becca8807

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2021

Då nalkas jobbhelg igen

Av Rebecca - 15 oktober 2021 09:21

Då börjar det närma sig jobbhelg igen! Börjar inte jobba förrän vid 18 ikväll och får jobba halva natten. När folk slutar jobba och tar helg så börjar andra jobba liksom, vart är rättvisan här i livet!
Var faktiskt väldigt länge sedan jag jobbade halvnatt så är väl på tiden skulle jag tro. Kan ju inte bara jobba tidigt jämt.
Det sköna med att börja sent är ändå att man har hela dagen fri innan jobb.

Jag startade med tvättstugan vid 07 imorse, Wayne behöver ha en målvaktsunderställs tröja ren till morgondagens match så det var bara att gå upp och börja tvätta.

Jag längtar lite efter min tvättmaskin. Ska få en tvättmaskin av mamma. Har alltid tänkt att jag inte vill ha en och att det funkar bra att ha tvättstuga. Men så kom hockeysäsongen och tvätten hopar sig i samma takt som ens fritid försvinner när man ska vara i ishallen konstant så ja, en tvättmaskin skulle inte sitta helt fel just nu.

I onsdags var jag ledig, var ner på stan och lunchade lite och skulle sen in på H&M för att endast köpa strumpbyxor.
Gick förbi denna underbara tröja och kunde verkligen inte motstå den.
Helt underbart mysig och den kommer bli perfekt till höstens kyliga dagar. Hösten är inte så dum ändå.

Efter stan blev det en tripp upp till Flemingsberg för att träffa en helt fantastisk vän. Var ett tag sen vi sågs nu tack vare att vi ofta jobbar om varandra.
Han är utan tvekan en av de bästa människorna i mitt liv, en person man kan prata med om precis allt.
En person jag skulle kunna ringa till när som helst på dygnet om det skulle vara något. Alla behöver vi sånna vänner i våra liv.
De som finns där i vått och torrt.

På hemvägen blev det en sväng förbi Ica maxi och hämta mitt ?brev? innehållandes dessa kexbars. I samarbete med Göteborgs kex så ska jag få testa dessa godingar. Inte smakat de än så kan inte säga så mycket om de ännu.

Nu är det dags att kila ner i tvättstugan igen och ta rätt på lite tvätt!
På återseende.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards