becca8807

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2021

Fullt ös!

Av Rebecca - 28 oktober 2021 21:07

Känns lite som att det varit fullt ös denna vecka. Inte haft en kväll fri förrän idag.

Jobbat sent, varit ?utbildning? för både spelare och ledare och igår jobbade jag extra på Scaniarinken då det var match.
Kom i säng ganska sent och upp 04 i morse så ja, idag har jag känt mig väldigt trött hela dagen.
Sådär trött i huvudet och kroppen.
Tur man har en elev som håller en vaken.

Skulle hämta barnen idag så kände inte att det var någon större mening att åka hem när jag i princip bara skulle hinna hem och vända.
Så passade på att åka till Willys och handla lite, hämta ut paket på två olika ställen och sen hade den där timmen gått så var perfekt tajming.

Lagom till vi var på väg hem från skolan så kommer nästa sms om att nästa paket finns att hämta på ett tredje ställe.
Fattar inte grejen att allt kommer till olika ställen när jag har ett ombud ca 4min promenad bort.
Ska man behöva åka runt halva stan för att hämta ut saker liksom.

Igår var Wayne knatte på ssk matchen! Han fick hoppa in och stå i målet för P11 då deras målvakt hade blivit sjuk.
Man blir så stolt när man ser sin älskade unge där ute på isen.
Sanna och Joeline satt på läktaren och kollade på, jag såg lite smått på tv-apparaten i restaurangen jag jobbade i.

I söndags var jag och barnen uppe i Stockholm. Jag köpte inträde till the viking museum på lets deal för ett tag sen och de gick snart ut så vi passade på.
När vi äntligen hade en helgdag fri från aktiviteter. Känns ju surt att de ska brinna inne när man betalat för de.
Jag trodde att de var aningen större och hade räknat med en heldag.
På drygt en timma hade vi gått igenom det och funderade på vad vi skulle göra.

Blev lite besviken över att de var så litet, hade gärna sett att det var mera.
Men nu har vi varit där i alla fall.
Efter så gick vi till nordiska museet som låg bredvid, det tog desto längre att gå igenom. Det var första gången jag var där men tycker inte det var någon höjdare direkt. Var en hel del utställningar där inne man var tvungen att köpa separat inträde till vilket känns sådär.

Barnen verkade nöjda över dagens museum äventyr i alla fall och det är väl det som räknas ändå.

När vi skulle hemåt tyckte barnen vi skulle gå en bit, det slutade med att vi promenerade hela vägen tillbaka till tåget.
Det tog sin lilla tid men bagen gillade att gå och kollade på båtarna så det bara blev blev så. De är så sjukt duktiga att gå mina barn och det är jag riktigt tacksam över.
Är aldrig problem att promenera någonstans.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards