becca8807

Alla inlägg under september 2019

Av Rebecca - 25 september 2019 21:33

Denna vecka har jag haft lite extra ledigt, eller rättare sagt ganska mycket ledigt.
Jag hade morgonreserv på jobbet 04.45-10.45 och sen ledigt resten av denna vecka. Helt fantastiskt, tackar inte nej till ledighet.

Så i måndags eftermiddag åkte vi upp till farmor i Sollefteå och imorgon åker vi hem igen. Vi har även mormor med oss upp.

Så mysigt att få tillfälle att umgås med både barnen, farmor och mormor på samma gång det händer inte allt för ofta.

Tågresan upp gick väl bra, utom att Wayne blev åksjuk!
Han som aldrig blir åksjuk annars!
Han började klaga på tåget och sen när vi satt i bilen spydde han ner sig själv, mig och bilen!
Så jäkla äckligt!!
Avskyr spyor!! Som tur är har jag åksjuketabletter i handväskan som han får äta så det blir sånna imorgon i förebyggande syfte.
Vill inte ha fullt med spyor igen!

Första natten klämde vi ihop oss i farmors lilla etta i Sollefteå och sen åkte vi vidare och har sovit i farmors gubbes villa i Ramsele.

Igår kväll grillade vi korv över brasan, så mysigt litet avslut på kvällen!

Av Rebecca - 24 september 2019 19:20

Den 14/9 var det dags att nyttja presenten E fick av mig i bröllopsdags present.

Vi bodde en natt på grand hotel och var på middagsshow på Wallmans.
De har ett paket på grand som heter högtidspaketet som jag bokade.
Det innehöll övernattning givetvis, champagne, blommor, choklad & frukt på rummet och sen inträde till spat och grandfrukost.

Vi checkade in på hotellet, korkade upp champagnen och bytte snabbt om till badkläder och gick ner till spat.
Champagnen vi fick var jätte god och har hittat den i beställningssortimentet på Systembolaget så en sån flaska ska jag beställa hem.

Vi hade inte jätte lång tid på oss att kunna koppla av i spat, men vi kände att vi kunde gå ner och slappa en stund i alla fall och komma lite i stämning inför kvällen.
Deras spa hade en mysig atmosfär men var inte det bästa jag varit på.
Jag uppskattar att kunna ta ett glas bubbel och mysa när jag går på spa men nått sånt hittade jag inte där.
Hur som hade vi det mysigt och härligt att få för varandra.

Sen var det dags att göra sig redo för kvällens äventyr på Wallmans.
Det var första gången för oss båda vi var där och det var jätte trevligt!
Bra show, okej mat och trevliga bordsgrannar. Hade bokat till datenight paketet så vi möttes med ett glas bubbel när vi kom och hade en rolig lapp på vår plats med frågor till kvällen.

Servicen på grand var helt toppen. Blev lite förvånad, när vi kom tillbaka till hotellen efter Wallmans hade de varit in och plockat iordning i badrummet och sen bäddat upp sängen åt oss!
Helt fantastiskt.

Vi passade på att njuta lite extra med lite roomservice lyx på morgonkvisten.
Grandfrukost på rummet.
Det känns lite lyxigt att få allt levererat till rummet.
Lite vardagslyx behöver man ibland, en paus från vardagen.

Ett råd till alla par! Med eller utan barn.. ta er tid att bara få njuta av varandras sällskap! Unna er att göra saker tillsammans.

XOXO

Av Rebecca - 15 september 2019 13:37

Japp jag är lite seg med uppdateringar!
25e augusti firade vi ett år som gifta.

Edwin överraskade med en hotellövernattning i Linköping och middag på en mysig tapasrestaurang!
Måste säga att servicen på den restaurangen var toppklass.
Det är inte allt för ofta man upplever grym service på restauranger känns det som.
Eller så har vi bara haft otur.

En flaska mousserande stod på rummet när vi kom.
Vi hade lite tidspress så vi bytte om och gick direkt till spat.

Det var väldigt litet men ändå mysigt.
En bubbelpool på en liten takterrass utomhus tillsammans med lite stolar så man bara kunde chilla och ta det lugnt.
Om det är fint väder då vill säga är det mysigt, inte lika mysigt vid regn kanske.

Och jag kunde ju inte vara sämre jag.
Vi firade ju pappersbröllop så jag köpte biljetter till Wallmans i ett års present.
Biljetter = papper.
Bokade även hotell så det blev en helkväll.
Blir dock svårt att överträffa den presenten till nästa år känner jag.
Är bara mysigt att göra saker tillsammans utan barn och vårda förhållandet. Man behöver det ibland.
Bara vara tillsammans och släppa alla måsten.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards