becca8807

Av Rebecca - 21 oktober 2018 19:18

Igår var det den årliga traditionen för tredje året i rad - krögargolfen.
Det är en golftävling som hålls ute på vidbynäs golfklubb!
Den startar på morgonkvisten och håller på hela dagen och avslutas med middag, prisutdelningar och fest!
De flesta deltagare startar med ett järn på morgonen och vissa kallar den ?krökargolfen? just för att alla dricker hela dagen och ja, golfspelande går ju därefter också, mannen min lyckades slå bollen 2m BAKÅT vid ett hål i stället för framåt hur man nu lyckas med det!? Haha

Det är en golftävling fyllt med härliga människor i alla åldrar och olika nivåer, alla kan vara med och man spelar två och två.

Tycker du om att spela golf så kan jag rekommendera dig att vara med i denna roliga tävling nästa år.

Jag åkte ut och mötte upp mannen och deltog endast på middagen. Det serverades buffé och maten var fantastiskt god!
Kött, gratäng, fisk, kyckling mm och massa goda tillbehör.

Idag var vi över och firade izabelle som fyller 10år i veckan!
Hon börjar bli så stor min fina lilla guddotter! Minns när hon var en liten bebis och jag rullade henne i barnvagnen.
Ja tiden springer kort sagt iväg!

Imorgon är det också min sista lediga dag innan det är dags att börja jobba igen. Hela fyra dagar jobbar jag kommande vecka innan jag åter igen får en ledig helg, det är verkligen inte ofta man får tre lediga helger på raken så det gäller att njuta när det väl händer.
Har bokat in bodypump imorgon kväll, syster har också bokat in sig så nu kan jag ju inte banga!?

Nä nu börjar det bli dags att få ungarna i sängen så de är pigga och glada imorgon.

Av Rebecca - 20 oktober 2018 17:51

Denna vecka har jag ju haft semester!
Känns som att jag och Joeline har knatat på stan nästan varje dag!
Har köpt lite kläder till mig själv, byxor, kavaj en top och lite annat.
I onsdags var det hockey, ssk som återigen tog hem segern Whop whop!

I torsdags åkte jag och Joeline upp till shoemed för att hämta ut nya skor, känns som att det tar hela dagen. Vi åkte hemifrån med 9.25 tåget och va inte tillbaka i stan förrän vid 13 tiden så va nästan ganska lagom att hämta Wayne, hem och lämna av sakerna och sen traska till skolan.

Igår var jag på afterwork med kollegorna!
Vi samlades upp på park för ett glas innan vi gick vidare till crocks in för middag. Katastrof ställe! Beställde en fläskfilé planka och fick en planka med massa konstiga grönsaker, kantarellsås, ärtor!? .. aldrig varit med om dessa innehåll på en plankstek! Skickade tillbaka den till köket ganska omgående och fick en normal plankstek.
Hade jag vetat om dessa konstigheter de slängde på så hade jag förbeställt utan det eller tagit någonting annat.
Men men jag fick mat till slut i alla fall, när alla andra vid mitt bord ätit upp typ.

Jag kan inte påstå att jag mådde bra i morse! Oh lord! När man va tvungen o gå upp tidigt för att mannen skulle till vidbynäs för golftävling och Wayne på hockeyskolan.

När vi väl kom hem så fick ungarna lunch sen lite lördagsgodis och så satte jag på en film så jag kunde vila på soffan en stund.

Jag ska strax åka och lämna ungarna till mamma och åka ut till vidbynäs för att joina till middagen, men idag blir det cola, inte det minsta sugen på vin.

Så snart dags att hoppa i klackarna och åka!

Av Rebecca - 17 oktober 2018 22:09

Det känns som att det har blivit ganska glest mellan inläggen på sistone.
Har inte riktigt haft så mycket att skriva om fast än de hänt massor igentligen.

I lördags så startade hockeyskolan för Wayne igen! Han var helt till sig när det var dags att hoppa i träningskläderna, är så kul att se hur kul han tycker det är.

Efter hockeyskolan tog vi med oss kompisen Hugo hem för lite lunch och sen drog vi upp till heron city och kollade på den nya filmen pettson och Findus! Och den va ju verkligen inte bra! Skitfilm skulle jag vilja påstå, barnen tyckte den va bra och det är väl ändå huvudsaken.
Sen från bion direkt hem till Ankan & Jonsson för middag och spelkväll som vanligt när vi är med dom känns det som, det har typ blivit vår grej tillsammans med dom.

Det blev väldigt sent så vi var lite lagom trötta hela familjen på söndags morgonen.
Söndagen startade med 3-års kalas för lilla Tuva. Sen direkt från kalaset till Scaniarinken för att se SSK! En vinst blev det! En riktigt bra match!

Denna vecka har jag smeter från jobbet, hat knappt hunnit andas känns det som! Ständigt fullt upp och tider att passa.
Måndagen började med tvättstuga hela dagen och sen avslutningsvis blev det städning. Bäst att starta semestern med det tråkiga så har man det avklarat!

Pjuh! Mer uppdatering kommer imorgon nu är det dags att krypa ner i sängen! Kanske dra på ett avsnitt av SWAT!
Natti natti

Av Rebecca - 4 oktober 2018 10:52

Idag har jag min lediga dag denna vecka, har sen en jobbhelg framför mig.
Imorgon går jag över till att jobba halvnatt för första gången på väldigt länge.
Har bara jobbat tidigt de senaste månaderna så detta blir en liten omställning igen.
Är förvisso skönt att få lite variation på arbetstider. Att bara jobba 07-16 är inget jag gillar. Dyker det upp någonting man måste göra tex tandläkare, BVC eller vad det nu kan vara så måste man ju alltid ta ledigt från jobbet, det behöver jag inte göra nu då jag jobbar så olika tider.

Min lediga dag tillbringas med att springa i tvättstugan, ser hur bergen minskar lite i taget. Joeline har fått feber så blir inte så mycket mer än det gjort idag ändå, tur i oturen att hon fick det nu ändå för imorgon börjar jag sent så behöver inte vabba heller.
Ibland ska man ha tur.

Sen jag började jobba på tågen lite över ett år sedan så har jag faktiskt inte en enda vab dag, det är bra jobbat!

Nej nu är det dags att knata upp i tvättstugan och ladda om maskinerna, på återseende!

Av Rebecca - 3 oktober 2018 22:15

Dess så kallade taxi chaufförer måste va ett släkte i sig!
Man börjar undra om de ens har körkort.
Kom till jobbet imorse för att påbörja min jour tjänst. Fick ett kort jobb ganska omgående. En stund senare ringer de o säger att en taxi kommer och hämtar mig för att ta mig till segersängs tågstation.
Södertälje till segersäng är en bit!

Denna chaufför körde verkligen ryckigt! Det var full gas, full broms, has, broms vinglade åt höger och vänster, låg i vänsterfil.
Allt detta och hela vägen var det i stort sett bara kringel krok vägar.
Kände verkligen hur svettig och illamående jag blev där i baksätet. Satt och försökte överleva taxiresan med en chaufför som aldrig höll käften!!

Väl framme i segersäng vände sig magen bokstavligen ut och in!
Var väldigt längesen jag blev så åksjuk som efter denna resa.
Tack och lov hade jag ca 20min väntan innan jag skulle ta över ett tåg så hann att andas en stund och återfå lite färg.
Inte roligt med sånna skräckfärder.

Nu är det dags att sova. Ska ställa klockan och hoppas på att orka upp imorgon bitti och pallra mig ner till gymet för ett litet morgonpass innan Wayne ska lämnas på skolan.

God natt!

Av Rebecca - 1 oktober 2018 18:03

Igår kväll sa jag till Edwin att jag skulle försöka pallra mig iväg till gymet imorse!
Sagt och gjort ställde jag klockan på 05.30 FRIVILLIGT liksom..
klockan ringde och tänkte att nää jag kan ju sova minst en timme till.. men 2min senare så kände jag mig förvånansvärt pigg!
Så tro de eller ej så lyckades jag palla mig iväg imorse. Otroligt stolt över mig själv som gick dit. Behöver verkligen komma igång ordentligt, för drygt ett år sen när jag började jobba senare ibland så brukade jag gå dit på morgonen och liksom få träningen avklarad för dagen.
Så imorse var första gången detta år (som nästan är slut).

Idag blev det fisk i ugn till middag här hemma! En riktig enkel och god fiskrätt. Perfekt om man har lite tight om tid att stå och laga mat.
Denna kan man förbereda kvällen innan.
Man lägger fisken i en typ marinad som sen också blir såsen till fisken. Som blir godast när den får ligga.
Så nu när jag kom hem var det bara att sätta på ugnen och in med fisken.

Detta recept är för 2p.
Jag använde två fiskblock och dubblade såsen x3 som blev perfekt.

Du behöver:
300gr fisk (vit fisk typ torsk)
1msk olja
2msk vatten
2msk chilisås
1msk tomatpuré
1krm salt
1krm timjan
1krm citronpeppar
1 pressad vitlöksklyfta.

Blanda ihop marinaden och häll över fisken, använd samma form som den ska tillagas i.
Låt ligga minst 15min gärna längre.
Tillaga i ugn 175-200 grader ca 25min.
Fisken ska vara vit när den är klar.

Servera med ris och en sallad.

Av Rebecca - 1 oktober 2018 09:43

Har verkligen haft en fantastisk ledig helg!
I lördags var vi på Chinateatern tillsammans med svärfar och hans sambo för att kolla på Elenor som stod på scen i musikalen Ghost.
Lika roligt som alltid att gå och se på henne i de shower och musikaler hon är med i.

Innan denna var hon med i musikalen Book of mormon som var super bra!
Ghost var bra men långt ifrån den bästa jag sett. En historia om villkorslös kärlek typ. Va lite halv seg emellan åt och konstiga dansakter som man inte riktigt förstod, och dansare som befann sig lite här och där på scenen emellan åt och dansade typ robotdansen. Men det är väl inte meningen att man ska fatta allt!?
Elenor var i alla fall kanon! Och vid publiktacket så såg man direkt vem som hade mest familj och vänner på plats (elenor) med famnen fylld av blommor.

Av Rebecca - 30 september 2018 22:08

Just nu har jag fått en riktigt dille på mässing och guld i inredningen!
Clas Ohlsson ligger precis utanför min port och varje gång jag gått förbi har jag sneglat in på en lampa i mässing.
Den har liksom stått där och ropat -köp mig!
Till slut lydde jag lampan och köpte den, nu står den och lyser upp så fint så i mitt kök!
Älskar den verkligen, såklart i mässing.

Det va en riktig bra försäljare som hjälpte mig att hitta lampa till den!
Gick in för att köpa en lampa..
kom ut med TVÅ lampor, en filt, två pallar med förvaring och ljus!
Vad hände där liksom!?
Men ja... mitt hem blev finare och plånboken tunnare.

Fyndade även två ljusstakar på rusta!
Svart marmor och mässing, passar in alldeles utmärkt i mitt kök! 39.90kr/st som hittat!
Ville ha de guldiga besticken med men de va tyvärr slut på rusta. Får svänga förbi där någon annan dag o kolla.
De skulle också passa in alldeles perfekt!

Här har ni en go och glad tvåbarnsmamma med mina små troll Wayne 2012 och Joeline 2014