becca8807

Alla inlägg under april 2020

Av Rebecca - 26 april 2020 19:28

Wayne min fina kloka som har redan hunnit att bli hela 8-år gammal.
Vart tar tiden vägen!?
Minns ju när han var en liten pluttig sötnos, min lilla tjockisbebis.

Nu är han snarare en sprallig och aktiv sportfåne. Det är hockey, fotboll och innebandy som är i toppen hos min lilla kille.
Han får även ett golfset av mamma i födelsedagspresent så han ska få gå ut och testa på golf med sin far.

Han har kläckt ur sig ganska roliga kommentarer på sistone. När vi fika kläckte han ur sig
?Imorgon är första dagen på min 8-åriga karriär?
Och sen vid middagen
?När jag blir stor så ska jag INTE bli chef, då måste man ju bara ge bort massa pengar?
Kan säga att vi fick oss ett gott skratt!

En härlig ålder ändå, minus trots då.
Han börjar få en riktig attityd ibland.

Här om dagen var vi ner och köpte en present till min farmor som snart fyller år.
Hittade två fina saker och frågade Wayne vilken vi skulle köpa.

W- vad kostar den? (Pekar på ena)
J- 500!
W- och den då!? (Pekar på den andra)
J- den kostar 300!
W- ja men då tar vi den! (Pekar på den billigaste), du ska inte slösa på pengar!

Ett liv med barn är helt underbart.
Man blir gråhårig av allt tjatande, samtidigt som man får villkorslös kärlek tillbaka och en hel del skratt och roliga stunder.

Mina älskade barn.
Gör precis vad som helst för dom.

Har ni några roliga kommentarer era barn kläckt ur sig?

Av Rebecca - 8 april 2020 21:28

Ja jag erkänner!
Vi är ganska dåliga på att vara ute överlag.. men den senaste tiden jag vi varit ganska duktiga på att vara utomhus.

Det känns som att vi hittat ett vinnande koncept för vår familj.
Tvetaberg!
Först mulles aktivitetsspår som är en hinderbana i skogen med barnen och sen vidare till det vanliga spåret för löpning & promenad för att sen avsluta med lite utegym eller ett till varv i mullespåret.
Det är ganska mysigt att åka iväg och träna hela familjen.
Jag behöver verkligen den motionen, behöver jobba upp min kondition.
Och målet är att orka springa 5km i slutet av sommaren.
Är hittills uppe i två km.

Wayne är jätte duktig på o springa och han springer 2km med mig utan problem, perfekta löpkompisen.

Senast vi var där så tog vi med korv med bröd och grillade korven vid rastplatsen de har vid mullespåret.
Det var uppskattat av barnen, hade dock behövt en varmare jacka kände jag.. det blåste lite kyligt.

Nu blir det outlander med mitt hjärta!

Återkommer inom kort.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards