, Edwin kollade stolen och mina ögon glittrade av massa Lundmyr prylar de hade.. skulle vilja köpa allt! Men så blidde de inte såklart, har ju lovat Lotta att inte köpa nå mera Lundmyr.

MEN jag hittade min fina åkpåse där, den med pälskant som jag velat ha som jag självklart visade för Edwin, har ju tjatat om den ett tag.

Och vad tror ni min älskling kom hem med idag efter jobbet?

min ÅKPÅSE! :D

TUSEN tack hjärtat mitt!


 

Wayne tyckte också om den nya åkpåsen! =)


För övrigt idag har jag haft besök av mina bröder Billy kom först och gullade med Wayne.

Ett tag senare droppade Mathias & Lucas förbi en liten stund och hämtade sina axe de fått av Edwin.

Sen drog jag och Billy ner på stan strosade runt en stund, tog en fika och så köpte jag gravdekoration till farfars grav. Efter stan så tog jag och Wayne en promenad upp till kyrkogården och tände ljus för Linkan vid asklunden och sen vidare till farfars grav med ljus och nå grandekoration jag köpte.


Jises vad långt de var, kändes som man gick flera mil fastän det bara blev 5km ungefär :P


Men ja vad gör man nu då en fredagkväll?

Imorgon ska vi till syster o gratta henne :)


Sanna som var äver här i onsdags och gosade och lekte med Wayne :)


   


Nu blir det älsklings gos med min käraste då Wayne sussar sött.

Dröm sött! <3

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards