becca8807

Alla inlägg under oktober 2013

Av Rebecca - 29 oktober 2013 19:53

Nu har jag påbörjat mitt nya jobb som personlig assistent!

Hittills har jag jobbat fyra dagar var av tre kvällar. Det känns lite små tråkigt att missa Wayne så mycket som jag gör då, jag börjar kl 14 och slutar 22 och Wayne börjar dagis vid 9-10 tiden på morgonen.

Kan ju inte direkt lämna honom vid ett på dagen han behöver också rutiner!

Så när jag jobbar kväll träffar jag bara honom en liten stund på morgonen innan dagis.

Och så äter jag numera matlåda när jag jobbar, bara det känns hel konstigt!

Under alla år som jag nu jobbat har jag aldrig någonsin ätit matlåda till lunch så det är ännu en sak att vänja sig vid, ingen nylagat mat till lunch här längre!

I fredags jobbade jag dagspass och var väldigt trött sen efter jobbet och såklart slutade våran kväll på akuten!

Wayne höll på klättra på sin lilla rottingstol och jag han bara att vända ryggen till så låg han på backen med ett jack i läppen och en stor bula i pannan!

Det spruta blod överallt och det var bara att bege sig till akuten med honom, det gick väldigt fort där, tog ca 30min allt som allt .. fast vi blev vidareskickade till astrid lindgrens i solna där de sa att det inte behövdes sy MEN de kunde sy ett stygn som då skulle vara mer för kosmetiskt syfte då jacken gick upp lite på det "röda".

Men klockan var mycket, Edwin mådde inte bra och det var inte så att det verkligen behövdes sy så vi bestämde oss för att åka hem istället, och det har läkt ihop sig väldigt fint! =)

Kändes bara dumt att sitta där i timmar och utsätta Wayne för allt när det bara handla om ett stygn som inte är jätte nödvändigt igentligen!

Wayne somnade gott när vi väl var hemma och det kan jag tala om att både jag och Edwin också gjorde!


Edwin har mått riktigt dåligt nu i fredags o lördags, en riktig huvudvärk som gjort att han till och med spytt och inte kunnat äta, kan tala om att det kändes lite sådär att gå hemifrån i lördags.

Dels för att Edwin mådde som han gjorde och sen för att jag själv kände mig risig, vaknade med lite feber och kände mig riktigt slut i hela kroppen.

Men åkte och jobbade ändå, är ju ganska lugnt och jobba kväll har jag märkt!

Snälla Julia kom och hämtade Wayne och var med honom på dagen och sen sov han hos mamma & co så både jag och Edwin fick sova!

Pronaxen var en dunder tablett som Lotta kom med till E.. efter ca en timme kunde han till och med äta lite igen så en till sån burk kommer snart att befinna sig i vårat medicin skåp till nästa gång (om det blir en).


Idag har jag & Wayne varit lediga .. så vi åkte ut till Glashyttan först för att prata med Amanda och kolla lite julbordstider för mig kommande julbord.. Då jag nu bytt jobb och jobbar varierande och helger så kommer jag inte alls att kunna jobba lika mycket som jag hade tänkt mig!

Känns lite tråkigt då jag hade räknat med en hel del jobb där men som nu inte går.

Kommer bara att vara ledig en helg under själva julbordstiden och då känner jag att jag faktiskt vill vara ledig!

Men i snitt kommer jag typ jobba varje dag fram till jul vad det ser ut som just nu.


Sen efter hyttan så åkte vi ner till Ica och handlade lite nödvändigheter och bra tajmat så fick jag ett mess från marre direkt när jag kommit ut från affären så vi möttes upp på stan, handlade med oss lunch från nancys och gick hem till mig!

Sen har vi umgåtts med Marre och Vilda hela dagen typ =)

Wayne och Vilda är så söta tillsammans, och idag så blev det till och med en puss!

Vilda ville ge Wayne en hejdå puss när de skulle gå och Wayne gav en puss tillbaka... hjärtat bara smälter när de är så gulliga!

Vilda vill gärna krama och gosa med Wayne helatiden, men han är inte rikigt lika gosig som Vilda så det blir lätt lite små konflikter mellan dem när Vilda ska krama och Wayne försöker smita! :P

Men de är urgulliga och se på .. Se om man kyckas fånga något roligt mellan dem på film en vacker dag som man kan visa dom när de blir stora! :P


Nu är Wayne badad och lagd och toan har hunnit bli städad så nu sitter jag här med en vuxen bebis med sitt ps3 i högsta hugg!

Så roligt verkar jag få det ikväll!


Men ikväll blir det sova i tid för imorgon blir det upp före tuppen!

Så nu får ni ha en trevlig kväll för det ska jag försöka ha! =)



Av Rebecca - 24 oktober 2013 22:10

Ja nu var det några dagar sedan ett livstecken från denna blogg visades!
Men vi kan väl hoppa bak till i lördags tycker jag!
I lördags jobbade jag och Edwin hela dagen lång ca 14-03.30 vi var nog inte hemma förrän vid halv 5 på morgonen och det var längesen jag var så trött. Jag tvättade inte ens bort sminket utan la mig i sängen direkt jag kom innanför dörren.
Vi jobbade på en välgörenhetsgala som "herrklubben" round table sweden anordnat :)
Var faktiskt väldigt kul att vara där och jobba, tur är var vi ju lediga dagen efter.. Som vi inte gjorde mycket utav, ingen av oss gick utanför dörren ens. Stackarn Edwin fick ta Wayne på morgonen efter att ha fått sova ca 3timmar, fattar inte ens att han kom upp!
Men vi sov lite om vartannat i söndags känns det som.

I måndags var jag med Edwin på jobbet och gick igenom lite av våra saker som stod på deras lager! Och så hux flux blev det sen stress iväg till Bvc med Wayne, var tvungen att omboka tisdagens tid och fick en direkt istället!
Min lilla kille fick sin vaccinations spruta och så var det 18mån kontrollen. Allt var fin fint med honom han växer och följer sina kurvor bra :) fick även beröm för att han är så duktig på att leka och aktivera sig själv vilket är både skönt och kul att höra :) det är inte ofta man behöver sitta med på golvet med Wayne för att han ska kunna leka.
Han brukar till och med vars inne på sitt rum och leka själv med sina leksaker :)

I tisdags kom svärfar över och hälsade på och åt middag med oss! Linas matkasse har ju kommit med ny matinspiration denna vecka och han lyckades pricka in fiskdagen denna gång med, västkust biffar med räkröra blev det denna gång, kanon gott var det! :)
(Kommer recept när vårat jävla internet hoppat igång)...

Igår var jag på introduktion på nya jobbet!
Är sååå mycket att ta in om både de ena och de andra, känns lite konstigt att vara en person som man inte känner så nära som man är.. Att gå omkring i någon annans hem helatiden!
Får se vad det är jag gett min in på och se om allt går in haha
Imorgon är första arbetsdagen och börjar känna mig lite smått nervös!
Samtidigt har man ju lite ångest att behöva ställa klockan på 4.45
Det än ju fan natt, man ska sova vid den tiden!
Så snart blir det sova för min del så jag orkar upp imorgo och slipper ha tandpetare för att hålla ögonen öppna! :P

Två matbilder från linas matkasse!
Mac 'n cheese med Parma chips!
Och färskost fylld fläskfilé med gurksås.

Jag har för övrigt smakat sojabönor för första gången!
Och det var faktiskt helt okej! Det var absolut inte äckligt :)

Ett kokboksställ står för övrigt högt upp på min önskelista iår! Är så trött på att mins recept blir kladdiga och fettiga när man ska laga mat eller baka!

Nej nu är det dags att gå och sova!
God natt!

Av Rebecca - 18 oktober 2013 08:10

Igår blev det en liten tripp på stan!
Hade lite ärenden och passade på och tog en lunch dejt med Tessan :)
Är ju inte varje dag man är ledig på vardagarna!
Jag handlade lite basic kläder från hm till mig själv och sen var jag in på in och finn och köpte en sitt puff med förvaring under!
I USA stil såklart då det matchar in i båtar Amerika inspirerande vardagsrum :)

Efter stan gick vi hem till mig och tog en kaffe så fick hon se vår nya lya!
Sen gjorde jag klart o waynes rum, möblerade och plockade iordning lite :)

Så detta blev resultatet!
Jag känner mig nöjd, ett till rum att bocka av! ;)

Just nu ligger jag här i sängen med en liten kille som fått påhälsning av herr magsjuka!
Riktigt dålig tajming!
Jag och Edwin har ett inbokat jobb pass imorgon som skulle gett oss riktigt bra betalt för en kväll som nu inte verkar bli av för iaf en av oss.
Tror inte de är någon som vill passa en magsjuk Wayne och de tänker jag inte fråga om heller för den delen.

Men hellre nu än 2nov när halloween festen är.
Ne nu ska jag gosa med min lilla kille här som är jätte lugn, man får ju passa på när tillfälle ges! :P

Av Rebecca - 16 oktober 2013 22:35

Fy vad tiden går fort! Nästa vecka är det ju till att börja jobba nu visserligen ett nytt så ska ju bli kul ändå!
På tid blir det en sväng till jobbet för att bli avtackad och sen till Bvc för 18mån kontrollen med min lilla trollunge! :)

Nu här hemma..
Kök -check!
Sovrum - (nästan) check! Saknas bara en hylla till dvd o boxen.
Hall -check!
Imorgon blir det till att börja med waynes rum då det nu har kommit upp en hylla på väggen :)
Pappa hjälpte Edwin och skruva medan jag badade Wayne!
Sen använde de sina muskler och lyfte upp maskinen på sitt underrede :) när allt var klart tog vi lite kaffe och så bjöd jag pappsen på äppelpaj, lika god idag som igår..

Jag tror jag har en fetisch för filtar o plädar! Detta på bilden är inte ens alla, har ca 5 till!
Men nu är det rensat så är väl bara 10 kvar som borde räcka till oss tre i vinter :P

Nu är det dags att krypa ner i min nybäddade säng och krama kudden!
God natt!

Av Rebecca - 15 oktober 2013 23:07

Nu efter lite om och men så börjar det faktiskt likna något här hemma! Man kan till och med gå här utan att snubbla över det ena och de andra (utom waynes rum då).
Finns det någon snäll själ som vill sätta upp hyllor kanske? ;))

Idag har vår nya soffa kommit och den är jätte fin, passar in jätte bra fast trodde dock att den skulle vara lite mindre än den va, men det är skit samma blev fint, det är huvudsaken :)
Första gången vi köper en helt ny fin soffa tillsammans!
Kommer bild sen senare :)
Så nu har vi en bäddsoffa stående här som bara är i vägen som faktiskt måste bort!
Vill du köpa eller känner du någon??

Det är en grå två sitts bäddsoffa som är använd dom extra säng, alltså lite använd!
Säljes för 300kr!
Var en som skulle köpa den idag men inte dök upp, typiskt fb köpare *suck*!

Sista rätten från linas matkasse har jag lagat idag också, asiatisk kalkonfärssås med nudlar & grönsaker.
Det kanske inte låter gott, jag var också skeptiskt men var faktiskt kanon gott!

Edwins Bamse portion han tyckte jag skulle fota och lägga upp här! :)
När vi har internet igen ska jag dela med mig av massa goda recept vi lagat från linas barnkasse! :)
Blir lite jobbigt och skriva allt från mobilen!

Jag bara längtar till vi får internet och tv kanaler igen, har för tillfället kanalerna 1,2 & 4 och undrar då vad fan man betalar för?
Släng in reklam på de kanalerna och slopa den där jääävla tv licensen. Är ju absolut ingenting att se på de kanalerna!
Skulle hellre betala tv licens för att slippa reklam på tex 3an & 5an!


Men nu blir det sova för min del, innan jag somnar här på soffan!

God natt kära du! <3

Av Rebecca - 15 oktober 2013 09:19

Idag ska vi vara ute ur gamla lägenheten och det är vi nästan.
Bara lite sopper i hallen som ska slängas :)
Angelica var över här igår och hjälpte mig med det sista som var kvar bl.a Lite städning av kök och badrum som är det enda vi behövde städa av lite.
Och så passade hon Wayne en stund så jag och Edwin kunde bära upp saker på vinden!
Tvättstugan blev också avklarad så nu är det tomt på tvätt!
Ligger just nu här i sängen och bara chillar, har precis lämnat Wayne på dagis och väntar nu bara på att Fia ska ringa så ska vi ut på en PW!
Vad sa jag ja till igentligen? Har hur mycket som helst och göra här hemma i mitt kaos!
Men är väl bra ned lite motion också har jag hört?

Här hemma känns det nu som att jag inte riktigt vet vart jag ska börja är så mycket saker överallt!
Får göra iordning några vinden kartonger och vips så försvinner allt så behöver jag inte fundera över vart jag ska göra av skiten :P

Nej nu måste jag byta om så jag är klar när fian ringer! :)

Av Rebecca - 13 oktober 2013 21:46

Håhå jaja!
Känner mig väldigt slut just nu!
Det har varit en intensiv vecka och imorgon blir det en lång och intensiv dag!
I fredags kom ju Julia hit och hjälpte mig en del och får nog säga att vi fick en del gjort, nästan hela köket flyttade vi över och packade upp!
När vi kommit en bit på väg så mötte vi upp Sanna och gick ner och åt middag på barollo :)
Det ingår ju och bjuda på middag vid flytt ;P dock inte att gå på restaurang kanske? Men det var mysigt, lilla Wayne var också med och åt en smarrig pizza!


Men nu har vi i stort sett flyttat klart och bor numera i porten brevid så nu är det port A istället för B fortfarande samma adress! :)
Vi fick lite flytthjälp av några få som erbjöd sig / ställde upp tusen tack till er!
Och självklart tusen tack för barnvakt så vi kunnat flytta utan bebis springandes vid fötterna! :)
Här bor vi för tillfället i ett kaos, lättare att flytta till större än mindre då vi nu fått göra oss av med massor av saker bl.a Soffan vi hade, den blev hämtad idag och på tisdag kommer våran nya soffa :)

Idag kom backis över och hjälpte till att sätta upp lite hyllor och bära över garderoben som väger bly.
Så imorgon blir det till att ha tvättstuga hela dagen lång då vi för tillfället inte har nå tvättmaskin inkopplad och är överröst med tvätt känns det som.
Sen ska det sista iväg från gamla lägenheten, saker ska till källare och vind, och så måste det packas upp och iordning i nuvarande lägenhet och så tillkommer det lite städning i gamla på det!
Hur ska man hinna med allt?

Tur är så kommer syster över imorgon och hjälper till lite så jag tror nog att det kan bli en del gjort.

Nu är sidan på spjälsängen borta också, tog nog BARA 1,5 timme innan Wayne sov.
Jag vet någon som kommer att vara trött imorgon!

Nej nu ska jag göra en kvällsmacka och sen sova så man orkar med allt som står på agendan!

God natt!

Av Rebecca - 11 oktober 2013 13:02

Här sitter jag med min kaffekopp och kollar på förrådsfyndarna som går på kanal 10 och Wayne sover!

Jag har verkligen fastnat för de programet så det får väl bli min underhållning nu när jag är ledig ett tag =)


Jag har packat alla lådor och trådbackar jag har för tillfället så inväntar nu bara min segpropp till syster, så jag kommer vidare i packningen :P

Förhoppningsvis kommer Edwin hem strax så han i alla fall kanske kan få gå upp på vinden och hämta några kartonger till mig innan han drar upp till Stockholm.

Känns lite som en trend det här, varje gång vi ska flytta är han borta kvällen innan?

Fast denna gång är jag inte höggravid och behöver ligga på alla fyra och skura kök så denna gång kan det väl vara okej! :P Vi ska ju inte vara ute förrän den 15e så är ju några dagar kvar =)


Nu har min lilla prins vaknat här så ska lägga mig och gosa med honom medan han är nyvaken och lugn :P


Kanske skriver mera senare =)


  


Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards