becca8807

Direktlänk till inlägg 28 juli 2019

Yes to the dress!

Av Rebecca - 28 juli 2019 16:29

Under min semester och vårat stop i Göteborg så mötte vi upp syster som skulle hitta sin dröm klänning.

Under vårdvistelse i Göteborg bodde vi på gothia towers och det hotellet kan jag verkligen rekommendera, vi tycker det var jätte bra. Vi hade först bokat quality hotel elva men gjorde en ombokning till gothia i bilen på väg från Skåne.
Gothia passade oss bättre denna gång då vi skulle på Liseberg och universeum som låg på andra sidan vägen av hotellet så det var nära och bra.

Men klänning var det.
Vi möttes upp i Göteborg och tog oss tillsammans ut till ivory and grace i Mölndal där vi fick se henne pröva klänning efter klänning efter klänning.
Vet inte hur många hon pröva men det var en hel del och till slut ett antal timmar senare så hittade hon sin drömklänning!
Vi i ?panelen? hade olika åsikter om klänning men förklara för syster att huvudsaken är att DU känner dig finast i världen då det är DIN dag! Vi tycker ju att hon va fin i alla klänningar!

Efter vi funnit klänningen så åkte vi in till Göteborg och mötte upp min lilla familj och åt gemensamt middag på restaurang Olivia.
Den restaurangen var OK inte mycket mer än så. Kände inte att det var någon wow upplevelse direkt, maten var ok och det tog en himla lång tid innan vi ens fick beställa.

Dagen efter var vi på Liseberg.
Första gången jag är där i vuxen ålder och första gången för barnen.
Vi stannade i stort sett hela dagen nästan från öppning till stängning. Och åkte karuseller i ett! Barnen verkligen älskar karuseller vilket jag tycker är jätte kul då Edwin inte vill åka någonting med mig. Så hoppas det håller i sig så kan jag och barnen åka alla stora karuseller när de blir längre.

Trötta och glada avslutade vi kvällen med ett glas i hotellets bar.
Vi somnade gott allihopa och var tur det för dagen efter stod det universeum på schemat.

Vi gick dit till strax efter öppning och va första gången för oss alla.
Det fanns lite roliga saker o kolla på men överlag så blev jag inte alls imponerad. Tycker det var ganska dyrt inträde för oss alla och känner att det inte riktigt var värt pengarna, så det är inte ett ställe jag kommer besöka igen i första taget.
Vi gjorde nog hela på ca 2-2,5 timme och hade ju då hela dagen över planlöst!

Efter universeum promenerade vi in mot staden och kollade in Göteborg!
Det är nog första gången jag faktiskt varit inne och gått omkring i staden.
Vi hittade massor av roliga butiker och spenderade lie för mycket pengar kändes det som. Helt plötsligt hade klockan blivit massor och var dags att ta sig tillbaka till hotellet för middag, för att sedan möta upp min kollega från Mölndal.
Vi åt på hotellets restaurang heaven 23!
Alltså gud vilken mat! Helt fantastisk!!
Det kostade lite att äta där MEN man får verkligen valuta för pengarna, maten var verkligen super god och servicen toppklass!

Efter maten mötte vi upp min kollega Jonatan som kom till hotellet och tog ett glas med oss! Han är en av få kollegor jag träffar privat, och det med glädje! Han är en sån härlig person och alltid så himla glad, man blir glad av att träffa honom när han kommer och bara ser så allmänt glad ut!
Det smittar ju liksom av sig.

Sen dagen efter var det dags att åka hem och vår lilla ?sommar turné? var över för detta år.
Under min semester och den tid vi var borta så har vi verkligen haft fantastiskt tur med vädret. Strålande sol och shortsväder varje dag. Jag hade ändå packat långbyxor och långärmade för i alla fall en vecka men de långbyxorna har ju inte blivit använda alls.
Och tur är väl det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Skapa flashcards