becca8807

Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

Tillbaka till verkligheten

Av Rebecca - 12 juni 2013 20:17

Ja nu är det slut på ledigheten och så är man tillbaka i verkligheten med den tråkiga vardagen, jobba, hämta från dagis, laga middag och somna på soffan typ!?


Hittils har jag jobbat ca en vecka, började i måndags förra veckan men de vart en kort vecka med 3 dagars jobb (skönt med en mjukstart).

Wayne skulle ju börjat dagis då men han inledde det med och bli sjuk så det blev en hemma vecka för honom och första dagen blev nu i måndags.


Det går verkligen jätte bra för honom, att vara på dagis är inga som helst problem utan han finner sig väligt bra i att han ska vara där om dagarna. Inge grin och ledsna miner alls.

Dagisfröknarna är helt chockade över hur bra det går för honom, det är visst mer vanligt med ledsna barn i början.

Men INTE min lilla Wayne inte, han har inte blivit vänjd med att vara med mig och Edwin 24/7 hela sitt första år, vilket jag tror avspeglar sig nu när det är dags för dagis.

Tror det är bäst för alla om man kan lämna bort sitt barn då och då, tror allt blir så mycket lättare då när de blir lite äldre.


Nu får vi bara hoppas på att det inte kommer ett bakslag då han INTE vill vara på dagis!


Till London har jag och älskling hunnit åka också, kort sagt så hade vi det underbart!

Massa god mat och MASSA shopping (till mig iaf) Edwin hittade sig en t-shirt, 2 par skor och 2 skärp medan jag shoppat ca 30 plagg och två par skor (jag har handlat och älskling betalat).

Vi firade våran 6års dag 8/7.

Den firade vi med att äta på Maze grill, en av gordon ramseys restauranger i London.

Vi ville igentligen äta på savoy men det fanns inga bord förän ca en vecka frammåt =(

Hur som helst så var det skit bra där, allt var verkligen värt priset i slutändan!


Igår fick jag ett samtal av "chefen" Amanda med inledning

-Hej! Du vet väl att du ska jobba idag?


Nej det visste jag inte .. herre gud vad pinsamt det blev, har aldrig någonsin missat en jobb tid förut, och då hade jag tydligen skrivit in mig själv på den här tiden?

Fattar inte hur jag tänkte då för jag ville inte skriva in mig på vardagar då jag inte visste hur jag skulle börja jobba.. men tydligen fick jag nå hjärnsläpp o gjorde det ändå?

Nästa gång jag bokar in mig på tider så kanske jag ska skriva in de i min egen almenacka också! För hade visst skrivit upp mig för jobb nu på lördag med

vilket jag inte riktigt ver hur jag ska få det och gå ihop!

Jag ska då ev jobba till kl 17 och Edwin börjar jobba kl 15..

Får se hur det löser sig, har jag tur slipper jag den tiden så jag och Wayne kan gå på Vanessas 2års kalas!


Nu ska jag mysa med min fina man och sen sova!

Är riktigt trött idag då det var en liten herre som inte riktigt ville sova ordentligt inatt!


God natt!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards