becca8807

Alla inlägg under januari 2021

Av Rebecca - 21 januari 2021 10:23

En ledig torsdag!
Barnen är i skolan och mannen på jobbet vilket betyder att man får tid för sig själv!

Att få vara själv är verkligen underskattat ibland. Jag är ganska dålig på det och fyller gärna upp min egna tid med att träffa folk.
En vän till mig sa
-du skulle nog behöva träna på att vara själv!

Ja vem vet, kanske hon har rätt?

Jag ska passa på att smita ner på stan och lämna tillbaka ett par byxor som var för små för Wayne. Trodde jag visste vad han hade för storlek men inte i dessa tydligen, eller så var de bara små i storleken.
Byxorna är ju trots allt från hm, där får man gå upp några storlekar när man handlar till sig själv.
Helt sjukt hur storlekarna kan variera så mycket beroende på vart man handlar.
Hm?s storlekar har blivit mindre genom åren, har äldre plagg från hm i storlek 40 som passar nu, handlar jag idag behöver jag ha minst storlek 44 för att det ska passa.
Man kan ju inte påstå att det är någon boost för självförtroendet att handla på hm i alla fall.

Efter stan blir det till att gå igenom lite kläder. Rensa och packa ner sommarkläder.
Det är så skönt att ha tid på sig att kunna rensa och packa i lugn och ro.
Man samlar på sig så mycket skit hela tiden, att flytta är bästa sättet att rensa tror jag, man vill släpa så lite som möjligt vilket gör att man blir lite hårdare mot sig själv och släpper saker snabbare.

Har skänkt bort massa saker via facebook, det är så skönt att folk kommer och hämtar saker. Blir mindre för oss att åka till tippen med.
Och ska man tänka miljövänligt så är det ju jätte bra att saker kommer till användning hos någon annan.

Av Rebecca - 16 januari 2021 20:08

Gick till jobbet som vanligt igår och bara längtade efter att få sätta på min spännande serie jag börjat kolla på.
Väl i hamnen så blir jag mött av en instruktör som ska ha uppföljning med mig.
Det var de serierna.. tvingad till munskydd hela dagen då vi åker två, det var sjukt jobbigt att få på sig det där i början.
Var liksom jobbigt att andas i det, men efter ett tag gick det an.
Man kanske behöver vänja sig vid det när man inte är van.

Min uppföljning på jobbet gick jätte bra i alla fall. Hon var jätte bra, och fick kommentaren klockrent och mkt bra på alla punkter vilket betyder att jag sköter mitt jobb galant.
Jag skulle vilja bli handledare på jobbet och få chans att lära upp nya kollegor, instruktören tycker jag absolut ska bli det och sa att hon skulle jobba för mig, att jag ska bli det.
Även prata med min gruppchef och lägga fram sina åsikter om mig.

Anledningen till att hon tycker jag ska bli handledare är att jag är väldigt korrekt av mig och svarar korrekt på hennes frågor oavsett vad det handlar om. Tycker det är jätte roligt att få den uppbackningen och hoppas att de söker handledare på nytt snart.
Ska det bli min tur snart tro?

Igår var det ridning i vanlig ordning.
Kallt som satan var det igår, jag klädde på mig massor. Lager på lager på lager ungefär, igår var första gången jag faktiskt inte frös i stallet. Det kändes ju helt underbart, jollan fick på sig termobyxor och förs inte hon heller.
Hon fick rida på superman och det gick hur bra som helst, jag verkligen älskar den hästen. Superman är så himla glad och mysig häst, när jag gjorde honom iordning för lektion stod han och slickade på min jacka. Var helt blöt på magen.

Man får så jäkla snygg frilla med fleeceband. Frilla ala Björn Borg ungefär.
MEN jag frös ju faktiskt inte och det är ju huvudsaken.

Idag däremot så blev det ner till gymet för dans med brudarna.
Det är verkligen så jäkla roligt, vi dansar allt möjligt och idag blev det funk!
Skulle varit dans med stolar men så var det utbildning för några så blev inga stolar över denna gång.
Andra gången nu det inte fanns stolar, får se om det blir tredje gången gillt kanske.
Vi dansade i lite drygt 1 timme och 45 minuter så man har i alla fall rört på sig.

Skulle gått ut med barnen och åkt pulka efter egentligen men Edwin och barnen hade redan varit ute på gården tydligen och byggt snögubbe och så.
Vi skjuter på pulka till imorgon istället.

Nu är det snart dags att lägga barnen och passa på att få lite egentid.
Sätta på ett avsnitt av min spännande serie tror jag nog att det får bli.

Hoppas ni får en bra lördagkväll!

Av Rebecca - 14 januari 2021 14:16

Då har vi hunnit knappa in en liten bit på det nya året.
Nu har ju till och med snön hunnit ifatt. Man längtar snön när det inte finns och vill gärna att den försvinner när den väl kommer.
Man vill ju ha snön över jul och nyår, inte nu!

Barnen blir ju glada ändå, de är ute och leker i snön i skolan varje dag, i helgen får det bli lite pulkaåkning med de små liven.
Ta med lite varm choklad kanske, bara på med varma kläder så klarar man av några timmar i snön.

Hittills känns det som att allting bara rullar på i vanlig ordning.
Har fått en lägenhet som jag ska kolla på här i slutet av Januari, Gick väldigt fort ändå.

Det blir en tvåa på 69kvm, det räcker nog ganska lagom till mig ändå, barnen får ett sovrum att dela på och jag får sova i vardagsrummet.
Kanske inte det mest optimala, men det går. Allt går om man vill.

Av Rebecca - 2 januari 2021 21:09

Nu har det snart gått en vecka sen vi kom hem från Åre.
Tiden flyger ju fram som vanligt och det har till och med hunnit bli ett nytt år men det blir ett senare inlägg.

I början av veckan har jag verkligen känt mig helt slut, ungefär som vanligt efter en vecka i fjällen med andra ord.
Vet inte varför men är typ helt förstörd de första dagarna man är på hemmaplan.
Har man fått för mycket frisk luft tro?

Över lag så har det varit en bra vecka.
Bara att få se snö var ju helt underbart, en vit jul var många år sen man fick.
På självaste julafton var det storm uppe på fjället så vi tog en sväng nere i åre byn och sen hem och lekte i snön innan det var dags för Kalle anka. En helt lagom jul, slippa julstressen kring mat och allting.
Känslan att bara få göra precis som man vill.

En bild säger mer än tusen ord sägs det.
Så ska inte tråka ut er med massa text utan bjuda på lite härliga bilder istället.

Nu är det dags att äntligen få se nya Disney filmen Mulan.
Hoppas ni alla får en fin lördagkväll.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards