becca8807

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Rebecca - 29 januari 2011 17:13

Detta blev det till middag här hemma idag, Va lite skeptisk till den först när jag bara hörde namnet, men den va faktiskt riktigt god =)

+ att den va lätt lagad o gick ganska fort att göra, inga krångligheter!

 

 

Falukorvslåda  med dijonsenap!

  Använd gärna en vällagrad ost som kan matcha kraften dijonsenapen!

För 4 personer

 

300g pasta

1 gul lök

1 paprika

ca: 400g falukorv

3 ägg

1 1/2 msk dijonsenap

2 dl vispgrädde

1 dl mjölk

3 dl riven ost

olivojla

salt & peppar

 

Koka pastan enligt anvisning på förpackningen.

Häll av pastan.

Skär lök, paprika och falukorven i strimlor.

Fräs lök och paprika i 2 msk olivolja ca; 3 minuter, blanda i korven och fräs ytterligare 2-3 minuter.

Krydda med lite salt och peppar

 

Sätt ugnen på 225 grader.

Blanda pastan med korvfräset i en smord ugnssäker form.

Vispa ihop ägg, dijonsenap, vispgrädde, mjölk och riven ost i en bunke. Krydda med lite salt o peppar.

 

Häll blandningen över pastan och blanda försiktigt.

Grädda mitt i ugnen ca 25 minuter tills äggstanningen har stannat och rätten fått fin färg.

Servera gärna med en grönsallad.

 

 

För alla?

Gör glutenfri: Välj glutenfri special pasta.

Gör laktosfri: använd laktosfri grädde, mjölk och matfett. välj ost lagrad mer än 3 månader, kontrollera korven.

 

 

 

 

 

Av Rebecca - 29 januari 2011 12:52

Igår var jag med ankan i nykvarn på ett litet mingel party där det stod massa utställare som sålde massa grejer, lite som ett sånt där hemma party man kan fixa fast inte hemma =) Hade hur trevligt som helst, men blev en aning besviken på maten. Bjöds på svamp soppa & hummersoppa m, bröd såklart, O jag som då varken äter hummer eller svamp blev ju inte så mätt.

Dem hade även fixat en utlottning av massa saker o jag vann! haha (jag som aldrig vinner) Vann en tshirt från Me & I =)

När kvällen började ta slut tog ja o ankan en tripp till donken för att få lite MAT! Den hamburgaren satt verkligen fin fint =)

 

    

 

  

Måste ju få slänga in en fjortis bild oxå haha =)

 

Over and out! <3

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards