becca8807

Direktlänk till inlägg 21 januari 2021

Ledig

Av Rebecca - 21 januari 2021 10:23

En ledig torsdag!
Barnen är i skolan och mannen på jobbet vilket betyder att man får tid för sig själv!

Att få vara själv är verkligen underskattat ibland. Jag är ganska dålig på det och fyller gärna upp min egna tid med att träffa folk.
En vän till mig sa
-du skulle nog behöva träna på att vara själv!

Ja vem vet, kanske hon har rätt?

Jag ska passa på att smita ner på stan och lämna tillbaka ett par byxor som var för små för Wayne. Trodde jag visste vad han hade för storlek men inte i dessa tydligen, eller så var de bara små i storleken.
Byxorna är ju trots allt från hm, där får man gå upp några storlekar när man handlar till sig själv.
Helt sjukt hur storlekarna kan variera så mycket beroende på vart man handlar.
Hm?s storlekar har blivit mindre genom åren, har äldre plagg från hm i storlek 40 som passar nu, handlar jag idag behöver jag ha minst storlek 44 för att det ska passa.
Man kan ju inte påstå att det är någon boost för självförtroendet att handla på hm i alla fall.

Efter stan blir det till att gå igenom lite kläder. Rensa och packa ner sommarkläder.
Det är så skönt att ha tid på sig att kunna rensa och packa i lugn och ro.
Man samlar på sig så mycket skit hela tiden, att flytta är bästa sättet att rensa tror jag, man vill släpa så lite som möjligt vilket gör att man blir lite hårdare mot sig själv och släpper saker snabbare.

Har skänkt bort massa saker via facebook, det är så skönt att folk kommer och hämtar saker. Blir mindre för oss att åka till tippen med.
Och ska man tänka miljövänligt så är det ju jätte bra att saker kommer till användning hos någon annan.

 
 
Ingen bild

Din man (ex)

23 januari 2021 01:01

Ja själv är bra, men undrar vem som säger det! När du ändå inte är själv på jobbet! Utan endast menar rakt till mig. (Men visst skall du få vara själv om det är det du vill/behöver/o vad andra säger att du behöver)! Får ju skriva hör så kanske man får svar på frågan och skönt att du fortfarande ser mig som din man, om så fram till efter sommaren! Fina bilder ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca - 25 mars 2022 08:56


Denna vecka har det varit ledig på schemat! Visst det är skönt att vara ledig, men skulle hellre ha ledigt när jag faktiskt behöver det. Har verkligen försökt allt för att få jobba denna vecka, spara några semesterdagar istället men nej! De är ...

Av Rebecca - 21 mars 2022 21:46

Vågar man tro att vårvädret är här för att stanna eller blir det snöstorm nästa vecka? Man vågar nästan inte packa undan vinterkläder och skor ännu. Förra helgen var vi och såg mello live! Det var en tävling på Ica som jag deltog i, hör och h...

Av Rebecca - 6 mars 2022 15:04

Ja två månader kan man ju verkligen säga var längesen! Så vad har hänt sen senast? - familjen är utökad med voffsingen puff! - vi har flyttat till större. - vi är numera familj på 4 igen. Puff är en riktigt historia som fick ett lyckligt...

Av Rebecca - 29 december 2021 18:12

Då har årets jul passerat med stormfart! Nyss varvet första advent och helt plötsligt är julen förbi och snart är det ett nytt år. Julafton detta år tillbringades hemma hos syster med familj. Blev en lyckad julafton. Denna gång hade vi en ny fami...

Av Rebecca - 2 december 2021 20:00

Vintern är ganska härlig ändå. Första advent har redan hunnit passera och snart är det redan andra advent. Denna vecka har gått så sjukt fort, vi har hunnit tillbringa två dagar med skridskoåkning hittills. Och såklart hockeyträningar och ridning...

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards