becca8807

Alla inlägg under april 2014

Av Rebecca - 12 april 2014 09:27

Hur kommer det sig att vädret alltid ska vara på topp när man ska jobba?

I torsdags jobbade jag mitt första pass för rekryteringsföretaget jag fått anställning hos, jag jobbade som restaurangbiträde på sabis.

Det är alltså lunchrestaurangen i regeringshuset där alla politiker sitter, kan ju säga att det inte är ett hus man bara knatar in i, var vakter vid varje ingång ungefär..

Var kul att få komma ut och se nya platser och eftersom det gick bra där så kanske jag får komma dit igen =)

Om man hinner såklart, vet ju inte hur mycket och länge till jag kommer att kunna jobba, för det känndes verkligen i ryggen efter att ha jobbat där hela dagen.

Mitt mål är att försöka jobba i ca 8-10 veckor till i alla fall, om det funkar kommer jag då jobba fram till V 35-37.

Jag jobbade ju faktiskt fram till V36 när jag väntade Wayne så får se hur länge man pallar denna gång, tycker ju att det är kul att få komma ut och jobba så ska försöka mitt bästa för att kunna jobba så länge som möjligt! =)


Nu i veckan var jag upp till tele2 arena också och skrev på anställningspapper där, för jobb enstaka dagar vid kommande evenemang så som konserter och fotbollsmatcher.

Självklart är första passen som finns lediga nu kommande vecka när vi är i skåne så kan inte jobba då!


Igår var jag o Wayne lediga och eftersom vädret var allmänt trist så hade vi en "vilodag" hemma, var ganska skönt och bara göra ingenting en dag efter denna fullbokade vecka som passerat, ännu skönare med tanke på att jag jobbar idag och imorgon också.

Men snart åker vi iväg på lite semester till skåne och får komma hemifrån några dagar =)


Nu ska jag ta min lilla skitgris med mig och hoppa in i duschen och börja göra mig iordning sakta men säkert, samt hoppas att Edwin passar tiden från golfbanan så jag kommer i tid till jobbet.

De hade "grabbkväll" igår med bastu o öl ute i kallfors så han lär nog va trött när han kommer hem! :P


På återseende =))

Av Rebecca - 8 april 2014 11:59

Oj oj det var inte många inlägg jag lyckades få fram i mars månad, hela ETT *stolt* hade lika gärna kunnat vara noll! ;)


Måste säga att tiden bara flyger förbi!

Det känns som om man har någonting att göra varje dag, är det inte jobb så är det någonting annat på schemat.

Idag går jag och Edwin om varann och hinner väl ses 10min innan jag måste åka och jobba.

Det är okej när det blir ibland men skulle aldrig vilja ha det så jämt!


Just nu har vi kommit fram till V26 i graviditeten, snart 27 och börjar allvarligt fundera på hur man ska hinna med allt?

Vi har lite planer nu den kommande tiden och jag vet att det är långt kvar tills det är beräknat men tiden går ju så fruktansvärt fort, vips så kommer man vara där och inte fatta vad som händer ungefär..

Babyskydd är nog det enda som är införskaffat än så länge och även om man haft en bebis innan känns det ändå som att det är ganska mycket man behöver införskaffa.

Kanske för att det blir en tjej denna gång?

Finns nog en del jag kan använda sen Wayne, men känner mig inte jätte inspirerad till att gå neri källaren och hitta just DEN kassen med baby kläder *suck* man kanske skulle ta och organisera lite, typ lägga i kartong och skriva vad det är i? haha


Nej nu ska jag boka en kryssning till nästa månad!


C ya!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards