becca8807

Alla inlägg den 6 maj 2021

Av Rebecca - 6 maj 2021 15:39

Det är dags för barnen att ställa in sig på tidiga morgnar!
Jag kan säga att de inte har uppskattat att bli väckta 05.15 på morgonen.
Joeline är en riktig morgontrött liten fröken som gärna sover lite längre.
Att bli väckt så tidigt har nog varit jobbigast för henne, men upp har hon kommit och efter en stund är hon vaken hon med.

De behöver ju bara gå upp, klä på sig och borsta tänderna i princip.
Sen är det dags att åka. Det blir tight att få ihop allt när man själv börjar så pass tidigt att men behöver lämna 06. Idag blev de tvungna att gå själva från stationen upp till fritids.

Min arbetsdag började 05.41, det som räddar mig är att man åker tjänstetåg från depån på morgonen och att det tåget utgår från centrum 06.09 Det blir till att ta bilen till centrum, parkera där och så får barnen gå själva sista biten. Det är orimligt att hinna lämna och ta sig tillbaka på 9 minuter, det blir alldeles för stressigt och på håret att det ens skulle gå tidsmässigt.
Det är tur att de börjar bli så stora att de klarar av att gå den lilla biten själva.

Wayne har en telefon med också så han kan ringa mig om det skulle vara någonting vilket blir en trygghet för både dom och mig.

Här hemma just nu har jag startat igång med tvättstuga! Har alldeles för mycket tvätt, så pass att jag inte ens kommer hinna med att tvätta upp allt. Skjuter man det framför sig så får man allt stå sitt kast.
Får boka en till tid inom kort så allt försvinner. Är väl tur att man har så mycket kläder att man klarar sig ändå, hade blivit lite jobbigare annars.

Medan tvätten torkar är det dags att gå igenom barnens sommarkläder, kan va bra att va lite förberedd och veta vad och om det är någonting som behöver köpas in.
Kläderna ska ju delas på två denna gång.
Hälften hos mig och hälften till Edwin så de har på bägge ställena.

Nog för idag, dags att sätta igång tror jag så någonting blir gjort.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards