becca8807

Alla inlägg under september 2012

Av Rebecca - 30 september 2012 18:01

Idag har jag och Wayne varit på barnbassar borta vid axa!

Vi mötte upp Josse och Sini där som var barnfria båda två =)

Nu har jag ju barn så man kan åka bort och kolla om man kan göra några fynd!

Hittade dock inte så mycket där, var mest skit.

Men hittade en badstol, en ram och så fick Wayne två små leksaker att pilla med i vagnen.

Han tyckte inte att det var jätte kul att bara sitta i vagnen, och jag tyckte inte att det var så jätte kul och försöka tränga sig fram bland allt folk MED barnvagnen.

Nästa gång får Wayne vara hemma med Edwin så åker jag och trängs med folk själv =)

Nästa var i oktober (tror jag det var).


Förstår mig inte på vissa som står där och bara säljer skit, gamla noppriga, urtvättade och ibland trasiga kläder. Kläder som inte ens är värd en femma!

Om jag ska köpa begagnade kläder till Wayne ska de vara snudd på nya och i kanon skick!

Vill inte ha nå fula noppriga och fula kläder, då köper jag hellre nytt åt honom =)


Sitter just nu här och väntar på maten som aldrig tycks bli klar!?

Och Wayne ligger under sitt babygym och sprattlar för fullt

och vad gör Edwin? Jo han kollar på hockey såklart, vad annars?




Av Rebecca - 29 september 2012 22:36

Hittills är helgen inte slut, men den har varit kanon så här långt! =)

Igår tillbringade jag nästan hela dagen med Lotta på stan, lunchade på Nancys sen affär hit och dit samt lite ärenden som vi båda hade.

Jag fixade mitt pass .. äntligen!

Vi avslutade med en latte på nancys lounge.. mysigt och sitta där i sofforna och prata, där kan även Wayne ligga och sprattla brevid (om han är vaken) så där blir det nog fika fler gånger!

Sen skildes vi åt för stunden.. Jag lagade en kyckling rätt som smakade skunk!

Så jag o Edwin lyxade till det med Max!


Igår kväll kände vi att vi inte bara ville sitta hemma och dega så vi åkte över till pappa & Lotta och tillbringade kvällen där, Pappa och Edwin drack lite öl och kollade på den där tråkiga hockeyn och jag & Lotta drack kaffe och mumsade choklad mousse! =)

Sen hade vi packat ihop en liten nattväska till Wayne (utan deras vetskap) så dem fick Wayne över natten med glädje haha den lilla busen sov inte förän kl 12 igår kväll!


Idag har jag jobbat halva dagen på Tullgarn och efter det åkte jag till pappa & gosade med min lilla bebis jag inte sett på ett tag! 

Och så blev det middag 3-rätters blev det till och med! Parmaskinka coctail till mig (som inte äter räkor) följt av entrecote med potatisgratäng och sedan chokladmousse.. riktigt gott var det!

Edwin e på öl & Whiskey mässan med grabbarna!

Det är han faktiskt värd.. han jobbar nästan varje helg känns det som så lite kul måste han få ha emellan åt =)


Har till och med hunnit iväg till Ica Maxi och handlat lite idag, tog med mig Billy som assistans. Eller snarare som bärhjälp från bilen väl hemma haha


Så här fint var det uppdukat med förrätter =)


   

Wayne fick också sitta med vid bordet, var dock svårt att få en Osuddig bild på den lilla sprattelgubben :P


Nu ska ja gå och krypa ner och gosa med min lilla sötnos som sussar så sött!

God natt! =)

Av Rebecca - 27 september 2012 21:10

Altså just nu vet ja faktiskt inte riktigt vart jag ska börja?

Känner mig för tillfället väldigt irriterad, arg och besviken!

Hur kan vissa människor tro att de är så himla bra och sedan sjunka till en jävla dagis nivå?

vuxna människor talar vi nu om..

Såg en grej idag som va droppen, nu räcker det för mig.

Tänker inte riktigt engagera mig längre, om man är intresserad av något/någon så brukar man kanske visa framfötter för den/denna?

Vad är det som ligger bakom folks agerande igentligen?

Är det avundjuka??


Snackar man skit och snokar på andra för att man är missnöjd med sitt eget liv?

ÄH skit samma!!


Min lilla prins ligger här brevid mig o sussar så sött.. han ville inte alls sova först när hans far & gudfar sitter i vardagsrummet, kollar på hockey och gapar!

Så då fick minnsan Edwin en baby o natta så de höll käften .. o det funka ;) haha

Ikväll har jag o Wayne varit över till farmor o druckit lite kaffe.

Hon blir alltid så himla glad när man kommer.. och det är så skönt att man bara kan ringa och säga: jag kommer nu! haha det kallar ja en sund relation. Samma relation som jag har med pappa.

Sådan mor, sådan son? haha

Hon vill ju alltid träffa mig o Wayne ;)


Nej nu får det räcka me skriveri och gnäll för idag innan min dator dör! :O

Må så gött!




Av Rebecca - 27 september 2012 15:08

Idag har vi varit på baby café =)

Denna gången blev det kyrkans café som håller till i lokalen Arken som man även kan ha dop fika =)

Deras baby café var verkligen mycket bättre än barnens hus.

Lite mera barn och mammor och billigare kaffe 10kr/st eller 25kr/familj

det tycker jag är helt rimligt =)


var en hel del mammor och barn där idag, även några pappor :)

Så jag ska nog dra med mig Jonsson dit någon dag, han är ju trots allt pappaledig nu och jag tror nog att Hugo skulle stor trivas där.

Massa barn och leksaker att leka med =)


Efter tog jag och ankan med barn en sväng på stan.

Wayne fick sig ett par svarta små höst/vinter tossor så han slipper och frysa om fötterna i vagnen, hur gulliga som helst. Blev dem eftersom plånboken faktiskt inte har råd med ett par Lundmyr skor som jag hittat :P

Lika bra det kanske?

Edwin skulle väl få gallfeber som jag gick och köpte ett par Lundmyr skor också haha


Ikväll blir det en sväng över till lilla farmor =)

hon ringde tidigare idag och ville att vi skulle ses men då var vi ju på babycafé så jag sa att jag och Wayne kunde komma över och ta en kaffe senare ikväll =)

Edwin ska ju ändå sitta här o glo på tråkig sport med Backis ikväll (Waynes gudfar =))


Nej nu blir det lite Waynis gos innan det är dags och börja med maten!

På återseende.


Av Rebecca - 26 september 2012 21:56

Idag har det verkligen varit en långtråkig dag.. regn, regn, regn .. så himla trist.

Sprang över till Anki panki idag o tog en snabb kaffe innan vi drog till stockholm.

Wayne fick inviga sitt delen på vagnen =)

Har gjort om teutonian till sittvagn och har kvar Emmaljungan som ligg vagn än så länge så man kan variera lite.

Wayne var glad över att få sitta och se lite mer av omvärlden =)


Sen kom farmor Eva hit och var med Wayne en liten stund innan Edwin kom hem från jobbet då jag var tvungen att åka upp till stockholm för ett möte.

Tusen tack för det =)


Jag och Ankipanki ska ju jobba på friends arena i höst så idag var det informations möte med adecco inför det.

Så j..vla meningslöst möte!?

Höll på o visa hur man servear..

Hur man ställer glas på bordet ..

hur man bär tallrikar ..


Ja menar KOM IGEN!

Vi alla som var där har varit på intervju där och alla har serverat förr, vad gör man annars där!?

Jag KAN servera.. behöver inte en uppvisning av hur man gör?

bortkastad tid? JA

det enda som faktiskt var intressant för mig vad var lönen var samt klädsel och skor.


men men ska inte klaga, ska bli kul att jobba lite där.

Lite evenemangs erfarenhet och nånting mer att skriva med i mitt CV =)


 


Här sitter min lilla prins i sittvagnen!

Glad och nöjd över att slippa bli nerstoppad i en liggvagn och inte se någonting =)


Av Rebecca - 25 september 2012 23:06

Ja då var det tisdag redan..

Igår var jag o Wayne med Ankipanki och barnen på barnens hus och kollade läget =) helt OK fast trodde att det skulle finnas lite mer att göra för barnen ..

Fanns bara några få leksaker för dem att leka med vilket var lite tråkigt inte för att Wayne bryr sig så mycket om det just nu men framöver kanske.

Var en sväng på stan innan o handlade några par byxor åt min lilla plutt också och ett par Lundmyr byxor slank med? Hoppsan hur gick det till? haha


 

Dessa snyggingar fick min lilla prins =)


Idag har vi varit en sväng till jobbet för att lämna tillbaka lite arbetskläder (i brist på annat o göra) skönt med en liten promenix =)

Sen kom Angelica förbi o hämtade en resväska som hon lånade .. hon åker till London på torsdag (vill oxå)

Sen åkte jag o Waynis över till pappa & Lotta eftersom Edwin jobba.

När vi kom var de inte hemma, de var o handlade, så det var bara mackan hemma så jag tog med honom o åkte till Ica Maxi och handlade lite jag med =)

Sen åkte vi till pappa igen o då var de hemma, sen fastna vi där på nå konstigt vänster så jag o Wayne var inte hemma förän vid kvart över nio .. han somna ganska omgående när vi kom hem haha min lilla plutt.

Tänk om de kunde vara så lätt o få honom o somna jämt!

Idag under dagen har han väl sovit ca 1 timme totalt.

Han brukar sova bra mycket längre än så på en dag.. så nu hoppas jag att han sover som en stock inatt o gärna lite längre imorgon bitti ;)


Nej nu ska jag sluta och skriva innan det blir en bok av detta inlägg.. är ju dags att sova =)


 

Min lilla plutt i sin nya fina Lundmyr overall =)

han tycker INTE om att bli nerstoppad i en overall, roligt i vinter? *NOT*

Fast han kanske vänjer sig :P


God Natt!

Av Rebecca - 24 september 2012 09:26

God morgon!

Imorse när vi gick upp hittade jag en lapp vi fått i brevlådan ..

Idag den 24/9 ska vi påbörja en fasadrenovering mvh/ Peab

Ja men va kul att mina fönster blev putsade förra vecka då .. NOT hade ja vetat om de lite tidigare hade fönsterputsen kunnat vänta.

Idag ska jag ner på stan med ankan antingen blir det en kaffe eller lunch .. får se hur hungrig man är =)

Måste ner o kolla efter nå byxor åt min lilla sparv..

smått byx brist i storlek 74 men det gör mig ingenting .. kul o handla bebiskläder ju ;P


Sen senare idag ska vi följa med Anna och Ella till barnens hus där det är babycafe?

eller var det babysång?

Anyway så ska vi dit iaf.. får se vad det var idag.

Känns som om det är dags att börja hitta på lite saker med Wayne nu när han börjar bli större o förstår lite mer =)


Nej nu är det dags att mata plutten o göra oss iordning =)

Tjingeling!

Av Rebecca - 23 september 2012 09:18

Idag börjar jag faktiskt känna mig lite bättre! =)

Har varit riktigt förkyld (igen) tror att det är Wayne som smittat mig, han har varit lite snorig.

Detta har nu varit andra gången på inte så lång tid som ja blir såhär förkyld! Brukar i vanliga fall vara dunderförkyld typ 2gånger per år .. Men det är väl så det blir när man är förälder?

Det är inte kul alls o vara småbarns förälder när man inte mår bra själv! I fredags var första gången sen Wayne kom som ja faktiskt sovit när han sovit!


Igår blev det jobb på Tullgarn, ganska meningslös dag med ytterst lite att göra då vi var två som jobba!

Men var skönt de eftersom ja inte kände mig speciellt pigg!

Idag blir det fika hos mormor som har fyllt år, hon har ju redan fått födelsedags presenten så ska bara dit o fika lite =)


Om man skulle gå o göra lite frukost o väcka Edwin kanske?

Nu har han ju fått sovmorgon =)


Tjingeling!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards