becca8807

Direktlänk till inlägg 23 november 2021

Sjukstuga

Av Rebecca - 23 november 2021 10:38

Vi startar veckan med lite magsjuka här hemma! Wayne väckte mig natten mot måndag och sa att han hade spytt.
Joeline mår bra på morgonen och går till skolan som vanligt, dryga timmen senare så ringer de för att hon också blivit sjuk.

Jag fick dra lite tidigare från jobbet, kom hem till två däckade barn som låg på soffan och kollade på film.

Fick ju i alla fall halva dagen hemma så passade på att börja julpynta lite, det är ju faktiskt snart första advent.
När man ändå är hemma kan man ju passa på. Ganska skönt att vara ute i lite god tid för omväxlingens skull, har dessutom jobbhelg nu i helgen så vet inte hur mycket jag kommer hinna fixa heller.

Drog ner tre kartonger från vinden igår, kanske ska dra ner lite till idag. Vet knappt själv vad som finns i kartongerna.
Men det blev så himla mysigt i köket i alla fall. Behöver julgardiner till vardagsrummet också, trodde jag hade det men hittar inga alls. Hade för mig att jag tog ett par röda av de vi hade förra året. Kanske ligger i en kartong där uppe om jag har tur.

I helgen som passerade körde jag extrajobb i Scaniarinken under matchen som var, vi var bara tre som jobbade så vi hade lagom mycket att göra hela tiden.
I lördags så grattade vi lillasyster som fyllde 25år och efter det drog vi till heron city med Waynes kompis och hennes mamma och gick på bio. Ron rör om såg vi.

Efter bion gick vi över till grannen en stund, grattade dom och tog ett glas vin där.
De hade haft lite firande under kvällen men när vi kom så hade de flesta gått, det blev en alldeles lagom avslutning på kvällen.

Söndagen tillbringade vi i bollhallen. Vi hade bowling med hela laget.
Så kul att se alla killar ha kul och skratta tillsammans utanför isen också. Även föräldrar, det bra några som var med och bowlade. Bowling är en perfekt aktivitet då alla kan vara med. Det spelar ingen roll hur bra man är, alla kan ha kul ändå.
Vi avslutade bowlingen med lite fika och prisutdelning.
Det blev en riktigt lyckad dag, är så himla bra med sånna här aktiviter.
Att bygga en bra sammanhållning mellan både barnen och föräldrar, det kommer underlätta så himla mycket för alla när barnen blir lite äldre och det blir körningar till både höger och vänster.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards