becca8807

Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av Rebecca - 31 augusti 2013 19:52

Igår kväll var det en riktig reunion middag här hemma!

Jag och Marre bestämde till slut efter lite om och men att vi skulle ta våra mammor och ha en middag ihop. Det vart en riktig succe!

Mamma och Cathrine fann genast varandra och började babbla som om det var igår!?

fast än det igentligen inte sets på ja vad blir det, 10? 15? år om inte mer ..

Var nästan lite som mig och marre när vi sågs första gången på typ 100år! vi började babbla på då så som våra mammor gjorde nu!


De har ju iofs upplevt mycket mer tillsammans än mig och marre, så i minnes väg har de mycket mer och det var ganska kul och sitta där brevid och lyssna på mycket av de galna upptåg de haft för sig!


Till middag bjöds det på


Räkcoctail (med skinka till mig)


Helstekt entrecote med potatisgratäng och rödvinsås

&


Pannacotta med bärsås


Maten var faktiskt riktigt god och lyckades verkligen med köttet, har inte gjort en helstekt entrecote sen jag stod i köket i skolan och det var verkligen evigheter sen! Men gott och riktigt saftigt blev det så nu vet man vad vi kan göra nästa gång det är middag på tur!

Fast nästa gång vi äter middag ihop så är det mamma och cathrines tur och fixa käket ;)


Wayne han sov hos farmor inatt och Edwin var ute med sina polare då han blev "utkickad" Och man kan väl säga att han hade ne lite fööör blöt kväll!


Är det inte en unge som håller en vaken om nätterna så är det en karl!

Har vaknat till flera flera gånger nu under natten!

Kl 7 imorse vaknade jag och behövde gå på toa, då hittar jag min karl snarkandes i badkaret!?

Frågar vad han håller på med och får till svar: Jag badar!

Nähe??

Jag vette fan vad han hållit på med igentligen för det var altså DYNGSURT i heela badrumet och tvätten i tvättkorgen var dyngsur så min karl har fått städa efter sig idag! Det mest tragiska är nästan att man måste visa en 32åring hur man städar en toa!

När han tyckte han var klar så var det inte ens rent, så det var bara att gå in och göra om för hans del.

Så nu fram över kanske det ska få bli hans ansvar tills han lärt sig hur man gör! :P


Så tack vare denna natt med brist på sömn så kan jag inte påstå att jag varit på mitt bästa humör direkt!

Och det blir nog sängen i tid idag, imorgon ska vi nämligen på 1års kalas som jag kom på igår! Tur att presenten redan är fixad :P


Nej nu får det vara bra för idag! ska mysa ner mig i soffan och kolla på tv en stund!

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards