becca8807

Alla inlägg under november 2021

Av Rebecca - 24 november 2021 21:04

Det var en himla snabb släng av magsjuk ungarna åkte på.
Totalt däckade i måndags och igår var de som vanligt igen. Nu har det gått 48h sen senaste symptom så imorgon blir det tillbaka till skolan igen. Tänk om flera faktiskt kunde hålla tiden och inte skicka tillbaka ungarna till skola och dagis så fort när de varit sjuka.
Ja det är skit tråkigt att vabba men ett nödvändigt måste när de är sjuka.
Har nog varit ganska förskonad ändå, inte behövt vabba speciellt mycket ändå, vilket jag ändå är glad över.
Tycker verkligen att det är sjukt tråkigt.

Jag har bokstavligen inte gått utanför dörren på två dagar nu.
Det positiva är väl att jag hunnit julpynta och fixat hemma.
Har blivit riktigt mysigt här hemma.
Jag verkligen älskar mitt hem!

Imorgon är det tillbaka till jobb igen.
Imorgon släpps även schema för december som jag väntar på med spänning.
Jag och E behöver sätta oss och pussla ihop allt så det går ihop med allting.
Han kommer jobba lite extra och jag kommer jobba extra nu när julborden drar igång till helgen.
Hur mycket extra jag kommer kunna jobba återstår att se när mitt ordinarie schema kommer. Ordinarie jobb går ändå före extrajobb, Man ska ju faktiskt orka med det också.

Men ska bli riktigt kul att få hoppa in och jobba julbord igen, såg fram emot det förra året och så blev det inget pga Corona.
Men i år så! Det är ganska slitigt emellanåt men ändå så jäkla mysigt.
Man är inge jätte sugen på julmaten när julafton sen kommer då man redan sett den maten hur mycket som helst.

Har suttit här i kväll och skrivit in massor av recept i min receptbok jag har.
Har skjutit på det hur länge som helst men nu äntligen blev det av.
Försvinner det en hel del papper som legat i skåpet.

Inväntar schema så man även kan planera in all mat och så. När det blir mycket jobb och massor att göra så är planering A och O.
Att ha matlista förberedd och ha allt hemma till veckans mat underlättar en hel del och gör att man inte trillar dit med att köpa hem massa skräpmat för att man inte tagit fram något ur frysen.
Finns ju såklart andra fördelar också. Det är mer ekonomiskt att planera middagarna och man får mindre svinn.
Förhoppningsvis i alla fall, beror ju lite på hur duktig man är på att planera.

Av Rebecca - 23 november 2021 10:38

Vi startar veckan med lite magsjuka här hemma! Wayne väckte mig natten mot måndag och sa att han hade spytt.
Joeline mår bra på morgonen och går till skolan som vanligt, dryga timmen senare så ringer de för att hon också blivit sjuk.

Jag fick dra lite tidigare från jobbet, kom hem till två däckade barn som låg på soffan och kollade på film.

Fick ju i alla fall halva dagen hemma så passade på att börja julpynta lite, det är ju faktiskt snart första advent.
När man ändå är hemma kan man ju passa på. Ganska skönt att vara ute i lite god tid för omväxlingens skull, har dessutom jobbhelg nu i helgen så vet inte hur mycket jag kommer hinna fixa heller.

Drog ner tre kartonger från vinden igår, kanske ska dra ner lite till idag. Vet knappt själv vad som finns i kartongerna.
Men det blev så himla mysigt i köket i alla fall. Behöver julgardiner till vardagsrummet också, trodde jag hade det men hittar inga alls. Hade för mig att jag tog ett par röda av de vi hade förra året. Kanske ligger i en kartong där uppe om jag har tur.

I helgen som passerade körde jag extrajobb i Scaniarinken under matchen som var, vi var bara tre som jobbade så vi hade lagom mycket att göra hela tiden.
I lördags så grattade vi lillasyster som fyllde 25år och efter det drog vi till heron city med Waynes kompis och hennes mamma och gick på bio. Ron rör om såg vi.

Efter bion gick vi över till grannen en stund, grattade dom och tog ett glas vin där.
De hade haft lite firande under kvällen men när vi kom så hade de flesta gått, det blev en alldeles lagom avslutning på kvällen.

Söndagen tillbringade vi i bollhallen. Vi hade bowling med hela laget.
Så kul att se alla killar ha kul och skratta tillsammans utanför isen också. Även föräldrar, det bra några som var med och bowlade. Bowling är en perfekt aktivitet då alla kan vara med. Det spelar ingen roll hur bra man är, alla kan ha kul ändå.
Vi avslutade bowlingen med lite fika och prisutdelning.
Det blev en riktigt lyckad dag, är så himla bra med sånna här aktiviter.
Att bygga en bra sammanhållning mellan både barnen och föräldrar, det kommer underlätta så himla mycket för alla när barnen blir lite äldre och det blir körningar till både höger och vänster.

Av Rebecca - 11 november 2021 09:42

En välförtjänt ledig dag har jag idag.
Eller ledig och ledig, allt är relativt. Ska snart påbörja tvättstugan idag igen, äntligen är det snart tomt i min tvättkorg. Någon dag eller så i alla fall, den är nog snart full igen.

Ska hämta barnen sen men fram till dess tänker jag nog göra så lite som möjligt. Man får passa på när tillfälle ges, det händer inte allt för ofta.
Känns som att det är så sjukt mycket att göra hela tiden. Dagarna bara passerar i raketfart, alltid något att göra.
Snart är det december och julborden startar. Har fått frågan om jag kan hoppa in och jobba lite under julborden.
Så under december kan jag säga tack och hej till alla jag känner, ses i januari! (Ungefär) jobba, äta, sova repeat!

Med tanke på kommande utgifter för hockeyn så behöver jag en hel del extra pengar. För Waynes skull så är det nog bara att bita ihop och jobba på!
Han ska iväg på en grej i vår, säger inte vad ännu förrän det är helt 100 så den nyheten får ni allt vänta på.
Men är sjukt kul för honom!

Under höstlovscampen han var på så blev han uppmärksammad av tränare från Nyköping.
Det genererade i en inbjudan till en camp i Nyköping i december.
Det är en camp som endast är för inbjudna spelare, såklart vill Wayne gå på den och det ska han få göra.
Så länge skolan ger honom jullov två dagar tidigare då vill säga.
Det blir hans första camp med övernattning utan mig och Edwin.
Det är ett stort steg för honom, han har aldrig sovit borta på det sättet förut.

Av Rebecca - 9 november 2021 20:34

I samarbete med klöver har jag fått chans att testa deras nya chokladmjölk.
Barnen blev inte ledsna över det, ett välkommet tillskott för mellanmålsstunden efter skolan.
Jag gillar det, så skönt att slippa allt kladd och chokladpulver över hela bordet när de ska blanda själva.

Den fick helt klart tummen upp av hela familjen.
Den finns att köpa på Ica maxi.

Av Rebecca - 6 november 2021 21:50

Igår blev det upp tidigt, började tidigt som vanligt! Sen flöt hela dagen på.
En liten powernap efter jobbet var inte att tala om. Jag och barnen åkte raka vägen ner till tvätthallen och städade ur min bil invändigt och spolade av den.
Barnen var jätte duktiga och tyckte det var kul att hjälpa till, de plockade ihop all skräp tillsammans. Wayne dammsuga bilen och Joeline torkade bort massa damm. Nu är bilen i alla fall ren, det var på tiden kan man säga.
Har inte städat ur bilen sen i somras.

Vi åkte sen hem en stund innan vi åkte till pappa. Skulle bara åka över en sväng och ta en kaffe men sluta med att vi tillbringade halva dagen där och åt middag.
Men det var mysigt det med, var ett tag sen vi var också hälsade på där.

Känner att jag varit ganska dålig på att hälsa på folk över huvud taget den senaste tiden. Har varit så himla mycket annat den senaste tiden.

Efter åkte vi hem och myste en stund innan det var läggdags för mina små.

Idag har vi åkt på fika turné!
Levererat massa bingolotter och julkalender som folk köpt av Wayne.
Ett perfekt tillfälle att fika med familj och vänner ändå, som man träffar allt för sällan känns det som.

Får försöka att prioritera bättre i mitt liv tror jag. Att ta mig tid för saker jag vill göra.

Hämtade upp Waynes kompis och hennes mamma efter vi fikat så åt vi middag tillsammans med dom. Barnen lekte och vi drack lite vin och babblade ett tag men nu sover de sött mina små hjärtan.

Wayne har hockeymatch imorgon, de ska möta killar som är ett år äldre.
Ska bli väldigt spännande att se hur det går. Håller tummarna för killarna i alla fall!

Av Rebecca - 2 november 2021 19:31

Ledig dag = sovmorgon?
Nej sovmorgon existerar ganska sällan, idag ringde klockan 06 för att hinna med dusch och fix innan det var dags att köra Wayne till isrinken. Denna vecka är det höstlovscamp så de tillbringar dagarna 07.30-15.30 i ishallen. Tre ispass om dagen så denna vecka kör killarna 12 ispass på 4 dagar.

Jag och mini passade på att ta en sväng upp till storstaden för lite shopping och kvalitetstid. Hämtade ut nya arbetsskor från shoemed, som förövrigt hade ett riktigt kasst utbud för oss på pendeln.
De har ändrat om systemen och det nya gillade jag absolut inte. Mina skor jag ville ha fanns inte för oss att välja längre vilket var synd för jag älskar dom.

Vi råkade åka upp aningen för tidigt, trodde de öppnade 10 men de öppna 11 idag.
Tur att man kan lita på espresso house. Vi stanna till där och tog en fika medan vi vänta på att de skulle öppna.

Hade lovat Joeline att få handla för sitt presentkort hon hade på Kappahl så vi begav oss sen in mot Drottninggatan så hon kunde få handla. Liten sväng in på hm blev det också, jag hittade min tröja jag varit ute efter.
Nu kan jag och Joeline matcha med varandra.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards