becca8807

Direktlänk till inlägg 17 september 2013

Min helg / Sjukling ..

Av Rebecca - 17 september 2013 19:57

Mina helger går alldit fort känns det som!

I fredags var Angelica med mig på jobbet och jobbade, hon är nämligen en potensiell tim anställd vid behov om hon inte hittat/hittar nå jobb.

Det är billigare för företaget att ha egen tim personal som de kan ringa in än att behöva hyra in utifrån alla gånger. Så får se hur det går för henne, hon skötte sig duktigt då iaf =)

Jag körde även moppe för första gången på vad kan det bli 9år kanske?

Man kanske skulle byta upp sig från cykel till moppe? haha


I lördags var vi hemma hos mormor en sväng och grattade henne på födelsedagen, presentkort på jysk blev det från oss och Mamma & Co så hon kan köpa sig sin luftmadrass som hon önskade sig. Jag hade ingen aning om vad det var för modell så känns nästan bättre att hon får köpa rätt själv.

 Efter fikat gick jag och Wayne hem och gjorde lite middag och vid typ halv sex så total däckade jag på soffan, har känt mig så otroligt trött den senaste veckan känns det som men i lördags var nog droppen jag sov nästan fram till det var dags att lägga Wayne ..

Och sen höll jag mig inte vaken jätte länge efter att han lagt sig heller.


I söndags var jag i skärholmen med systrarna Alexsandra och Julia, det blev nästan som en liten syster dag! + Wayne =) Vi kollade i affärer, shoppade lite och tog en fika.

Jag hittade två par byxor och en top från Cubus, en stickad tröja till kanonpriset 50kr, samt en lite längre tröja på Vero moda och så hittade jag faktiskt en fin stickad tröja på New Yorker.. hade inte direkt förväntat mig att hitta någonting där utan vi gick mest dit för att hitta Julle som sprungit dit i förväg.

Wayne var med och fick sig en klippning också, och de hade tydligen inga barnpriser på söndagar? Hur konstigt låter inte det på en skala?

Vad är det för skillnad på barn på en söndag och en måndag??

De skulle först ha 320kr för att klippa honom och han var i desperat behov av en klippning så tyckte väl att jag får punga fram det!

Men när jag sen skulle betala så fick jag det för 190kr ändå då de gjorde "ett undantag" Tack säger jag för det men kommer knappast att gå dit med honom igen..

I skärholmen sprang klockan iväg.

Jag och Wayne var inte hemma förän vid kvart i 7 tiden ungefär så det var bara i med maten, en snabbdusch för skitgrisen och sen i sängen!


Nu igår och idag så har jag och Wayne varit hemma från jobb och dagis, jag vaknade med lite feber igår morse och beslät mig då för att stanna hemma.

Wayne är förkyld så han har också fått vara hemma med mig. Och ÅÅÅHH vad jag saknar att vara mammaledig just nu.

Vi har verkligen bara myst och gosat hur mycket osm helst de senaste två dagarna.

och jag har nog aldrig sovit så mycket som jag gjort de senaste två dagarna heller .. Men känner mig fortfarande trött!

Hur är det möjligt? Jag borde ju vara pigg för att springa marathon vid det här laget!?

Men ICKE!

Imorgon blir det hur som helst jobb!
Jag börjar dagen med en arbetsintervju i brunnsäng som personligassistent så wish me luck! =)


Nu blir det väl några minuters mys med mannen min innan hans tråkiga jävla fotboll börjar på tvn!

Ha en bra kväll! =)




 
 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

18 september 2013 13:35

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig eller varit föräldraledig tidigare.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards