becca8807

Alla inlägg den 6 april 2021

Av Rebecca - 6 april 2021 22:37

Påsk = långledigt för de allra flesta.
Denna gång även för mig. Sökte ledigt över helgen och fick det beviljat, ibland har man tur.

Flyttade in i min nya lägenhet på skärtorsdagen och sökte egentligen ledigt för att få lite tid att komma iordning med allt hemma, var väl bara en tillfällighet att det var just påsk.
Eftersom man för en gångs skull var ledig hela påsken så har vi hunnit med lite påskmiddagar också.
Vi va över hos min lillebror som bor granne med mig och åt middag med mammas sida i fredags. Så blev det middag hos pappa i lördags med den sidan av familjen. Alltid trevligt att få spendera tid med familjen och äta gott.
Självklart måste man ju ha en gul kofta på, det är ju ändå påsk!

I söndags tillbringade jag dagen med att plocka och fixa hemma, tömma kartong efter kartong. Försöka hitta plats åt allt i min lilla lägenhet. Förvaringen är lite si sådär. Behöver införskaffa en del förvaring, till klädkammaren bland annat där det är fullständigt kaos. Vet inte vart jag ska göra av allt. Har för mycket kläder helt enkelt.
Det är tur att man åtminstone kan stänga dörren dit så man slipper se det hela tiden.

Idag hade jag ännu en ledig dag, tillsammans med barnen dessutom.
Vi har fixat och donat idag. Bland annat har jag och Joeline åkt och slängt alla banankartonger jag hade uppradade i hallen, båda barnen har hjälpt mig upp med saker på vinden också.
De kan vara riktigt snälla och hjälpa till när de vill.
Tänk att det har gått en hel dag helt utan det minsta tjafs. Det hör ju inte till vanligheten direkt.
Man får väl njuta av de dagar som inträffar.

Presentation


Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014

Gästbok

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards