becca8807

Alla inlägg under juli 2012

Av Rebecca - 31 juli 2012 22:09

Just nu känner jag mig verkligen helt slut körd!

Har jobbat idag och har inte direkt haft den bästa dagen ..

Jobbade på tullgarns värdshus där jag jobbat en gång tidigare för två år sen.

Var bara lunch och de sa att de brukar vara lugnt så här en tisdag, såjag har jobbat själv och hade inte riktigt helt koll på läget där visste ju inte ens vart allt fanns.

Och det har bara vällt in folk idag sällskap efter sällskap ... sprang runt som en vilsen höna o visste faktiskt inte riktigt vart jag skulle börja idag!

Kan ju sammanfatta den här arbetsdagen med KAOS..


På torsdag jobbar jag oxå o då går de säkerligen mycket bättre än idag, PUH säger ja bara!

Somnade här på soffan när jag nattade Wayne, Sigge kom också o la sig till rätta .. mys pys kallar jag det!

 


Min lilla prins har tillbringat dagen hos Pappa & Lotta idag o haft det mysigt, Edwin fick dra o jobba lite han med .. sen fick han sitta i bilen en timme o vänta på attt jag skulle bli klar när han hämta mig, skulle slutat 16 men var inte klar förän 17.15 :P

Tur att Iphone finns han satt där i bilen o kollade på fotboll när jag kom haha :P


 


Är inte den här bilden härlig! =)

Antar att det är Lotta som lyckats fånga denna sötnos me detta leende :)


Nu ska ja faktiskt gå o sova innan jag somnar här igen!

God natt

Av Rebecca - 30 juli 2012 13:14

De va ett tag sen det hände nånting här på bloggen!

Men har ju såklart hänt lite saker den senaste veckan .. Har blivit gammal.

Nyss var man 18år och krogen myndig nu är man 24år och har en unge oxå .. Vad hände där emellan lixom? :O

Hade lite fika i veckan och tack alla ni som kom o tack för de fina presenterna :)

Har fått ihop lite pengar till eurovision som jag och Edwin vill gå på!


I helgen har vi agerat flyttfirma! Edwin hjälpte sin mamma o flytta i lördags och jag var iväg och hjälpte mormor och flytta igår.. det känns lite idag, man känner sig lite slut, tror jag ska tigga lita massage ikväll!


Var på BVC i fredags med lillen, var dags för 3 månaders sprutorna, han tyckte INTE om spruta nr2 i låret jiiises vad han skrek efter den! :O

Men han har klarat sig från feber o de andra biverkningarna iallafall :)

O nu är han 62cm lång och väger 6500gr min lilla klump!


 


Snart kommer den stora hem så ska vi ner på stan en sväng!

Ska kolla om jag kan hitta mig nya träningsskor :)


XoXo

Av Rebecca - 21 juli 2012 15:44

Ja just nu finns ingenting o klaga på här nere, solen skiner och man är sommarklädd för första gången på ett tag.
Det blåser lite men de e inte kallt :)

Idag har vi varit i Tomelilla o tagit en fika o strosat i det lilla centrum som fanns, det gick ganska fort :P
Köpte en pingu vagn sak till Wayne där som han tyckte om o kolla på :)

Av Rebecca - 20 juli 2012 18:49

Hittade en bloggplatsen app!
Så detta får bli premiär inlägget från mobilen :P

Är i Skåne med min fina familj och hälsar på Edwins pappa som bor här :)
Alltid mysigt och komma hit, skönt o komma bort hemifrån ett tag från alla måsten hit o dit.
Ganska kul med alla loppisar som finns här nästan överallt.
Min grej har blivit o fynda tomtar :P har köpt tomtar varje år, igår köpte ja ett gäng på en stor loppis här nere som heter gröna ladan .. Mkt skit finns de ju men har man tur så kan man göra några fynd :)

Idag har vi varit en tripp in till Ystad o lunchade och köpte några bodies till Wayne :) han börjar bli stor min lilla prins!
Har för övrigt börjat känna mig aningen piggare nu, åkt på nå jävla förkylning o fått en jävla hosta!
Så typiskt att åka på de lagom tills vi kom ner hit .. E väl bara o gilla läget antar jag.

Nästa vecka blir jag ju gammal oxå.. 26/7 från kl 14 är det fritt fram o komma på tårta men vill gärna ha en liten plint eller sms om ni kommer ;)
Är ju sista svars datumet för dopet idag oxå så ska bli spännande o se hur många man får ringa o fråga om de kommer eller ej!

På återseende! :)

Av Rebecca - 9 juli 2012 19:47

PUH!

Idag känner jag att jag har varit riktigt duktig =)

Tog en promenix till mama tog ca 30min va där halva dan o tog en promenix hem 30min till

åt lite mat o sen ner till gymet o körde en timme aerobic.

det är kul med aerobic men idga var det nästan på snäppet till FÖR varmt, men kände en himla skillnad idag från förra veckan, orkade mycket mer idag så det är ju positivt :)


Kanske blir lite step på ons .. beroende på när Edwin tänkte dra iväg o spela golf =)


Nu kallar Wayne på uppmärksamhet!

På återseende!

Av Rebecca - 8 juli 2012 20:59

Kassler bombay

Lagade det här i veckan när Julia var här o det var faktiskt gott =) lite kul o göra nå annan variant av kassler.

Man kör ju lätt fast i gamla vanor.

Den var iaf både lättlagad och god!


Du behöver:

500g kassler

1st purjolök

1st röd paprika

1 burk ananas ringar

3dl matlagningsgrädda

2dl creme fraiche

1 msk curry

2dl chilisås

100gr jordnötter


Gör såhär:

Skiva och strimla kasslern ganska tunt.

Strimla purjolöken och paprikan.

Låt ananasen rinna av och skär den i bitar.

Lägg kasslerstrimmlorna i en stor form varvat med purjon.

Fördela ananas och paprika över kasslern.

Blanda matlagningsgrädde, creme fraiche, curry och chilisås och häll över.

Strö på jordnötterna.

Gratinera i ugnen ca 45min i 225 grader.


Hoppas din smakar lika gott som min ;P




Av Rebecca - 8 juli 2012 16:55

Äntligen kom det där efterlängtade regnet! nu kanske luften lättar lite, har ju varit otroligt kvavt de senaste dagarna. För övrigt har jag idag varit på arbetsintervju för ett extra jobb som personlig assistent =)

Känndes ganska bra så vore kul om ja fick det, skulle vara roligt o testa nånting nytt även om det bara är extra =)


Var förbi pappa & lotta en sväng också o hämtade hem min lilla prins som sovit där inatt..

Han hade varit så snäll så min lilla älskling.

O sigge har bara njutit av platsen i sängen när Wayne inte varit hemma .. sovit på min arm har han gjort :P


Nu MAAAAT! är vrålhungrig!



Av Rebecca - 8 juli 2012 00:53

Usch vilket jävla klibbigt väder de varit idag!

Äckligt varmt .. Har dessutom jobbat mitt första arbetspass idag sen 1 april så just nu känner ja mig ganska slut även fast det inte var jätte mycket att göra.

Det var ett nyktert bröllop idag .. kan de möjligtvis bli tråkigare!?

Ja visst var brudparet jätte vackra! riktigt snygga faktiskt men de måste ha tillhört nå konstig sekt eller nått, hörde nånting om fria kyrkan eller nå liknande vad det nu är?

De stackars nyktra gästerna fick lyssna på massa onödigt babbel i säkert 4-5 timmar av kvällen så tid för dans blev det inte så mycket alls ..

Kommer nog aldrig jobba på ett sånt här bröllop igen!


 

Ååh vad jag saknar min lilla prins!

Han e hos pappa & Lotta o blir ompysslad (ganska skönt med sovmorgon imorgon måste ja erkänna).

Ska ju på arbetsintervju imorgon för ett extra jobb som personlig assistent så önska mig lycka till :D

Nu e det verkligen sov dags innan ja somnar här!


God natt!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards